-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
Subject: Re: fotografia bezplatna
Date: Wed, 16 Jun 2010 22:29:21 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 107
Message-ID: <hvbc5g$1j0$1@news.onet.pl>
References: <T...@n...onet.pl>
<4c0bf1f2$0$19170$65785112@news.neostrada.pl>
<3dUOn.52817$h57.34698@newsfe22.iad> <huh6qq$706$1@inews.gazeta.pl>
<hui4gv$5gn$1@news.onet.pl>
<s...@d...media-lab.com.pl>
<hui7nn$ea4$1@news.onet.pl>
<d...@k...googlegroups.com>
<hujfl4$pv4$1@inews.gazeta.pl> <humdui$plh$1@news.onet.pl>
<hva3m5$gb3$1@inews.gazeta.pl> <hva9u3$a1o$1@inews.gazeta.pl>
<hvab5h$emn$1@inews.gazeta.pl> <hvall4$1jn$1@news.onet.pl>
<hvao2c$1t3$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: staticline12607.toya.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1276720112 1632 85.89.170.68 (16 Jun 2010 20:28:32 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 16 Jun 2010 20:28:32 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.2001
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.2001
X-Antivirus: avast! (VPS 100616-1, 2010-06-16), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:858690
[ ukryj nagłówki ]"de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał:
>[...]
> >> No chyba że coś się zmieniło,
> >> i teraz 400/2.8 czy w miarę kompletnie wyposażone studio są standardem
> >> wśród amatorów.
> >>
> > Nie znam rynku fotografii reklamowej, ale zapewniam Cię, ze wśród
> > fotografujacych pzryrodę zdarzają sie amatorzy z obiektywami takiej
klasy. I
> > wiedzę często mają taką, ze zawodowiec by się nie powstydził.
>
> Ależ w zupełności się z tym zgadzam. I od zawodowców tacy różnią się
> wtedy tym, że fotografia nie jest ich źródłem utrzymania. Tylko
> zastanów się ilu takich jest i czy zgodzą się sprzedawać fotki za
> kilkanaście złotych?
>
Za kilkanaście zł raczej nie, ale gdy ktoś będzie chciał kupić zdjecia z ich
portfolio - skaklkuluja zapewne znacznie taniej niz zawodowiec który by
musiał wykonać takie zdjęcie na zamówienie.
> [...]
> >> To już trzeba by się pokusić o jakieś badania statystyczne na szerszą
> >> skalę. Ja twierdzę, że każdy obdarzony jako-tako rozwiniętym zmysłem
> >> postrzegania ją dostrzeże, ale to nie ja jestem marketoidem zlecającym
> >> takie roboty.
> >>
> > Popełniasz ten błąd, ze mierzysz ludzi swoją miarką. Ty dostzreżesz,
wielu
> > ludzi z naszej listy też dostrzeże. Ale... ogromna większość
społeczeństwa
> > jest znacznie mniej wyrobiona zarówno fotograficznie jak i plastycznie i
> > często takich rzeczy nie zobaczy - aż ktoś nie pokaże im palcem że tak
być
> > nie powinno.
>
> Wbrew pozorom nie. Jeśli pokażesz takim tą samą fotkę jako swoje
> zdjęcie, to będą piać z zachwytu, jak im pokażesz to jako zdjęcie z
> reklamy, to będzie im coś nie pasować. Niestety, czasem się zdarza że
> marketoid jest bardziej ograniczony od zwykłych konsumentów i takie
> pasztety da się znaleźć.
>
I ja ich widzę bardzo dużo... Ale w odróżnieniu od Ciebie mam wrażenie, że
ogromnej większosći klientów to zwisa - jak napisął Janek zdjecie ma być
ładne i kolorowe - poprawne technicznie już być nie musi.
>
> >> Ale to może dlatego, że wiem dokładnie jak wygląda porządna sesja od
> >> podszewki, oraz jak często zawodowcy z latami doświadczenia wykładają
> >> się na drobnostkach, które później trzeba poprawiać godzinami w
> >> komputerze. I sam nie raz twierdziłem, że wielu tzw. "uznanych profi"
> >> bierze za swoją robotę znacznie za dużo, zwłaszcza za pozycję pt.
> >> "prawa", ale nie zgodzę się, że da się to zrobić za jedną fyfdziesiątą
> >> ceny przez amatora.
> >
> > Często dokładnie 'to' się nie da, ale podobne (pewnie nieco gorsze, ale
> > jeszcze nadal akceptowalne) już się da. I wtedy względy ekonomiczne
potrafią
> > przeważyć.
>
> Tylko mało którą normalną firmę zlecającą tego typu robotę stać na
> takie ryzyko.
To... chyba mało u nas normalnych firm:-)
>Tu nawet nie idzie już o koszty, ale o tajmingi - z roku
> na rok coraz bardziej wariackie. Tym się właśnie różni Bolanda od
> krajów bardziej cywilizowanych - tam "zrobić coś bardzo szybko" oznacza
> 2 miesiące czasu, u nas - może tydzień, ale dobrze by było na pojutrze.
>
>
> >> Nie zapominaj, że w reklamie nie ma miejsca na powtarzanie sesji w
> >> nieskończoność, bo "coś nie wyszło". Jest opłacona modelka, stylista,
> >> wizażystka itp., są umówieni ludzie z agencji i klient, materiał MUSI
> >> być taki, aby dało się coś z niego wybrać. Na jutro, najdalej pojutrze.
> >> A nie tylko pan Józio, co se sam coś tam poustawia w piwnicznym studio,
> >> może mu coś wyjdzie przy 5. podejśiu i będzie na za dwa tygodnie. Plus
> >> kolejny tydzień na Szopa.
> >> [...]
> >
> > Podejrzewam, że różne reklamy bywają. Niektóre wymagaja kosztownej
> > aranżacji, do innych małe, piwniczne studio pana Józia wystarczy.
Pytanie,
> > których jest więcej...
>
> Otwórz jakąś gazetę, magazyn, zajrzyj do skrzynki, pozerkaj po stronach
> firmowych i się przekonaj. W znakomitej większości przypadków to
> naprawdę widać.
>[...]
Ano właśnie na podstawie zapamiętanych reklam jestem odmiennego zdania -
widzę również w reklamach zalew efektownej tandety. Zresztą... daleko nie
szukajac - leży przede mną Gazeta Telewizyjna (dodatek do Wyborczej z
11.06). Zaglądam do reklam i- na str. 3 - Carex - dwa zdjęcia - oba
uzdolniony amator zrobiłby bez problemu. Nastepna reklama - str. 5 -
Lipton - znów mie widze na zdjęciu niczego pzrekraczającego możliwości
amatora. Str. 6 - Getinbank - tak samo. Str. 13 - Rexona - tu juz troche
zabawy ze światłem było, ale znów - nic anie wymagaja.cego starsznego
spzretu ani ogromnych umiejętności, 21 strona - LenVitol - prosty packshot.
Mamy juz prawie połowę magazynu - i ani jednej reklamy do której by nawet
niespecjalnie uzdolniony fotoamator nie był w stanie porównywalnego zdjecia
zrobić...
--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)
Następne wpisy z tego wątku
- 16.06.10 21:08 d...@v...pl
- 16.06.10 21:16 d...@v...pl
- 16.06.10 21:19 Janko Muzykant
- 16.06.10 21:23 d...@v...pl
- 16.06.10 21:25 Janko Muzykant
- 16.06.10 21:35 d...@v...pl
- 16.06.10 21:41 Janko Muzykant
- 16.06.10 21:51 d...@v...pl
- 16.06.10 21:57 d...@v...pl
- 16.06.10 22:00 Janko Muzykant
- 16.06.10 22:01 Janko Muzykant
- 17.06.10 05:48 Marx
- 17.06.10 06:54 Olgierd
- 17.06.10 09:03 d...@v...pl
- 17.06.10 09:32 de Fresz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
- Sklejanie bracketowanych JPGów
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=