  • 11. Data: 2011-08-11 17:26:12
    Temat: Re: fotobłysk - neverending story
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Aug 2011 11:03:18 +0200, Clawfinger <c...@w...pl>
    wrote:

    >na 100 a punkty potem negocjowaliśmy :-)

    Taa...

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 12. Data: 2011-08-11 18:45:56
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "pwz" <p...@o...eu>

> [...]
    > nie widać, kto prowadzi. Poza tym wszystko jasne. Z tym że teraz nie wiem,
    > czy dla świętego spokoju: wybrać wariant (a) i przyznać, że to ja
    > prowadziłem (grzywna + punkty karne), czy wariant (b), że zgodnie z
    > prawdą, że to nie ja prowadziłem, ale nie pamiętam, kto był kierowcą (ta
    > sama grzywna, bez punktów) - bo auto używane przez kilku jeźdźców na tej
    > samej trasie...
    >
    > Co radzicie? Jakie mogą być ew. konsekwencje wyboru (b)? A w ogóle, to co
    > najlepiej zrobić, aby - nawet jeżeli zapłacę już ten mandat - straszniki

    Zgłość ich do prokuratora

  • 13. Data: 2011-08-11 20:21:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-08-11 09:04, pwz pisze:
> [...]
    > wiejskie przysłały zdjęcie (nawet z legalizacją fotopstryczka) do mnie,
    > jako właściciela auta. Sprawa się komplikuje, bo fota twarzy niewyraźna-

    To w niczym nie przeszkadza.

> [...]
    > samej trasie...
    >
    > Co radzicie? Jakie mogą być ew. konsekwencje wyboru (b)?

    Mandat za niewskazanie kierującego

    > A w ogóle, to
    > co najlepiej zrobić, aby - nawet jeżeli zapłacę już ten mandat -
    > straszniki nie dostały z tego nawet grosza?

    Musisz odmówić przyjęcia mandatu.
    Czyli wedle uznania - wskazujesz lub niewskazujesz kierującego, a
    następnie odmawiasz przyjęcia mandatu który wystawią.

    W tym momencie strażnicy już na pewno nie dostaną ani grosza, a ponieważ
    muszą ponieść pewne koszty i poświęcić czas na skierowanie sprawy do
    sądu rejonowego, to zazwyczaj mandat leci do kosza (bo nie mają już
    finansowego interesu).

    Jeżeli skierują wniosek o ukaranie do sądu, będziesz mógł złożyć pisemne
    oświadczenie dlaczego mandatu nie przyjąłeś - możesz napisać, nie musisz.
    Sprawa będzie rozpatrzona w trybie nakazowym - nie ma rozprawy, nie ma
    świadków, sąd wydaje decyzje o której zostaniesz poinformowany i możesz
    złożyć sprzeciw w terminie 7 dni.

    Jak złożysz sprzeciw to dopiero będzie normalna rozprawa ze świadkami,
    pytaniami itp.

  • 14. Data: 2011-08-11 20:46:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Aug 2011 20:21:19 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> [...]
    > muszą ponieść pewne koszty i poświęcić czas na skierowanie sprawy do
    > sądu rejonowego, to zazwyczaj mandat leci do kosza (bo nie mają już

    Mimo tego nie bylbym taki pewny tego kosza. Ale popieram.
    troche drozej w imie wlasnego dobrze pojetego interesu w przyszlosci :-)

    > Jeżeli skierują wniosek o ukaranie do sądu, będziesz mógł złożyć pisemne
    > oświadczenie dlaczego mandatu nie przyjąłeś - możesz napisać, nie musisz.

    Nie wiem czy dasz rade, jesli po prostu wysla wniosek do sadu, a sad wyda
    wyrok nakazowy.

    J.

  • 15. Data: 2011-08-11 21:05:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-08-11 20:46, J.F. pisze:

    > Mimo tego nie bylbym taki pewny tego kosza. Ale popieram.
    > troche drozej w imie wlasnego dobrze pojetego interesu w przyszlosci :-)

    Pewności nie ma, ale sądzę że im się po prostu nie chce.

    > Nie wiem czy dasz rade, jesli po prostu wysla wniosek do sadu, a sad wyda
    > wyrok nakazowy.

    Już nie pamiętam jak to dokładnie jest.
    Jest chyba tak że muszą obwinionego albo przesłuchać, albo poprosić o
    wyjaśnienia.

    Wyjaśnienia też można dołączyć do odmowy przyjęcia mandatu - tak czy
    owak muszą je dołączyć do wniosku do sądu, bo mają obowiązek "w miarę
    możności podać także przyczyny odmowy" (Art. 99 KPoW)

  • 16. Data: 2011-08-11 22:18:32
    Od: N1 <s...@v...pl>

    d) a przysłali uzgodniony z policją harmonogram pomiarów prędkości?
    Nie, to poproś i sprawdź czy daty zdjęcia i uzgodnienia zgadzają się.
    U mnie się nie zgadzały, do dzisiaj strażnicy przysyłają mi kwiaty na
    przeprosiny.

  • 17. Data: 2011-08-12 00:18:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 11 Aug 2011 09:04:05 +0200, pwz napisał(a):

    > Co radzicie? Jakie mogą być ew. konsekwencje wyboru (b)? A w ogóle, to
    > co najlepiej zrobić, aby - nawet jeżeli zapłacę już ten mandat -
    > straszniki nie dostały z tego nawet grosza?

    Napisać, że kierującym mógł być a lub bn lub c i nie przypominacie sobie
    kto.

    --
    ___________ (R)

  • 18. Data: 2011-08-12 00:19:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 11 Aug 2011 20:21:19 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Mandat za niewskazanie kierującego

    Nie ma takiego wykroczenia.

    --
    ___________ (R)

  • 19. Data: 2011-08-12 07:41:34
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-08-11 21:21, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > muszą ponieść pewne koszty i poświęcić czas na skierowanie sprawy do
    > sądu rejonowego, to zazwyczaj mandat leci do kosza (bo nie mają już

    I dostają działę od proroka za niedopełnienie obowiązku przez
    zaniechanie art. 231 kk, a ponieważ robi to ewidentnie umyślnie, więc §
    1 czyli do 3 lat. Myślisz, że ktoś jest na tyle głupi aby się podłożyć w
    celu zrobienia dobrze obcej osobie i nie mając w tym żadnego interesu ?
    ;) Dla proroka sprawa wprost wymarzona. 100% wykrywalności sprawcy bez
    zbytniego zachodu.

  • 20. Data: 2011-08-12 08:07:03
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-08-11 09:04, pwz pisze:
> [...]
    > co najlepiej zrobić, aby - nawet jeżeli zapłacę już ten mandat -
    > straszniki nie dostały z tego nawet grosza?

    jeśli facjaty nie widać to napisz że kierował np. szwagier. A szwagier
    niech im odpisze że ty kierowałeś. Sprawa do umorzenia w wyniku nie
    wykrycia sprawcy.
    pozdrawiam
    marcin