  • 1. Data: 2011-08-11 09:04:05
    Temat: fotobłysk - neverending story
    Od: pwz <p...@o...eu>

    Witam!

    No błysnęło mojemu samochodowi, który przekroczył prędkość. I straszaki
    wiejskie przysłały zdjęcie (nawet z legalizacją fotopstryczka) do mnie,
    jako właściciela auta. Sprawa się komplikuje, bo fota twarzy niewyraźna-
    nie widać, kto prowadzi. Poza tym wszystko jasne. Z tym że teraz nie
    wiem, czy dla świętego spokoju: wybrać wariant (a) i przyznać, że to ja
    prowadziłem (grzywna + punkty karne), czy wariant (b), że zgodnie z
    prawdą, że to nie ja prowadziłem, ale nie pamiętam, kto był kierowcą (ta
    sama grzywna, bez punktów) - bo auto używane przez kilku jeźdźców na tej
    samej trasie...

    Co radzicie? Jakie mogą być ew. konsekwencje wyboru (b)? A w ogóle, to
    co najlepiej zrobić, aby - nawet jeżeli zapłacę już ten mandat -
    straszniki nie dostały z tego nawet grosza?

    Pozdr
    pwz

  • 2. Data: 2011-08-11 09:07:51
    Temat: Re: fotobłysk - neverending story
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-08-11 09:04, pwz pisze:
    > Witam!
    >
    > No błysnęło mojemu samochodowi, który przekroczył prędkość.

    Dużo?

    > Co radzicie? Jakie mogą być ew. konsekwencje wyboru (b)? A w ogóle, to
    > co najlepiej zrobić, aby - nawet jeżeli zapłacę już ten mandat -
    > straszniki nie dostały z tego nawet grosza?

    Hm... a może zwyczajnie olać? Ja dostałem zdjęcie za 90 na 70 - morda
    kierowcy też była niewyraźna. Olałem i od prawie półtora roku spokój.

    > Pozdr
    > pwz

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 3. Data: 2011-08-11 09:15:47
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-11 09:07, Grejon pisze:

    > Dużo?

    > Hm... a może zwyczajnie olać? Ja dostałem zdjęcie za 90 na 70 - morda
    > kierowcy też była niewyraźna. Olałem i od prawie półtora roku spokój.

    Proponują 200 zł + ewentualnie 4 pkt., więc kwota i duża i mała. Akurat
    taka, że - jak napisałem - dla świętego spokoju można zapłacić, żeby się
    z koniem nie kopać. A z drugiej strony korci mnie, aby zrobić coś, żeby
    tej kasy nie zobaczyli. Wolę je wpłacić do budżetu państwa / na cel
    charytatywny, niż na wynagrodzenie dla wiejskich straszaków.
    pwz

  • 4. Data: 2011-08-11 10:07:08
    Od: Clawfinger <c...@w...pl>

    W dniu 11.08.2011 09:04, pwz pisze:
> [...]
    > co najlepiej zrobić, aby - nawet jeżeli zapłacę już ten mandat -
    > straszniki nie dostały z tego nawet grosza?

    A weź Ty i zadzwoń do nich. Ja tak zrobiłem i zbiłem z 200 + 4 punkty na
    100 bez punktów :) W końcu o kasę tylko i wyłącznie tu chodzi.

    Pozdro
    WOJtek

    Insignia ST 1.6 Turbo
    Wersja Cosmo +dodatki
    Kolor czarny
    Jeszcze bez naklejki
    ============================

  • 5. Data: 2011-08-11 10:42:54
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-11 10:07, Clawfinger pisze:
    > A weź Ty i zadzwoń do nich. Ja tak zrobiłem i zbiłem z 200 + 4 punkty na
    > 100 bez punktów :) W końcu o kasę tylko i wyłącznie tu chodzi.

    Jaką gadkę zapodać ;-)
    pwz

  • 6. Data: 2011-08-11 10:49:20
    Od: Paweł W. <p...@w...onet.pl>

    > Jaką gadkę zapodać ;-)

    Kryzys, 7 dzieci, alimenty ;-)

    p.

  • 7. Data: 2011-08-11 11:03:18
    Od: Clawfinger <c...@w...pl>

    W dniu 11.08.2011 10:42, pwz pisze:

    > Jaką gadkę zapodać ;-)
    > pwz
    No coś musisz wymyślić, ja zacząłem od tego, że za przekroczenie o 21km
    (71/50) zgodnie z z taryfikatorem zamieszczonym w Rozporządzeniu Prezesa
    Rady Ministrów Dz. U. nr 14 poz. 68 z dnia 20 stycznia 2011 r. dla
    przekroczenia prędkości o 21-30 km/h są widełki 100-200 PLN, więc
    dlaczego dali 200. Gość nawet nie podjął dyskusji, od razu zgodził się
    na 100 a punkty potem negocjowaliśmy :-)

    Pozdro

    Insignia ST 1.6 Turbo
    Wersja Cosmo +dodatki
    Kolor czarny
    Jeszcze bez naklejki
    ============================

  • 8. Data: 2011-08-11 11:37:17
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-11 11:03, Clawfinger pisze:
> [...]
    > dlaczego dali 200. Gość nawet nie podjął dyskusji, od razu zgodził się
    > na 100 a punkty potem negocjowaliśmy :-)

    No dobra, ja nastukałem 27 km/h...
    pwz

  • 9. Data: 2011-08-11 11:58:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Aug 2011 09:04:05 +0200, pwz napisał(a):
    > Co radzicie? Jakie mogą być ew. konsekwencje wyboru (b)? A w ogóle, to
    > co najlepiej zrobić, aby - nawet jeżeli zapłacę już ten mandat -
    > straszniki nie dostały z tego nawet grosza?

    Doprowadzic do tego zeby byla sprawa w sadzie.

    Ewentualnie wzorem kolegi, poczekac, poczekac, i wyslac im przyznanie po
    terminie. Poleconym niepriorytetowym. Moze zdaza wyslac do sadu wniosek za
    niewskazanie, a przeciez wskazales :-)

    J.

  • 10. Data: 2011-08-11 16:52:12
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-08-11 12:58, J.F. pisze:

> [...]
    > terminie. Poleconym niepriorytetowym. Moze zdaza wyslac do sadu wniosek za

    Impra była, że szok ! Naprałem się i ni cholery nie pamiętam. Pięć osób
    było na początku. Potem przyszły trzy, a potem wyszły dwie. Następnie
    przyszły cztery i wyszły dwie. Potem cholera wie, bo co chwilę ktoś
    przychodził. Zawsze ten kto przychodził był trzeźwy, więc jechał moim
    samochodem po wódkę. Ni cholery nie pamiętam kto kiedy brał kluczyki.
    Jakbym gnoja złapał... ;)