  • Data: 2010-04-25 17:30:34
    Temat: Re: fot. architektury - problem amatora frajera
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-04-24 15:06:10 +0200, John Smith <u...@e...net> said:

    > I dlatego właśnie nie ma sensu inwestowanie w Shifta. On też ma
    > dystorsje, które musisz korygować w postprocesie.

    Nie do końca. Jak masz jedno zdjęcie z dystorsją przez środek, to raz
    że nie wygląda to aż tak tragicznie, a dwa nawet jak tylko trochę
    podprostujesz, to często wystarcza. Przy panoramie wychodzą dwie
    wypukłości/wklęsłości obok siebie i to wygląda naprawdę źle, bo robi
    się fala.

    > Chyba żartujesz. Proste filtry w Huginie? Jakiej wersji używałeś?

    Z ponad rok temu, więc nienajświeższej.

    > W miarę świeża wersja załatwia dystorsje wielomianem, nie prostą funkcją.

    Ale czy ma profile pod konkretne obiektywy? I wygodne oraz w pełni
    użyteczne sterowanie tymi wielomianami?

    > Dla starannie przygotowanego materiału pod panoramę takie efekty o
    > których piszesz nie występują.

    Może bym i uwierzył, gdybym to tylko ja sam miał takie problemy, ale że
    niestety sklejałem własnymi ręcami foty paru tzw. "pro", to albo to
    "staranne przygotowanie materiału" nie jest wcale takie trywialne, albo
    mówimy o zupełnie różnych "zdjęciach architektury".
    Dodam że jak dla mnie przy tym temacie zróżnicowanie odległości planów,
    to coś zupełnie typowego. Może gdyby się ograniczyć do "płaskich
    fasad", problem będzie mniejszy.

    de Fresz