eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyfolcwagen w tedeikó
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 139

  • 21. Data: 2015-09-23 01:00:07
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 23 Sep 2015 00:00:54 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > Powitanko,
    >
    >> Ogólnie jakoś motoryzacja zawsze była ze dwie dekady za elektroniką
    >> przemysłową
    >
    > Przede wszystkim to ekofaszysci sa wiele dekad za wiedza kiedys z
    > podstawowki, teraz nie wiem, moze gimnazjum. W kazdym razie spalanie
    > weglowodorow daje CO2 i H2O. W idealnym przypadku, czyli proces zachodzi
    > calkowicie, a wiec jest dosyc tlenu. Jesli samochod pali x dm3/100km, to
    > znajac sklad benzyny mozna policzyc ile tego CO2 i H2O powstanie. I ni
    > cholery nie powstanie go mniej, niz to wynika z prostego rownania
    > reakcji chemicznej, nie powstanie go tez wiecej.
    > Jesli wiec producent pisze, ze spalil 100 moli jakiegos weglowodoru i
    > otrzymal 1 mol CO2, to nie potrzeba zadnych testow, hamowni, komputerow,
    > zeby wiedziec, ze to sciema. Panowie z folkswagena przegieli zapewne i
    > trafili na kogos, kto chemii nie przespal.
    > To, co nie spali sie w cylindrze, dopali sie w katalizatorze, a
    > produktem tego spalania bedzie co? Tak jest, CO2 i H2O.
    > Jesli powstaje CO, to jest za malo tlenu = samochod do naprawy, jak sa
    > jeszcze rozne ciezkie weglowodory, to wali olejem = samochod do naprawy
    > i zadne zaklecia praw fizyki i chemii nie zmienia.

    Nie jest to takie proste, bo poza CO2 i H2O silnik wydala z siebie jeszcze
    trochę różnych innych związków, zazwyczaj nieporządanych.

    Wymogi co do emisji CO2 to jak sam widzisz tak naprawdę zaowalowana forma
    ograniczenia normą zużycia paliwa. I dokładnie taki jest cel - żeby mniej
    paliwa importować z wrogich ideologicznie państw ;)

    Natomiast test mierzy te parametry w ściśle ustandaryzowany sposób.
    A jeśli ECU silnika wykrywa że odbywa się właśnie ta procedura testowa może
    zmienić parametry pracy silnika tak żeby wartości mierzone wyszły
    korzystnie.
    Z takich najprostszych pomysłów to po prostu ograniczyć moc, np.
    zwiększając turbodziurę po to żeby w teście wypaść korzystniej.

    Dzięki temu producent łatwiej zaliczył wymagane normy, być może zaniżył np.
    pomiarowe zużycie paliwa badane w teście itp. itd.
    A samochód w życiowych sytuacjach norm tych nie spełnia.

    Natomiast teraz wiela burza o VW, bo być może tam już ktoś po prostu
    przegiął robiąc jakieś cyrki, albo akurat była potrzeba dowalenia VW -
    mniejsza o to.

    Ale dość niedawno czytałem o jakimś teście, gdzie różne auta badano i
    wszędzie się okazywało że rzeczywista emisja o rząd wielkości przekracza
    wymaganą normami.

    Dziwne by było gdyby inni producenci mając ściśle standaryzowany test nie
    kombinowali jak tu go oszukać.


  • 22. Data: 2015-09-23 04:06:45
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Sep 2015 20:45:19 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Ogólnie jakoś motoryzacja zawsze była ze dwie dekady za elektroniką
    > przemysłową (nie mówiąc o rozrywkowej)

    Eeee - jaka przemyslowa masz na mysli ?
    Przemysl tez ja umiarkowanie stosowal.

    Natomiast motoryzacja:
    -pole do zastosowan elektroniki w motoryzacji jest wielkie,
    -ale tam sie kazdy cent liczy, wiec tansze jest lepsze,
    -dla nabywcy tez lepiej jak ma rozwiazania niezawodne choc toporne,

    > i mam wrażenie że w jakiś ciężkich bólach przechodzi cyfrową rewolucję.

    Hm, my tu gadu gadu a w motoryzacji trudno juz magistrale CAN zliczyc.
    Widac przemysl odkryl ze dla niego lepiej jak serwis jest drogi :-)

    J.


  • 23. Data: 2015-09-23 06:42:34
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-23 00:00, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Przede wszystkim to ekofaszysci sa wiele dekad za wiedza kiedys z
    > podstawowki, teraz nie wiem, moze gimnazjum. W kazdym razie spalanie
    > weglowodorow daje CO2 i H2O. W idealnym przypadku, czyli proces zachodzi
    > calkowicie, a wiec jest dosyc tlenu. Jesli samochod pali x dm3/100km, to
    > znajac sklad benzyny mozna policzyc ile tego CO2 i H2O powstanie. I ni
    > cholery nie powstanie go mniej, niz to wynika z prostego rownania
    > reakcji chemicznej, nie powstanie go tez wiecej.
    > Jesli wiec producent pisze, ze spalil 100 moli jakiegos weglowodoru i
    > otrzymal 1 mol CO2, to nie potrzeba zadnych testow, hamowni, komputerow,
    > zeby wiedziec, ze to sciema. Panowie z folkswagena przegieli zapewne i
    > trafili na kogos, kto chemii nie przespal.
    > To, co nie spali sie w cylindrze, dopali sie w katalizatorze, a
    > produktem tego spalania bedzie co? Tak jest, CO2 i H2O.
    > Jesli powstaje CO, to jest za malo tlenu = samochod do naprawy, jak sa
    > jeszcze rozne ciezkie weglowodory, to wali olejem = samochod do naprawy
    > i zadne zaklecia praw fizyki i chemii nie zmienia.

    Trochę upraszczasz, bo jeszcze jakieś inne gówno z rury leci. Natomiast
    rzeczywiście urzędnicy powoli odlatują o rzeczywistości i zdają się z
    kolejnymi normami Euro wyrażać zdziwienie, że silnik paliwo spala;)

    Więc eurokraci domagają się informacji, że silnik to nie na paliwo
    chodzi (a przynajmniej nie tylko), koncerny im taki papier dostarczają,
    i wszyscy są zadowoleni. Przynajmniej do czasu, jak któryś urzędas
    zakrzyknie "oszukali nas - temu samochodu z odwłoka CO2 leci. Ja tak coś
    czułem, że jest nie tak!!!"

    Shrek.


  • 24. Data: 2015-09-23 08:10:47
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: "Ghost" <g...@e...com>



    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1ieyq8g15x8rv.1a7s4dcowtpfl.dlg@40tude.
    net...

    Dnia Tue, 22 Sep 2015 22:50:51 +0200, Ghost napisał(a):

    > Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:56017a4e$0$27519$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >
    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:560043ab$0$27528$6...@n...neostrad
    a.pl...
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    >>>>Zastanawia mnie skąd ten samochód był taki cwany, że wiedział, że jest
    >>>>zapinany od tyłu sondą;)
    >
    >>>>Wystarczy, ze inżyniery ze dwa razy świadkowali (i np. kręcili filmik)
    >>>>przy takiej procedurze i wiedza wszystko co potrzeba.
    >>>>Auto jest zapewne w ujednolicony sposób traktowane w czasie testu.
    >
    >>>Nic nie musieli filmowac, bo to jest dokladnie zapisane w normie.
    >
    >> Konkretne sekwencje uruchamiania, "gazowania" itp? Linka podasz?

    >https://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_
    Cycle

    >Cytat z początku:
    >"When the engine starts, the car pauses for 11 s - if equipped with a
    >manual gearbox, 6 s in neutral (with clutch engaged) and 5 s in the 1st
    >gear (with clutch disengaged) - then slowly accelerates to 15 km/h in 4 s,
    >cruises at constant speed for 8 s, brakes to a full stop in 5 s (manual:
    >last 3 s with clutch disengaged), then stops for 21 s (manual: 16 s in
    >neutral, then 5 s in the 1st gear)."

    >I tak przez 1220s :)

    No to jeśli się tego trzymają, to kolesie z Werwol... Wollfsburga niezbyt
    się wysylili.

    >>>Ciekawi mnie jak na to wpadli ... "zmiana pracy silnika" nie bardzo mnie
    >>>przekonuje, konkurencja przebadala ?
    >
    >> Np. po dźwięku. Dobry obserwator wykrywa anomalie w mig. Np. nie chwaląc
    >> się
    >> ja.

    >Albo ktoś popełnił niewielki błąd w procedurze testowej i dostał mocno
    >odbiegające wyniki.
    >No albo po prostu duża firma, sporo osób o czymś takim musi wiedzieć,
    >wystarczy niezadowolony pracownik i ujawnił.

    Ponoć w ICCT zauważyli, jaka jest prawda nie wiadomo.

    Ale gdyby jełopy wykrywali zwykłą jazdę a nie test, takie przypadkowe
    wykrycie byłoby nie do uzyskania.




  • 25. Data: 2015-09-23 08:19:37
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: "Ghost" <g...@e...com>



    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1kkrn5ofzey4h$.18j7c8wtfgy1b$.dlg@40tud
    e.net...

    >Dziwne by było gdyby inni producenci mając ściśle standaryzowany test nie
    >kombinowali jak tu go oszukać.

    Zauważ jednak, ze VW przyznał się bez bicia, ze problem dotyczy większej
    liczby aut niż amerykanie podali, ale nie podał nic o innych silnikach, wiec
    być może rzeczywiście sprawa dotyczy tylko tego jednego silnika przynajmniej
    w takiej nomen omen sile.


  • 26. Data: 2015-09-23 08:21:37
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: "Ghost" <g...@e...com>



    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:mttajm$njb$...@n...news.atman.pl...

    >Więc eurokraci domagają się informacji, że silnik to nie na paliwo chodzi
    >(a przynajmniej nie tylko), koncerny im taki papier dostarczają, i wszyscy
    >są zadowoleni. Przynajmniej do czasu, jak któryś urzędas zakrzyknie
    >"oszukali nas - temu samochodu z odwłoka CO2 leci. Ja tak coś czułem, że
    >jest nie tak!!!"

    No nie, to wszystko przed te organizacje pozarządowe co się miedzy wódkę a
    zakąskę wpieprzają.


  • 27. Data: 2015-09-23 10:27:59
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Pyra wrote:


    >>>Ciekawi mnie jak na to wpadli ... "zmiana pracy silnika" nie bardzo mnie
    >>>przekonuje, konkurencja przebadala ?
    >>
    >> Np. po dźwięku. Dobry obserwator wykrywa anomalie w mig. Np. nie chwaląc się
    >> ja.
    >
    > Albo ktoś popełnił niewielki błąd w procedurze testowej i dostał mocno
    > odbiegające wyniki.
    > No albo po prostu duża firma, sporo osób o czymś takim musi wiedzieć,
    > wystarczy niezadowolony pracownik i ujawnił.

    generalnie to wszyscy to robią w ten czy inny sposób. W Fordach wyraźnie
    czuć momenty kiedy traci moc zupełnie przypadkiem przy obrotach
    pasujacych do testu :)


    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 28. Data: 2015-09-23 13:09:09
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 23 września 2015 10:29:58 UTC+2 użytkownik masti napisał:
    > Tomasz Pyra wrote:
    >
    >
    > >>>Ciekawi mnie jak na to wpadli ... "zmiana pracy silnika" nie bardzo mnie
    > >>>przekonuje, konkurencja przebadala ?
    > >>
    > >> Np. po dźwięku. Dobry obserwator wykrywa anomalie w mig. Np. nie chwaląc się
    > >> ja.
    > >
    > > Albo ktoś popełnił niewielki błąd w procedurze testowej i dostał mocno
    > > odbiegające wyniki.
    > > No albo po prostu duża firma, sporo osób o czymś takim musi wiedzieć,
    > > wystarczy niezadowolony pracownik i ujawnił.
    >
    > generalnie to wszyscy to robią w ten czy inny sposób. W Fordach wyraźnie
    > czuć momenty kiedy traci moc zupełnie przypadkiem przy obrotach
    > pasujacych do testu :)
    >
    >
    O!
    Właśnie.
    A ja sie zastanawialem czemu zawsze przy tej samej predkosci mam uczucie osłabienia i
    szarpniecia.
    Foka 1.8tdci 115km - V bieg okolice 100km/h licznikowe.
    Czuc wyraźne osłabienie i lekkie szarpniecie.

    I zachodzilem w glowe z jakiej to okazji...


    Łukasz Sczygiel


  • 29. Data: 2015-09-23 13:14:48
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-09-23 o 10:27, masti pisze:
    > Tomasz Pyra wrote:
    >
    >
    >>>> Ciekawi mnie jak na to wpadli ... "zmiana pracy silnika" nie bardzo mnie
    >>>> przekonuje, konkurencja przebadala ?
    >>>
    >>> Np. po dźwięku. Dobry obserwator wykrywa anomalie w mig. Np. nie chwaląc się
    >>> ja.
    >>
    >> Albo ktoś popełnił niewielki błąd w procedurze testowej i dostał mocno
    >> odbiegające wyniki.
    >> No albo po prostu duża firma, sporo osób o czymś takim musi wiedzieć,
    >> wystarczy niezadowolony pracownik i ujawnił.
    >
    > generalnie to wszyscy to robią w ten czy inny sposób. W Fordach wyraźnie
    > czuć momenty kiedy traci moc zupełnie przypadkiem przy obrotach
    > pasujacych do testu :)

    Podaj kiedy i jaki ford?

    --
    www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
    Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.


  • 30. Data: 2015-09-23 13:31:40
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: masti <g...@t...hell>

    Chris wrote:

    > W dniu 2015-09-23 o 10:27, masti pisze:
    >> Tomasz Pyra wrote:
    >>
    >>
    >>>>> Ciekawi mnie jak na to wpadli ... "zmiana pracy silnika" nie bardzo mnie
    >>>>> przekonuje, konkurencja przebadala ?
    >>>>
    >>>> Np. po dźwięku. Dobry obserwator wykrywa anomalie w mig. Np. nie chwaląc się
    >>>> ja.
    >>>
    >>> Albo ktoś popełnił niewielki błąd w procedurze testowej i dostał mocno
    >>> odbiegające wyniki.
    >>> No albo po prostu duża firma, sporo osób o czymś takim musi wiedzieć,
    >>> wystarczy niezadowolony pracownik i ujawnił.
    >>
    >> generalnie to wszyscy to robią w ten czy inny sposób. W Fordach wyraźnie
    >> czuć momenty kiedy traci moc zupełnie przypadkiem przy obrotach
    >> pasujacych do testu :)
    >
    > Podaj kiedy i jaki ford?

    focusy, mondeo ze 3 ostatnie jakie miałem benzyniaki

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: