-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!peer04.fr7!news.highwinds-media.com!newsfee
d.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news
.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: folcwagen w tedeikó
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <55ffaa38$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
<55ffaa38$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<mtpegf$tu7$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<560048fc$0$27520$65785112@news.neostrada.pl>
<1gnliaypqzbfx$.1tn7n1uzarb9r.dlg@40tude.net>
<mtsiu4$fsf$1@srv.chmurka.net>
Date: Wed, 23 Sep 2015 01:00:07 +0200
Message-ID: <1kkrn5ofzey4h$.18j7c8wtfgy1b$.dlg@40tude.net>
Lines: 52
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1442962808 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27527 89.77.179.152:5867
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3677
X-Received-Body-CRC: 141783296
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2569069
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 23 Sep 2015 00:00:54 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
> Powitanko,
>
>> Ogólnie jakoś motoryzacja zawsze była ze dwie dekady za elektroniką
>> przemysłową
>
> Przede wszystkim to ekofaszysci sa wiele dekad za wiedza kiedys z
> podstawowki, teraz nie wiem, moze gimnazjum. W kazdym razie spalanie
> weglowodorow daje CO2 i H2O. W idealnym przypadku, czyli proces zachodzi
> calkowicie, a wiec jest dosyc tlenu. Jesli samochod pali x dm3/100km, to
> znajac sklad benzyny mozna policzyc ile tego CO2 i H2O powstanie. I ni
> cholery nie powstanie go mniej, niz to wynika z prostego rownania
> reakcji chemicznej, nie powstanie go tez wiecej.
> Jesli wiec producent pisze, ze spalil 100 moli jakiegos weglowodoru i
> otrzymal 1 mol CO2, to nie potrzeba zadnych testow, hamowni, komputerow,
> zeby wiedziec, ze to sciema. Panowie z folkswagena przegieli zapewne i
> trafili na kogos, kto chemii nie przespal.
> To, co nie spali sie w cylindrze, dopali sie w katalizatorze, a
> produktem tego spalania bedzie co? Tak jest, CO2 i H2O.
> Jesli powstaje CO, to jest za malo tlenu = samochod do naprawy, jak sa
> jeszcze rozne ciezkie weglowodory, to wali olejem = samochod do naprawy
> i zadne zaklecia praw fizyki i chemii nie zmienia.
Nie jest to takie proste, bo poza CO2 i H2O silnik wydala z siebie jeszcze
trochę różnych innych związków, zazwyczaj nieporządanych.
Wymogi co do emisji CO2 to jak sam widzisz tak naprawdę zaowalowana forma
ograniczenia normą zużycia paliwa. I dokładnie taki jest cel - żeby mniej
paliwa importować z wrogich ideologicznie państw ;)
Natomiast test mierzy te parametry w ściśle ustandaryzowany sposób.
A jeśli ECU silnika wykrywa że odbywa się właśnie ta procedura testowa może
zmienić parametry pracy silnika tak żeby wartości mierzone wyszły
korzystnie.
Z takich najprostszych pomysłów to po prostu ograniczyć moc, np.
zwiększając turbodziurę po to żeby w teście wypaść korzystniej.
Dzięki temu producent łatwiej zaliczył wymagane normy, być może zaniżył np.
pomiarowe zużycie paliwa badane w teście itp. itd.
A samochód w życiowych sytuacjach norm tych nie spełnia.
Natomiast teraz wiela burza o VW, bo być może tam już ktoś po prostu
przegiął robiąc jakieś cyrki, albo akurat była potrzeba dowalenia VW -
mniejsza o to.
Ale dość niedawno czytałem o jakimś teście, gdzie różne auta badano i
wszędzie się okazywało że rzeczywista emisja o rząd wielkości przekracza
wymaganą normami.
Dziwne by było gdyby inni producenci mając ściśle standaryzowany test nie
kombinowali jak tu go oszukać.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.09.15 04:06 J.F.
- 23.09.15 06:42 Shrek
- 23.09.15 08:10 Ghost
- 23.09.15 08:19 Ghost
- 23.09.15 08:21 Ghost
- 23.09.15 10:27 masti
- 23.09.15 13:09 s...@g...com
- 23.09.15 13:14 Chris
- 23.09.15 13:31 masti
- 23.09.15 13:48 P.B.
- 23.09.15 13:54 Chris
- 23.09.15 15:06 masti
- 23.09.15 16:42 Cavallino
- 23.09.15 19:26 Tomasz Pyra
- 23.09.15 19:53 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- 2024-12-11 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-10 sprężyny przednie ściśnięte
- 2024-12-10 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-12-10 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-10 ciekawostka mandatowa
- 2024-12-09 Kolejny spaliniak się zjarał
- 2024-12-09 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-09 Kraków => Senior PHP Developer <=
- 2024-12-09 Katowice => Key Account Manager <=