  • 101. Data: 2014-12-14 23:02:43
    Temat: Re: filtry Marumi Exus
    Od: d...@v...pl

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 20:53:35 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > To konkretny przykład. Mamy 2 zdjęcia na ciemnym tle. Jedno ma jasny
    > obiekt po lewej stronie, drugie po prawej. Na powiększalniku robimy
    > multiekspozycję i dostajemy fotkę.
    >
    > W Photoshopie otwieramy 2 warstwy, każdą z innym zdjęciem. Tą górną
    > nakładamy w trybie screen. Niczego nie przycinamy, nie kadrujemy.
    > Drukujemy to.
    >
    > Efekt końcowy jest identyczny w obu przypadkach. Dajemy te zdjęcia
    > widzowi. Jak ma zadecydować, które jest grafiką, a które multiekspozycją?

> [...]

    Oba są multiekspozycją.
    Pozdrawiam Marcin

  • 102. Data: 2014-12-15 22:19:04
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-12-14 o 23:02, d...@v...pl pisze:

    > Oba są multiekspozycją.

    A teraz drugie podejście w Photoshopie dające identyczny efekt. Te same
    dwa zdjęcia przycinamy do połowy i sklejamy połówki obu. Na wydruku
    będzie dokładnie to samo co w poprzednim przypadku. A gdy dodatkowo
    dokonam inwersji kolorów jednej z tych połówek? Czy to też multiespozycja?

    Jeśli tak, to trudno zapamiętać co nią jest a co nie. Nie znajduję
    algorytmu, który definiowałby jasno różnicę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 103. Data: 2014-12-16 20:59:21
    Od: d...@v...pl

    W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 22:19:07 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    >
    > Jeśli tak, to trudno zapamiętać co nią jest a co nie. Nie znajduję
    > algorytmu, który definiowałby jasno różnicę.

    Fotomontaż. Tutaj nazwa określa sposób powstania obrazu finalnego- końcowy efekt może
    być praktycznie taki sam. I zauważ że w obu tych przypadkach nie ma ingerencji w
    postaci dodawania czegoś że tak powiem "z wolnej ręki"- masz tu obrazy utrwalone w
    całości, które laborant łączy.
    Pozdrawiam Marcin

  • 104. Data: 2014-12-17 12:16:59
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-12-16 o 20:59, d...@v...pl pisze:

> [...]
    > przypadkach nie ma ingerencji w postaci dodawania czegoś że tak
    > powiem "z wolnej ręki"- masz tu obrazy utrwalone w całości, które

    Ehhh... i to mnie rozwala właśnie. Jeśli połączysz dwa zdjęcia ze sobą,
    to może powstać zdjęcie niemożliwe np. gdy połączono dwie sceny z
    różnych miejsc np. z Paryża i Londynu. Jak dla mnie to zwykły kolaż
    nawet jeśli wykonano go techniką multiekspozycji. Do tego sprawę
    komplikuje (jak się domyślam) to kto dokonał tej multiekspozycji: grafik
    komputerowy czy operator powiększalnika. Reasumując: stojąc przed
    konkretnym zdjęciem nie da się często rozstrzygnąć jaką technologię
    zastosowano do jego utworzenia. Cały czas czuję się (mimo starań)
    nieprzekonany do separowania pojęć grafiki komputerowej i fotografii
    (nie dokumentującej). Można te różnice dostrzec na przykładzie jedynie
    skrajnych ingerencji - choć i tu są wątpliwości czy np. zrobienie kleksa
    (czyli "dorysowanie uśmiechu") w Photoshopie jest kolażem a czy ten sam
    kleks dorysowany przez operatora powiększalnika już nim nie będzie. Ja
    nie rozróżniam dorysowania kleksa od dorysowania wieży Eiffla czy
    czegokolwiek za pomocą multiekspozycji. Daje to taki sam efekt końcowy.

    Jeśli z kolei proces produkcyjny danej grafiki ma rzutować na określenie
    czy dana praca jest grafiką czy nie - to też jako widz nie mam dostępu
    do takiej informacji o ile broszury nie przypięto do pracy, gdzie można
    sobie o zastosowanej technologii poczytać.

    Nadal taki podział wydaje mi się absurdalny i możliwy do zastosowania
    tylko w ewidentnych przypadkach jak tu:

    http://www.thmartinez.com/data_folio/img/464/OZtdu2H
    OuYZA1358954311.jpg

    http://i.imgur.com/hwFCvkt.jpg

    Tylko w takich przypadkach widz jest pewny, że to nierzeczywisty obraz.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 105. Data: 2014-12-17 23:21:33
    Od: d...@v...pl

    W dniu środa, 17 grudnia 2014 12:17:04 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > różnych miejsc np. z Paryża i Londynu. Jak dla mnie to zwykły kolaż
    > nawet jeśli wykonano go techniką multiekspozycji.

    Jest to kolaż wykonany typową techniką fotograficzną. Przypominam co pisaliśmy wyżej
    : na polu fotografii że tak powiem artystycznej, przenikanie grafiki i fotografii
    jest silne.

    Do tego sprawę
    > komplikuje (jak się domyślam) to kto dokonał tej multiekspozycji: grafik
    > komputerowy czy operator powiększalnika.

    Bez znaczenia.

> [...]
    > (czyli "dorysowanie uśmiechu") w Photoshopie jest kolażem a czy ten sam
    > kleks dorysowany przez operatora powiększalnika już nim nie będzie.

    Oczywiście że będzie. I znowu powtórzę- w przypadku fotografii artystycznej granica
    jest nieostra, ale jak kolega Godfryd pisał wcześniej, dobrym kryterium jest
    dodawanie detali "z wolnej ręki".

> [...]
    OuYZA1358954311.jpg

    > http://i.imgur.com/hwFCvkt.jpg
    >
    > Tylko w takich przypadkach widz jest pewny, że to nierzeczywisty obraz.

    To są złe przykłady- takie prace mogą powstać drogą typowo fotograficzną.
    Dlatego twardo powtarzam- jak długo nie dokłada się elementów ręcznie, mamy do
    czynienia z mniej lub bardziej przetworzoną , ale jednak fotografią.
    Pozdrawiam Marcin

  • 106. Data: 2014-12-20 21:30:01
    Temat: Re: filtry Marumi Digital Pro
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...news.atm
    an.pl>,
    T...@s...in.the.world wrote:

    > In article <b...@g...c
    om>,

    > Ciekawe, ale przeciez to nie Exus tylko jakies Digital Pro.
    > Tej linii nawet nie ma w katalogu Marumi.
    > http://www.marumi-international.com/news/up_img/1412
    144613-366137.pdf
    > Dziwne.

    Naprawde nikogo to nie zdziwilo?

    W koncu kupilem Marumi Super DHG polar za cale 165zl (49mm).
    --
    TA

  • 107. Data: 2014-12-24 22:56:43
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...news.atm
    an.pl>,
    T...@s...in.the.world wrote:

    > In article <b...@g...c
    om>,

    > Ciekawe, ale przeciez to nie Exus tylko jakies Digital Pro.
    > Tej linii nawet nie ma w katalogu Marumi.
> [...]

    Widze, ze takie watpliwosci padly juz dawno:
    <http://www.pentaxforums.com/forums/22-pentax-camera
    -field-accessories/19
    0624-filter-comparison-marumi-pro-digital-vs-dhg-sup
    er.html>
    I tez nikt nie znalazl odpowiedzi...
    --
    TA

  • 108. Data: 2014-12-25 01:33:18
    Od: d...@v...pl

    W dniu środa, 24 grudnia 2014 22:56:45 UTC+1 użytkownik
    T...@s...in.the.world napisał:
    > In article <T...@n...news.atm
    an.pl>,

    om>,

> [...]
    > <http://www.pentaxforums.com/forums/22-pentax-camera
    -field-accessories/19
    > 0624-filter-comparison-marumi-pro-digital-vs-dhg-sup

    Może nie odpowiedź, ale jakiś mój domysł - lat temu trochę Marumi robiło polary slim
    dla B+W.Może to pokłosie tamtej współpracy ?
    Pozdrawiam Marcin

  • 109. Data: 2014-12-25 15:08:30
    Od: " 666" <...@...6>

    Jak w warunkach domowych mam odróżnić filtr bardzo dobry od doskonałego?
    Średnice mi się nie pokrywają (mniejsze średnice mam Hoya różnych serii,
    część czarnych Pro, większe średnice Marumi serii Digital Pro), więc
    obiektywnych testów nie zrobię.
    Marumi mam zamiar stosować jako filtr ochronny (wyjazdy, Sylwester ;-)) na
    jasnych (f2,8-4) zoomach, no i polar wiadomo.
    Też byłem bezfiltrowym chojrakiem dopóki nie dostałem słonym bryzgiem prosto
    w obiektyw.
    Szkoda szkła, a i jakiś chroniący od bryzgów fali pokrowiec na całe body z
    obiektywem by się przydał.

    -----

  • 110. Data: 2014-12-25 16:10:38
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <f...@g...c
    om>,
    d...@v...pl wrote:

> [...]
    an.pl>,

    om>,

    > Może nie odpowiedź, ale jakiś mój domysł - lat temu trochę Marumi robiło
    > polary slim dla B+W.Może to pokłosie tamtej współpracy ?

    No, moze, ale dlaczego Marumi sie do tego nie przyznaje?
    No i nic o tym filtrze nie wiadomo, poza tym, ze ma miedziana oprawke.
    Gdyby mial powloki Super DHG, to pewnie by sie pochwalili...
    --
    TA