-
X-Received: by 10.140.97.201 with SMTP id m67mr60349qge.11.1418854893587; Wed, 17 Dec
2014 14:21:33 -0800 (PST)
X-Received: by 10.140.97.201 with SMTP id m67mr60349qge.11.1418854893587; Wed, 17 Dec
2014 14:21:33 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
n8no495327qaq.0!news-out.google.com!r1ni59qat.1!nntp.google.com!n8no495322qaq.0
!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
Date: Wed, 17 Dec 2014 14:21:33 -0800 (PST)
In-Reply-To: <m6rone$rgt$1@news.icm.edu.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=89.69.60.48;
posting-account=g95wngoAAADAxBDdwHgH3XZCqoVT8Z2_
NNTP-Posting-Host: 89.69.60.48
References: <T...@n...news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1412052319400.2028@quad>
<7...@g...com>
<m5vno1$mu$1@news.icm.edu.pl>
<e...@g...com>
<m61r4v$lrg$1@news.icm.edu.pl>
<4...@g...com>
<m64rm7$kho$1@news.icm.edu.pl>
<3...@g...com>
<m67335$bdb$1@news.icm.edu.pl>
<b...@g...com>
<m67nqq$84l$1@news.icm.edu.pl>
<8...@g...com>
<m6d1vg$i6j$1@news.icm.edu.pl>
<c...@g...com>
<m6i6f8$cn5$1@news.icm.edu.pl>
<d...@g...com>
<m6kprt$ufa$1@news.icm.edu.pl>
<8...@g...com>
<m6nj89$bjc$1@news.icm.edu.pl>
<d...@g...com>
<m6rone$rgt$1@news.icm.edu.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <c...@g...com>
Subject: Re: filtry Marumi Exus
From: d...@v...pl
Injection-Date: Wed, 17 Dec 2014 22:21:33 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:906442
[ ukryj nagłówki ]W dniu środa, 17 grudnia 2014 12:17:04 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> W dniu 2014-12-16 o 20:59, d...@v...pl pisze:
>
> > Fotomontaż. Tutaj nazwa określa sposób powstania obrazu finalnego-
> > końcowy efekt może być praktycznie taki sam. I zauważ że w obu tych
> > przypadkach nie ma ingerencji w postaci dodawania czegoś że tak
> > powiem "z wolnej ręki"- masz tu obrazy utrwalone w całości, które
> > laborant łączy.
>
> Ehhh... i to mnie rozwala właśnie. Jeśli połączysz dwa zdjęcia ze sobą,
> to może powstać zdjęcie niemożliwe np. gdy połączono dwie sceny z
> różnych miejsc np. z Paryża i Londynu. Jak dla mnie to zwykły kolaż
> nawet jeśli wykonano go techniką multiekspozycji.
Jest to kolaż wykonany typową techniką fotograficzną. Przypominam co pisaliśmy wyżej
: na polu fotografii że tak powiem artystycznej, przenikanie grafiki i fotografii
jest silne.
Do tego sprawę
> komplikuje (jak się domyślam) to kto dokonał tej multiekspozycji: grafik
> komputerowy czy operator powiększalnika.
Bez znaczenia.
Reasumując: stojąc przed
> konkretnym zdjęciem nie da się często rozstrzygnąć jaką technologię
> zastosowano do jego utworzenia. Cały czas czuję się (mimo starań)
> nieprzekonany do separowania pojęć grafiki komputerowej i fotografii
> (nie dokumentującej). Można te różnice dostrzec na przykładzie jedynie
> skrajnych ingerencji - choć i tu są wątpliwości czy np. zrobienie kleksa
> (czyli "dorysowanie uśmiechu") w Photoshopie jest kolażem a czy ten sam
> kleks dorysowany przez operatora powiększalnika już nim nie będzie.
Oczywiście że będzie. I znowu powtórzę- w przypadku fotografii artystycznej granica
jest nieostra, ale jak kolega Godfryd pisał wcześniej, dobrym kryterium jest
dodawanie detali "z wolnej ręki".
Ja
> nie rozróżniam dorysowania kleksa od dorysowania wieży Eiffla czy
> czegokolwiek za pomocą multiekspozycji. Daje to taki sam efekt końcowy.
>
> Jeśli z kolei proces produkcyjny danej grafiki ma rzutować na określenie
> czy dana praca jest grafiką czy nie - to też jako widz nie mam dostępu
> do takiej informacji o ile broszury nie przypięto do pracy, gdzie można
> sobie o zastosowanej technologii poczytać.
>
> Nadal taki podział wydaje mi się absurdalny i możliwy do zastosowania
> tylko w ewidentnych przypadkach jak tu:
>
> http://www.thmartinez.com/data_folio/img/464/OZtdu2H
OuYZA1358954311.jpg
>
> http://i.imgur.com/hwFCvkt.jpg
>
> Tylko w takich przypadkach widz jest pewny, że to nierzeczywisty obraz.
>
> --
> Pozdrawiam,
> Marek
To są złe przykłady- takie prace mogą powstać drogą typowo fotograficzną.
Dlatego twardo powtarzam- jak długo nie dokłada się elementów ręcznie, mamy do
czynienia z mniej lub bardziej przetworzoną , ale jednak fotografią.
Pozdrawiam Marcin
Następne wpisy z tego wątku
- 20.12.14 21:30 T...@s...in.the.world
- 24.12.14 22:56 T...@s...in.the.world
- 25.12.14 01:33 d...@v...pl
- 25.12.14 15:08 666
- 25.12.14 16:10 T...@s...in.the.world
- 25.12.14 22:41 Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
- Sklejanie bracketowanych JPGów
Najnowsze wątki
- 2024-12-03 Tymoteusz Sz.
- 2024-12-03 Re: Prezydent ułaskawia: Prezydent USA Biden (D) ułaskawia syna własnego
- 2024-12-03 Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- 2024-12-03 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-02 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-02 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=