eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowafiltry Marumi ExusRe: filtry Marumi Exus
  • X-Received: by 10.140.97.201 with SMTP id m67mr60349qge.11.1418854893587; Wed, 17 Dec
    2014 14:21:33 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.140.97.201 with SMTP id m67mr60349qge.11.1418854893587; Wed, 17 Dec
    2014 14:21:33 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    n8no495327qaq.0!news-out.google.com!r1ni59qat.1!nntp.google.com!n8no495322qaq.0
    !postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Wed, 17 Dec 2014 14:21:33 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <m6rone$rgt$1@news.icm.edu.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=89.69.60.48;
    posting-account=g95wngoAAADAxBDdwHgH3XZCqoVT8Z2_
    NNTP-Posting-Host: 89.69.60.48
    References: <T...@n...news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1412052319400.2028@quad>
    <7...@g...com>
    <m5vno1$mu$1@news.icm.edu.pl>
    <e...@g...com>
    <m61r4v$lrg$1@news.icm.edu.pl>
    <4...@g...com>
    <m64rm7$kho$1@news.icm.edu.pl>
    <3...@g...com>
    <m67335$bdb$1@news.icm.edu.pl>
    <b...@g...com>
    <m67nqq$84l$1@news.icm.edu.pl>
    <8...@g...com>
    <m6d1vg$i6j$1@news.icm.edu.pl>
    <c...@g...com>
    <m6i6f8$cn5$1@news.icm.edu.pl>
    <d...@g...com>
    <m6kprt$ufa$1@news.icm.edu.pl>
    <8...@g...com>
    <m6nj89$bjc$1@news.icm.edu.pl>
    <d...@g...com>
    <m6rone$rgt$1@news.icm.edu.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <c...@g...com>
    Subject: Re: filtry Marumi Exus
    From: d...@v...pl
    Injection-Date: Wed, 17 Dec 2014 22:21:33 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:906442
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 17 grudnia 2014 12:17:04 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > W dniu 2014-12-16 o 20:59, d...@v...pl pisze:
    >
    > > Fotomontaż. Tutaj nazwa określa sposób powstania obrazu finalnego-
    > > końcowy efekt może być praktycznie taki sam. I zauważ że w obu tych
    > > przypadkach nie ma ingerencji w postaci dodawania czegoś że tak
    > > powiem "z wolnej ręki"- masz tu obrazy utrwalone w całości, które
    > > laborant łączy.
    >
    > Ehhh... i to mnie rozwala właśnie. Jeśli połączysz dwa zdjęcia ze sobą,
    > to może powstać zdjęcie niemożliwe np. gdy połączono dwie sceny z
    > różnych miejsc np. z Paryża i Londynu. Jak dla mnie to zwykły kolaż
    > nawet jeśli wykonano go techniką multiekspozycji.

    Jest to kolaż wykonany typową techniką fotograficzną. Przypominam co pisaliśmy wyżej
    : na polu fotografii że tak powiem artystycznej, przenikanie grafiki i fotografii
    jest silne.

    Do tego sprawę
    > komplikuje (jak się domyślam) to kto dokonał tej multiekspozycji: grafik
    > komputerowy czy operator powiększalnika.

    Bez znaczenia.

    Reasumując: stojąc przed
    > konkretnym zdjęciem nie da się często rozstrzygnąć jaką technologię
    > zastosowano do jego utworzenia. Cały czas czuję się (mimo starań)
    > nieprzekonany do separowania pojęć grafiki komputerowej i fotografii
    > (nie dokumentującej). Można te różnice dostrzec na przykładzie jedynie
    > skrajnych ingerencji - choć i tu są wątpliwości czy np. zrobienie kleksa
    > (czyli "dorysowanie uśmiechu") w Photoshopie jest kolażem a czy ten sam
    > kleks dorysowany przez operatora powiększalnika już nim nie będzie.

    Oczywiście że będzie. I znowu powtórzę- w przypadku fotografii artystycznej granica
    jest nieostra, ale jak kolega Godfryd pisał wcześniej, dobrym kryterium jest
    dodawanie detali "z wolnej ręki".

    Ja
    > nie rozróżniam dorysowania kleksa od dorysowania wieży Eiffla czy
    > czegokolwiek za pomocą multiekspozycji. Daje to taki sam efekt końcowy.
    >
    > Jeśli z kolei proces produkcyjny danej grafiki ma rzutować na określenie
    > czy dana praca jest grafiką czy nie - to też jako widz nie mam dostępu
    > do takiej informacji o ile broszury nie przypięto do pracy, gdzie można
    > sobie o zastosowanej technologii poczytać.
    >
    > Nadal taki podział wydaje mi się absurdalny i możliwy do zastosowania
    > tylko w ewidentnych przypadkach jak tu:
    >
    > http://www.thmartinez.com/data_folio/img/464/OZtdu2H
    OuYZA1358954311.jpg
    >
    > http://i.imgur.com/hwFCvkt.jpg
    >
    > Tylko w takich przypadkach widz jest pewny, że to nierzeczywisty obraz.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Marek

    To są złe przykłady- takie prace mogą powstać drogą typowo fotograficzną.
    Dlatego twardo powtarzam- jak długo nie dokłada się elementów ręcznie, mamy do
    czynienia z mniej lub bardziej przetworzoną , ale jednak fotografią.
    Pozdrawiam Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: