  • 11. Data: 2009-03-16 17:36:54
    Temat: Re: filtr polaryzacyjny
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Pirate pisze:

    > Mam osłonę EW-60 C/D, która jest mocowane po zewnętrznej stronie gwintu
    > na takich fajnych zatrzaskach :)
    >
    > Więc filtr nakręcę bez problemu, tak mi się wydaje.

    Filtr 77mm (do 24-105L) na kita przez przejściówkę nakręcisz, ale mam
    wątpliwości, czy nałożysz osłonę.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 12. Data: 2009-03-16 17:36:54
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał

    > Jakies przykladowe foto tego samego widoczku w dwoch wersjach?
    > Tylko tym samym obiektywem, a nie raz kitem a drugi raz Lka ;-)

    Nie wiem czy ktoś pamięta ale parę lat temu (z pięć) z Radkiem Erewaniem
    bawiliśmy się tu w rozpoznawanie na specjalnie spreparowanej (składanej z
    dwóch) fotografii, które obszary pochodziły z kadru z filtrem.
    On takie przygotowywał i ja też - po dzień dzisiejszy mam przed oczami
    fragmenty w których niemal znikały detale. Trafienia były 100%.
    Biorąc pod uwagę różnice cen B+W i Marumi spodziewałbym się, że
    przeprowadzenie podobnego testu byłoby możliwe.
    Nie wspominając o jakimś g****e za cztery dyszki od sztuki ; )

    adam

  • 13. Data: 2009-03-16 17:41:49
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Biorąc pod uwagę różnice cen B+W i Marumi spodziewałbym się, że
    > przeprowadzenie podobnego testu byłoby możliwe.

    A jak jak bylem mlody to ze Szwagrem nie takie rzeczy... ;-)

    Tak sie sklada, ze uzywam od ladnych paru lat Marumi MC
    no i od kiedy przeczytalem post o tym, ze B+W _duzo_
    lepsze spac nie moge ;)

    Chcialbym zobaczyc ta _duza_ roznice jakosci z filtrem B+W,
    o ktorej wspominal Anjay.

    Moze te wszystkie spieprzone zdjecia, ktore zrobilem
    to wina Marumi a nie moja? :)

  • 14. Data: 2009-03-16 17:42:38
    Od: Pirate <p...@g...pl>

    Paweł W. pisze:

    > Filtr 77mm (do 24-105L) na kita przez przejściówkę nakręcisz, ale mam
    > wątpliwości, czy nałożysz osłonę.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.

    nie nie
    ja miałem w tej chwili na myśli 18-55 IS :)

    Paweł

  • 15. Data: 2009-03-16 17:42:47
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik ""Paweł W."" napisał

    > Filtr 77mm (do 24-105L) na kita przez przejściówkę nakręcisz, ale mam
    > wątpliwości, czy nałożysz osłonę.

    Na bank nie.
    Mi 67 nie wchodziło do 18-55 pod osłonę.
    Znaczy pasować to i pasowało ale ze zdjęciem mógł być już niemały szpas. Ja
    się o mało nie załatwiłem, w porę zauważyłem co jest grane ; )

    adam

  • 16. Data: 2009-03-16 17:44:33
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał

    > A jak jak bylem mlody to ze Szwagrem nie takie rzeczy... ;-)

    No ja myślę ; )

> [...]
    > lepsze spac nie moge ;)
    >
    > Chcialbym zobaczyc ta _duza_ roznice jakosci z filtrem B+W,

    Też bym chętnie ale do testów się nie palę ; )

    > Moze te wszystkie spieprzone zdjecia, ktore zrobilem
    > to wina Marumi a nie moja? :)

    O to, to !
    ; )

    adam

  • 17. Data: 2009-03-16 19:00:25
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    adam pisze:
    > Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał
    >
    > O to, to !
    > ; )

    Tyle lat na grupie i jeszcze się nie zorientowaliście, że to dlatego, że
    kiedyś mieliście za mało pikseli, żeby wam dobre zdjęcia wychodziły?! ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 18. Data: 2009-03-16 19:57:02
    Od: StaM <v...@u...com>

    On 16 Mar, 20:00, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Tyle lat na grupie i jeszcze się nie zorientowaliście, że to dlatego, że
    > kiedyś mieliście za mało pikseli, żeby wam dobre zdjęcia wychodziły?! ;)

    Zwlaszcza Jakub w swoim Pentax.

  • 19. Data: 2009-03-16 20:18:17
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    StaM pisze:

    > Zwlaszcza Jakub w swoim Pentax.

    Jakub ma Pentaksa? Pierwsze słyszę. Wydawało mi się, że miał Alfę 100.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 20. Data: 2009-03-16 20:32:31
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 15:53:23 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Kup wiec B+W.

    Trafna odpowiedz :-)

    Do Pirata: Jest kilka zasad:

    1) Wszystko zalezy jeszcze od mozliwosci finansowej. Jesli mozesz wydac na
    drogi filtr, wydaj! Zawsze cos daje! Jesli nie niewidoczna techniczna
    poprawe to widoczna poprawe przychologiczna ;-) (Jak zreszta Jakub kolorowo
    opisal ;)

    2) Polaczenie elementow optycznych (filtry, szkla, ...) jest polaczeniem
    szeregowym, dlatego nie ma tu adekwatnosci. Mozesz polaczyc drogi filtr do
    taniego obiektywy. Zawsze wychodzi na korzysc.

    3) Zaleznosc jakosc/cena jest zaleznoscia mocno nieliniowa. Im wspinasz
    wyzej, tym bardziej prawdopodobne jest to, ze za nieznaczna poprawe jakosci
    musisz placic kupe kasy.

    Podsumowujac wszystko, kup to, na co pozwala Twoja (dobrze wywazona)
    mozliwosc finansowa a nie to, co jest najbardziej chwalone.

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.