  • Data: 2009-04-23 19:31:41
    Temat: Re: filtr polaryzacyjny
    Od: T...@s...in.the.world szukaj wiadomości tego autora

    In article <Pine.WNT.4.64.0904231333400.2536@quad>,

    > Nie.
    > Niestety tak jest - światło odbite od szyby jest w przypadku
    > ogólnym tylko częściowo spolaryzowane, w przypadkach szczególnych
    > nie jest spolaryzowane WCALE - i tak masz na przykład jeśli
    > robisz zdjęcie dokładnie na wprost szyby, ze światłem odbijającym
    > się prostopadle - albo w 100%, jak trafisz w kąt o którym wyżej.
    >
    > Polaryzator pozwoli wytłumić (i to też w stopniu zależnym
    > od polaryzatora[1]) światło spolaryzowane, wyłącznie te
    > (zresztą dzieki temu jest cały efekt).

    E, i tak nie zrozumiesz...
    :(

    > Jak masz światło padające na wprost szyby (jak w Twoim przykładzie)
    > to niestety...

    Nie wiem czy na wprost.
    Slonce bylo niewidoczne, po drugiej stronie domu.

> [...]
    >
    > Dla porządku wobec Twoich pierwotnych pytań:
    > - tak, mam TEN filtr. No nie wiem czy "Pro" wypisałeś w specyfikacji
    > (znaczy kolejne 10x różnicy światła odbitego, bo tam jest
    > AFAIR 97% i 99,7% czy jakoś tak), dla omawianego przypadku
    > zupełnie BEZ znaczenia (jakby szło o flary od filtru to co innego)
    > - mogę polecić eksperymenty z robieniem zdjęć do wnętrza samochodu,
    > przez przednią szybę. Optymanie jak kąt padającego światła jest
    > ograniczony (czyli nie na otwartym terenie, a obok budynku).
    >
    > Przy pochylonych szybach aut łatwo znaleźć TEN kąt i się

    Jak dziala, skoro nie dziala?
    Probowalem ze wszystkich mozliwych katow.
    Byc moze, jakbym wszedl na drabine, i sprobowal z gory, albo polozyl sie
    na chodniku, to moze wtedy znalazlbym _ten kat_.
    Ale nie chodzi chyba o to, zeby udowodnic ze da sie pozbyc odblaskow za
    pomoca filtra HOYA HMC PL-CIR, a o to zeby z pomoca tego filtra zrobic
    zdjecie pozbawione odblaskow.

    W tym przypadku sie nie da.
    Nie chce robic zdjecia samochodom, tylko chcialem zrobic zdjecie
    wystawy. tej konkretnej wystawy
    I jak koledzy pisze - rzadko sie da...

    TA