    Date: Sun, 25 Mar 2012 15:27:25 +0200
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: filtr UV (filtr tłumiący zakres widzialny)?

    > Ojej, to jak pszczoła prawie!

    :-)
    Tylko trochę szkoda, że wszystko, co poniżej 400nm ma ten sam odcień.

    Offtopicznie: Monet uwielbiał malować stawek z liliami. Pod koniec
    życia, a miał już 90, namalował go jeszcze raz. Na tym obrazie zupełnie
    brak koloru niebieskiego i odcieni niebieskozielonego. Jest nieco
    brunatnozielonego, ale ogólna tonacja jest czerwonożółta. Prawdopodobnie
    miał tak daleko posuniętą zaćmę, że nie widział innych barw.
    Widzenie kolorów jest bardzo indywidualne. Jeśli dorzucić, że istnieją
    znaczne różnice między kobietami a mężczyznami (w rozróżnianiu kolorów
    :-) wynikające z genetyki, to mamy już niezły bałagan.

    Pozdrawiam,
    Paweł