  • Data: 2012-03-27 19:15:15
    Temat: Re: filtr UV (filtr tłumiący zakres widzialny)?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Chciałem zrobić oświetlacz UV do fotografowania fluoryzujących żyjątek,
    > z lampą deuterową. I dobrze, że zmierzyłem, bo byłaby kicha.

    Taka lampa i tak daje zdradziecko mało widzialnego światła, za to wali
    ostro któtkofalowym ultrafioletem. Nie wiem co na to te żyjątka, ale
    duże dwunożne zawsze spieprzały równo zaraz po włączeniu lampy deuterowej.

    > Płytki 100x35mm, zawinięte w pożółkły papier, na którym ktoś napisał
    > UG11. Znalazłem je w gratach przeznaczonych do wyrzucenia, czyli
    > dokładnie odpad ze śmietnika :-)

    Do fotografowania powinno się nadać. Jeśli żywinka nie będzie się ociągać
    we fluoryzowaniu, to powinna tym przyćmić resztki światła widzialnego.

    --
    Jarek