    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: filtr UV (filtr tłumiący zakres widzialny)?
    Date: Sun, 25 Mar 2012 13:11:57 +0000 (UTC)

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Tu bym dyskutował. Po wymianie soczewek na plastikowe znakomicie widzę
    > przy 400nm.

    W takim razie żeby uzyskać efekt pożądany przez wątkotwórcę (ciemność
    widzę, ciemność), tym bardzej trzeba ciąć dalej w strone krótkich fal.

    > Troszeczkę widzę nawet przy 350nm, przy 305 już nic zupełnie.
    > Sprawdzałem patrząc na świat przez filtry interferencyjne.

    Ojej, to jak pszczoła prawie!

    > Tak, ale prawdopodobnie wątkotwórca ma tanie diody, w najlepszym
    > przypadku coś takiego:
    >
    > http://allegro.pl/dioda-led-5mm-uv-ultrafioletowa-5-
    szt-i2166045159.html

    > długość fali: 395 - 400 nm

    No i pewnie dlatego widzi światło tych diod.

    > A to znaczy, że przejdzie pewnie jeden albo dwa procenty promieniowania.

    To by jeszcze nie było tak źle, gdyby łączyło się z osiągnięciem
    planowanego zadania, czyli wycięciu tego co widzialne.

    --
    Jarek