  • Data: 2012-02-06 20:01:00
    Temat: Re: filtr
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-06 14:38, wacek pisze:

    > ale ja nie chcę niczego modelować, chcę normalnie policzyć na kartce pod
    > kreską!

    Tym bardziej. Szkolne zadania są tak dobrane, żeby dało się je
    relatywnie prosto rozwiązać. To czego się nie da ładnie policzyć (czyli
    większość problemów świata rzeczywistego) pomijało się milczeniem
    (przynajmniej "za moich czasów").
    Zapomnij, że w EMC policzysz sobie wszystko od A do Z na starej
    kopercie. W zasadzie mało co sobie policzysz, co będzie miało coś
    wspólnego z rzeczywistością.

    > no ludzie, takich rad na TEJ elitarnej grupie się nie spodziewałem,
    > gdzie ten wysoki poziom i fachowość wypowiedzi, gdzie ta wiedza
    > najwyższych lotów i merytoryczne odpowiedzi?

    Skąd takie domniemania???

    > czy jak bym się spytał jak policzyć opornik do leda to bym usłyszał że
    > się tego nie liczy bo nie ma czasu i się nie opłaca, znajduje się jakiś
    > z szuflady wstawia i jak działa to jest ok?

    To, że istnieją problemy które rozkłada się jednym prostym wzorem, to
    nie znaczy, że nie ma problemów trudnych dla narzędzi analitycznych.

    Istnieją różne podejścia: jeden konstruktor zagłębi się w datasheety,
    poszuka zależności mocy promieniowania leda od prądu, odszuka też
    charakterystyki widmowe diody (być może dokona jakiejś interpolacji owej
    charakterystyki) i charakterystykę widmową odpowiedzi modelowego
    ludzkiego oka, scałkuje iloczyn charakterystyk widmowych...bla, bla,
    bla... i otrzyma wartość rezystancji.
    Inny konstruktor weźmie wstawi potencjometr zamiast rezystora, odpali
    ustrojstwo, pokręci potencjometrem aż uzyska satysfakcjonującą jasność
    (albo "na oko" albo innym przyrządem pomiarowym), wylutuje potencjometr,
    zmierzy jego rezystancje i już wie co wstawić.

    > pomiary to kosztowna sprawa, więc jeśli chodzi o minimalizację kosztów
    > to wystarczy mi wyłącznie znajomość pasma przepustowego i zaporowego i
    > cena(o takich rzeczach jak prąd i podobne duperele nie wspominam bo to
    > oczywista oczywistość) i wykonanie (zakup) elementu w zadanej cenie, to
    > wszystko, da się prościej i taniej?

    Dream on!
    Moi księgowi też by tak chcieli.

    Dobieranie konfekcji EMC ma więcej wspólnego z kucharzeniem niż z
    liczeniem całek czy to na kopercie czy innym symulatorze. Dosala się,
    dopieprza i testuje organoleptycznie, czasem trzeba zupę wywalić...

    common mode choke
    Google: 1,7 mln wyników.

    pzdr
    mk