  • Data: 2012-02-07 20:04:20
    Temat: Re: filtr
    Od: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mario" napisał:
    > Jak ci wyszło, że się rezystancja równoległa dławika połączyła
    > równolegle z jego rezystancją szeregową?
    > Pojęcia nie masz o tym co robisz.

    jeśli masz czwórnik z rezystancją szeregową (szeregowo z wejścia na wyjście)
    i do niej masz podpiętą rezystancję równoległą (między wejściem, lub
    wyjściem), to licząc rezystancję zastępczą w oczku masz równoległe
    połączenie Rs i Rr, dla Rs<<Rr => Rz=Rs proste?
    czy ty chciałeś w tym czwórniku szeregowo połączyć RS i Rr do liczenia Rz?
    Więc ci tłumaczę, jeśli tam występuje rezonans równoległy, to dla rezonansu
    impedancja jest równa rezystancji zastępczej a ta jest bliska szeregowej,
    czyli są to miliomy, co nie pasuje do megaomowych szpilek z charakterystyk,
    teraz zrozumiałeś

> [...]
    > dwóch kondensatorów i dwóch rezystorów. Nie jesteś nawet w stanie
    > narysować obwodu zastępczego dławika i podać wzoru na jego impedancję.
    > Zadanko jest na przynajmniej 2 godziny liczenia ręcznego na kartce. Sporo
    > czasu zajmie sprowadzenie do funkcji wymiernej. Potem wyliczenie Re(Z),
    > Im(Z) czy ewentualnie |Z|. Na końcu wyrysowanie charakterystyki metodami z
    > badania przebiegu funkcji. Kiedyś było w liceum, teraz podobno na studiach
    > w żałosnym wymiarze. Nawet jeśli masz opanowaną w wystarczającym stopniu
    > analizę matematyczną polegniesz na podstawach teorii obwodów.

    ja oceniam ludzi po tym co mówią, a nie po tym czym się chwalą że skończyli,
    a twoje zadanko prędzej zajęło by mi 2minuty niż 2godziny, na egzaminie z
    teorii obwodów pewnie masz rozwiązać kilka takich zadanek w czasie jednej
    godziny, więc nie unoś się niepotrzebnie i nie chwal skończonymi studiami bo
    jeszcze robotę stracisz.