  • 11. Data: 2014-02-14 20:26:57
    Temat: Re: enkoder c.d.
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    w sumie nie wiem o co zapytać, nie wiem na przykład ile czasu trwa to
    przejście z obu ON na oba OFF? nie wiem jaki jest odstęp jednego przed
    drugim? a to chyba istotne informacje, z pdfa widzę, że drgania to 100us...

  • 12. Data: 2014-02-14 20:41:21
    Od: "Jan" <k...@p...net>

    Użytkownik "tusk, donald tusk" napisał w wiadomości grup

    w sumie nie wiem o co zapytać, nie wiem na przykład ile czasu trwa to
    przejście z obu ON na oba OFF? nie wiem jaki jest odstęp jednego przed
    drugim? a to chyba istotne informacje, z pdfa widzę, że drgania to 100us...

    Zamiast chodzić na indoktrynację trzeba się było edukować.
    Masz teraz rezultaty.

  • 13. Data: 2014-02-14 21:56:44
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > przejście z obu ON na oba OFF? nie wiem jaki jest odstęp jednego przed
    > drugim? a to chyba istotne informacje, z pdfa widzę, że drgania to
    Czas między impulsami =Czas obrotu 360st./liczba impulsów.
    np. kręcisz z prędkością 4 obr/sek i masz 24 impulsy
    to daje 250ms/24=~10ms
    S.

  • 14. Data: 2014-02-15 10:56:11
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    ale jak kręcę powoli? to nie jest chyba tak jak napisałeś, bo po jakimś
    czasie oba stają się ON lub OFF niezależnie od kręcenia, Ty założyłęś, że są
    4 stany stabilne, a są tylko 2...

  • 15. Data: 2014-02-15 12:24:36
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    jeszcze się upewnię, ten środkowy pin to pin masy wspólny, a dwa po bokach
    to A i B?

  • 16. Data: 2014-02-15 12:36:48
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > jeszcze się upewnię, ten środkowy pin to pin masy wspólny, a dwa po bokach
    > to A i B?
    Sczerze mówiąc nie wiem, gdyż na rysuneku są oznaczenia ABC.
    Zawsze trzeba zajrzeć do orginału dokumentacji.
    Tam na dole masz link do "zarządzania opisem produktu".
    Jeżeli oni promuja ten produkt, to oni musza się starać, żeby było
    czytelnie.
    Ja używam innego typu i tamten jest udokumentowany.
    A nie ma tam pdf'a?
    S.

  • 17. Data: 2014-02-15 12:57:55
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    kupiłem na allegro, zasugerowałem się tym rysunkiem z tme

  • 18. Data: 2014-02-15 13:09:08
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    dzięki, to może inaczej, który enkoder jest już rozpracowany ma pdfa i można
    go kupić?

  • 19. Data: 2014-02-15 13:16:00
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > kupiłem na allegro, zasugerowałem się tym rysunkiem z tme
    Najpewniej A i B to sygnał, a C jest wspólny, czyli masa.
    W związku z powyższym, możesz mieć dziwne działanie, jeśli przyjmiesz B jako
    masę.
    Jeśli nie masz oscyloskopu, to możesz zrobić tak:
    podłaczyć np. C do masy.
    A i B podłączyć do dowolnego mikrokontrolera np. pod B.0 i B.1
    Należy je podwiesić rezystorami np.1kOhm do +5V.
    Podłaczyć dwie diody z rezystorami do wyjść portów: A.0 i A.1
    Teraz w pętli sprawdzać, czy jest zbocze narastające na B.0
    Jeśli jest, to sprawdzasz stan B.1
    Jeśli B.1=0 wtedy włączasz diodę A.0
    Jeśli B.1=1 wtedy włączasz diodę A.1
    Podczas kręcenia w prawo włączy się dioda A.0,
    a w przeciwnym kierunku - dioda A.1

    Jeśli nie zapalają się diody w zależności od kierunku kręcenia,
    możesz sprawdzić z masą na środkowym pinie i potem na pierwszym.
    S.

  • 20. Data: 2014-02-15 13:17:31
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > dzięki, to może inaczej, który enkoder jest już rozpracowany ma pdfa i
    można
    > go kupić?
    Ja mam: MRX20 i ECW1J.
    S.