  • 1. Data: 2014-02-14 21:55:42
    Temat: laptop sie nie wlacza, zasilacz mruga dioda.
    Od: K <...@...c>

    witam,
    kilkuletni laptop toshiby, po pracy normalnie wylaczony. nastepnie
    wylaczona listwa zasilajaca do ktorej podlaczony jest zasilacz.
    dzis okazuje sie zaptop nie chce sie wlaczyc, pierwsza mysl: akumulator,
    ale to nie to.
    zasilacz tez sprawny, kazdy inny (oryginalny nie ma diody) po
    podlaczeniu do tego laptopa, zaczyna mrugac dioda.
    zanim lapa zaniose do serwisu, chcialbym sie dowiedziec co to moze byc,
    zeby sie nie okazalo ze naprawa przewyzszy sredni krajowy dochod.
    jakies pomysly?

  • 2. Data: 2014-02-14 22:12:15
    Temat: Re: laptop sie nie wlacza, zasilacz mruga dioda.
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

> [...]
    > zanim lapa zaniose do serwisu, chcialbym sie dowiedziec co to moze byc,
    > zeby sie nie okazalo ze naprawa przewyzszy sredni krajowy dochod.

    Miganie diody może sugerować jakieś zwarcie.

  • 3. Data: 2014-02-14 22:16:01
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 14-02-2014 21:55, K pisze:
    > akumulator, ale to nie to.

    W jakim stanie był ten akumulator? Trzymał coś jeszcze? Był w pełni
    naładowany przy wyłączaniu? Jak długo był wyłączony?
    Niezależnie od tego, powinien się uruchamiać z samego zasilacza. Serwis
    zapewne zechciałby wymienić płytę główną, więc ok. 1000 zł.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 4. Data: 2014-02-14 22:41:51
    Od: K <...@...c>

    W dniu 14-02-2014 22:16, Zakonspirowany pisze:

> [...]
    > Niezależnie od tego, powinien się uruchamiać z samego zasilacza. Serwis
    > zapewne zechciałby wymienić płytę główną, więc ok. 1000 zł.

    ciezko powiedziec w jakim stanie, poniewaz laptop nigdy nie pracowal na
    akumulatorze. zawsze podlaczony byl do sieci. nie mam drugiego
    identycznego lapa, zeby sprawdzic.

  • 5. Data: 2014-02-15 01:40:23
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik K napisał:
> [...]
    > zasilacz tez sprawny, kazdy inny (oryginalny nie ma diody) po
    > podlaczeniu do tego laptopa, zaczyna mrugac dioda.

    Po pierwsze - instrukcja obsługi, po drugie znajdź instrukcję serwisową,
    szukając po nazwie laptopa i pisz w google "service manual". Szukaj
    informacji o tym miganiu diody - co ono oznacza? Ewentualnie google i
    wpisz nazwę laptopa oraz "power led blinking" lub po polsku. Czy
    próbowałeś to zrobić?
    Są laptopy, które nie uruchomią się bez sprawnego akumulatora (a ten np.
    padł)i to może być właśnie ta informacja, może padła bateria
    podtrzymująca zegar a może cokolwiek innego.
    Spróbuj włączyć, trzymając przycisk zasilania przez kilkanaście sekund.

  • 6. Data: 2014-02-15 02:09:46
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik K napisał:
    > ciezko powiedziec w jakim stanie, poniewaz laptop nigdy nie pracowal na
    > akumulatorze. zawsze podlaczony byl do sieci. nie mam drugiego
    > identycznego lapa, zeby sprawdzic.

    Jeżeli akumulator był w laptopie, to pracował. Odbywał cykle od pełnego
    naładowania (100%) do powolnego samorozładowania, do poziomu np. 95%,
    wtedy był doładowywany do 100% i tak w kółko. Nie ma możliwości, żeby
    miał kilka lat i cały czas trzymał napięcie, czy raczej zgromadzoną
    energię. Co jakiś czas warto zrobić pełen cykl pracy wyłącznie na
    baterii, czyli praca aż do pełnego rozładowania (do wyłączenia) i
    ładowanie do maksymalnego poziomu na wyłączonym laptopie. O tym co się
    dzieje, mówią zwykle lampki kontrolne i ich kolory ale to jest opisane w
    instrukcji obsługi.
    Zaraz się pewnie pojawią genialne porady, typu "nie trzymaj akumulatora
    w laptopie, tylko doładuj do x procentów, wyjmij i do lodówki". Odpuść
    sobie te miejskie legendy. Sprawny akumulator wytrzymuje kilka lat
    pracy, nawet jeżeli laptop jest desktopem, stale podłączonym do sieci.

  • 7. Data: 2014-02-15 05:31:34
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2014-02-15 01:40, Maciek napisał/a:

> [...]
    > informacji o tym miganiu diody - co ono oznacza? Ewentualnie google i
    > wpisz nazwę laptopa oraz "power led blinking" lub po polsku.

    Doczytaj dokładnie pierwszy post - mruga dioda w zasilaczu

    --
    Czarek

  • 8. Data: 2014-02-15 06:25:37
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 15 Feb 2014 01:40:23 +0100, Maciek napisał(a):

    > Są laptopy, które nie uruchomią się bez sprawnego akumulatora

    Podaj choć jeden model.

  • 9. Data: 2014-02-15 10:00:00
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 15-02-2014 02:09, Maciek pisze:
> [...]
    > sobie te miejskie legendy. Sprawny akumulator wytrzymuje kilka lat
    > pracy, nawet jeżeli laptop jest desktopem, stale podłączonym do sieci.

    No wytrzymuje, mam już 3 Toshibę, która ze względu na wymiary (17,3")
    robi za stacjonarkę, no i we wcześniejszym, 2-letnim, bateria trzyma
    dość krótko. Ale trzyma. Startuje nawet wtedy, gdy bateria ma 10%.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 10. Data: 2014-02-15 11:17:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-02-14 21:55, K wrote:
    > dzis okazuje sie zaptop nie chce sie wlaczyc

    Często awarie tego typu kończą się drogą naprawą polegającą albo na
    podgrzaniu dużego scalaka (reflow, zazwyczaj grafika, co pomaga na
    chwilę) albo wręcz na przekulkowaniu go. Innymi słowy górny pułap tej
    naprawy jeśli masz pecha i to faktycznie kulki to bedzie coś koło 500zł
    w tańszym serwisie.

    > co to moze byc,

    To co napisałem wyżej to tylko przypuszczenie, niestety w moim wypadku
    sprawdziło się w 3 na 3 awarie o zbliżonych objawach.

    > jakies pomysly?

    Wypisać się z dyrektywy RoHS co na dłuższą metę bedzie zbawienne dla
    środowiska produkując mniej złomu na wysypiskach.