  • 11. Data: 2011-04-01 09:43:28
    Temat: Re: enduro
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote in message
    news:in46dk$r6c$1@inews.gazeta.pl...

    Dzieki. Postraszyles mnie troche tym srubkowaniem ale nic, moze jakos sobie
    poradze. A jutro jade ogladac 250-ki ;)

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 12. Data: 2011-04-01 18:29:12
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    W dniu 01.04.2011 09:38, Iguan007 pisze:
    > - Szukam lekkiego, zwinnego i mocnego motocykla.

    Jeszcze jest CRF450 i KTMy o podobnej pojemności.

  • 13. Data: 2011-04-03 21:12:57
    Od: Rafał Tomaszewski <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-01 11:43, Iguan007 pisze:

    > Dzieki. Postraszyles mnie troche tym srubkowaniem ale nic, moze jakos sobie
    > poradze. A jutro jade ogladac 250-ki ;)

    ile ważysz??

    rafał
    250excf
    250sxf
    450exc

  • 14. Data: 2011-04-06 22:15:44
    Od: "rychoo" <r...@W...gazeta.pl>

    mozesz tez rozgladac sie za Honda XR 400 , konstrukcyjnie dosc prymitywna , ale
    trwala i leciutka niczym rasowy wyczyn , moca nie grzeszy , seryjnie 35 koni ,
    ale mozna podkrecic na ok 45 bez narazenia silnika na przedwczesne zmeczenie.

    450 ma pierwszego brudasa - hmm musisz miec dobra polise na zycie :).

  • 15. Data: 2011-04-10 13:19:07
    Od: Rafał Tomaszewski <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-07 00:15, rychoo pisze:
> [...]
    zmeczenie.

    > 450 ma pierwszego brudasa - hmm musisz miec dobra polise na zycie :).

    tak z czystej ciekawości zapytam jak wycisnąć 45 z xr400? i czy ktoś to
    mierzył po tych przeróbkach czy na zasadzie gaźnik ma dać 5KM wydech 5KM
    a naklejki kolejne 5KM:) Pytam serio

    Co do polisy i 450 to jak szofer dużo waży i będzie jeździł na 4ipół w
    oryginale to takie exc np krzywdy nie zrobi o ile będzie myślał a nie
    nosić go będzie ułańska fantazja. Inną rzeczą jest kwestia nauki
    techniki bedzie dużo gorzej ale za to da się potraktorzyć:)

    Pozdrawiam
    Rafał
    250excf
    250sxf
    450exc

  • 16. Data: 2011-04-11 08:54:13
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    Po kilku tygodniach ogladania motocykli, czytania recenzji i rozmow z ludzmi
    zdecydowalem sie jednak na kupno WR450F. Wbrew temu co wczesniej
    planowalem,kupilem nowy motocykl. To troche zasluga/wina de Fresza -
    postraszyl mnie tymi czestymi regulacjami i pomyslalem ze jak kupie uzywany
    to nie wiem czy komus sie chcialo tak czesto zagladac do silnika. Nie zeby
    mi sie chcialo ;)

    KLX450R odrzucilem bo nie podobalo mi sie wykonanie. Fajny motocykl ale ma
    niedociagniecia - odstajaca rura kolektora, koniecznosc odkrecania rury od
    wydechu przy wymianie filtra oleju, niewygodne ukladanie filtru powietrza,
    kiepskie opinie o zawieszeniu. Do tego cena prawie na poziomie WR.

    WR250 calkiem mi si podobala ale wazy tylko kilka kg mniej od 450. Dodatkowo
    kosztuje prawie tyle samo co 450. Wiec jesli mam wybor pomiedzy mocniejszym
    a slabszym motocyklem w podobnej cenie to jednak wole ten mocniejszy. Ktos
    pisal ze przy 450 potrzebna jest polisa na zycie, ale tak jak juz wczesniej
    wspomnialem - bedzie to moj trzeci motocykl terenowy wiec moze i bez polisy
    sie obejdzie.

    KTM ma swietne opinie, fajne wykonanie. Tyle ze to tak samo jak Yamaha ale
    jest drozszy. Nie widzialem zadnej wartosci dodanej pomiedzy KTM a Yamaha,
    przynajmniej na moim amatorskim poziomie. Dodatkowo Yamaha jest w moich
    rejonach znacznie popularniejsza wiec spodziewam sie nizszych cen czesci
    zamiennych.

    Suzuki DRZ jest slabszy i ciezszy niz konkurencja. Wyglada (moim zdaniem)
    strasznie archaicznie. Niby wyglad nie ma znaczenia w terenie ale nie bylem
    w stanie zaakceptowac tego motocykla.

    Honde sobie darowalem z podobnych powodow co KTM. Tez ma dobre opinie ale
    nie widze specjalnej roznicy pomiedzy Yamaha a Honda. Ponadto serwis Yamahy
    mam pomiedzy domem a praca wiec bedzie mi wygodniej zostawiac tam motocykl
    na przeglady okresowe. Szczegole ze w tym samym miejscu serwisuje moj obecny
    motocykl.

    Jeszcze pytanie do posiadaczy Yamahhy - znacie jakis sensowny sklep
    internetowy gdzie moge kupic takie drobnostki jak np. filtry w dobrej
    cenie?

    Dzieki wszystkim za rady.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 17. Data: 2011-04-11 10:35:55
    Od: Rafał Tomaszewski <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-11 10:54, Iguan007 pisze:
> [...]
    > wspomnialem - bedzie to moj trzeci motocykl terenowy wiec moze i bez polisy

    wybór pomiędzy 250 a 450 nie powinien być kwestią ceny bo ta powinna być
    identyczna ( 200cm3 pojemności nie stanowi różnicy w kosztach produkcji )
    Wybór pojemności powinien być podyktowany takimi kryteriami jak:
    Doświadczenie
    Chęć nauki poprawnej techniki jazdy
    Poręczność
    Waga szofera
    Przeznaczenie motocykla

    Jeśli mało ważysz, nie masz doświadczenia a chcesz się nauczyć jeździć w
    taki sposób do jakiego ten motor został stworzony to jedynym wyborem
    jest mała pojemność

    Jeśli ważysz dużo i w planie masz turystyczną jazdę to wr450f jest
    bardzo dobrym wyborem

    Ja zaczynałem od małych pojemności/mocy aż doszedłem do 450 i tak
    jeździłem nim wszędzie: zawody, rumunia i gdzie tam sie dało, było super
    a przynajmniej mi się tak wydawało:)

    Po przesiadce na 250sxf na tor i 250excf do enduro jak siadam na 450exc
    to czuje się jak bym jechał choperem po lesie takim z owiewkami
    frędzelkami od kierownicy i takie tam.....:)

    Różnica w mocy jest tak na dobrą sprawę nie istotna bo kolosalne
    znaczenie ma poręczność.

    A co do możliwości nauki dobrej techniki na 450 to jest to możliwe ale
    na 250 przychodzi to 20razy łatwiej więc po co się męczyć.

    Podsumowując powiedział bym tak że wadami 450tek są zalety 250tek i na
    odwrót. Jak polatasz 4ipół i siądziesz na 250 to będziesz wiedział o
    czym mówię.

    Pozdrawiam
    Rafał
    250sxf
    250excf
    450exc

  • 18. Data: 2011-04-11 14:06:01
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-04-11 10:54:13 +0200, "Iguan007" <i...@p...onet.pl> said:

    > Po kilku tygodniach ogladania motocykli, czytania recenzji i rozmow z ludzmi
    > zdecydowalem sie jednak na kupno WR450F.

    No i git. IMHO będziesz żałował tej pojemności (jeśli nie ważysz z
    90+), ale to dopiero za jakiś czas ;-)

> [...]
    > to nie wiem czy komus sie chcialo tak czesto zagladac do silnika. Nie zeby

    Uważaj, bo to może być prosta droga do przerobienia tego sprzęta na
    "zadbanego strucla" - z zewnątrz wszystko piknie, a w silniku masakra.
    Te sprzęty nie wybaczają olewania serwisu. Tłok, korba - czasookresy z
    instrukcji można nagiąć ze 2 razy (albo i 3), ale olej, zawory, zawias
    - to musowo trzeba robić regularnie.

> [...]
    > kosztuje prawie tyle samo co 450. Wiec jesli mam wybor pomiedzy mocniejszym
    > a slabszym motocyklem w podobnej cenie to jednak wole ten mocniejszy.

    Normalnie syndrom er-łana ;-) Spoko, i tak Cię będą objeżdżać małolaty
    na setach 2t i ćwiartkach 4t ;-)

> [...]
    > wspomnialem - bedzie to moj trzeci motocykl terenowy wiec moze i bez polisy

    Po dotarciu sprawdź czy w gaźniku nie masz kagańca, swego czasu
    Yamahaha lubowała się we wsadzania ogranicznika skoku przepustnicy w
    homologowanych WRach. Albo może lepiej nie... ;-)

    > Dodatkowo Yamaha jest w moich
    > rejonach znacznie popularniejsza wiec spodziewam sie nizszych cen czesci
    > zamiennych.

    Tańsze raczej nie będą, zwłaszcza łożyska itp. stuff - w europejskich
    motocyklach w większości są standardowe, od traktorów i snopowiązałej,
    w dżapsach już nie ma tak dobrze, czasem idzie coś dobrać, ale
    nierzadko trzeba płacić 8x drożej w serwisie. Za to w Bolandzie czas
    dostępu do części jest nieporównywalnie lepszy na korzyść ryżowozów.

    > Jeszcze pytanie do posiadaczy Yamahhy - znacie jakis sensowny sklep
    > internetowy gdzie moge kupic takie drobnostki jak np. filtry w dobrej
    > cenie?

    Larsson, Olekmotocykle.

    de Fresz

  • 19. Data: 2011-04-11 18:49:42
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    > No i git. IMHO będziesz żałował tej pojemności (jeśli nie ważysz z 90+),
    > ale to dopiero za jakiś czas ;-)

    Waze i dlatego szukalem czegos mocnego.

> [...]
    > sprzęty nie wybaczają olewania serwisu. Tłok, korba - czasookresy z
    > instrukcji można nagiąć ze 2 razy (albo i 3), ale olej, zawory, zawias -

    Przyjmuje do wiadomosci. Aczkolwiek z wielka niechecia ;)

    > Normalnie syndrom er-łana ;-) Spoko, i tak Cię będą objeżdżać małolaty na
    > setach 2t i ćwiartkach 4t ;-)

    Prawdopodobnie "objezdzac" bedzie mnie wielu ludzi, niezaleznie od sprzetu.
    Tak jak wczesniej pisalem, motocykle to tylko moje dodatkowe hobby. Jak ze
    wszystkim, zeby byc dobrym trzeba trenowac. Ja zwyczjnie nie bede mial czasu
    zeby trenowac jazde na motocyklu. Znam ludzi ktorzy sie w to amatorsko
    bawia - jezdza co weekend +1-2 wypady po pracy. Nie mam najmniejszych szans
    zeby im dorownanac. Dla mnie bedzie to jazda dla mojej przyjemnosci, nie
    bedzie zawodow czy latania po torze. Od zawodow mam inne hobby ;)

    > Po dotarciu sprawdź czy w gaźniku nie masz kagańca, swego czasu Yamahaha
    > lubowała się we wsadzania ogranicznika skoku przepustnicy w homologowanych
    > WRach. Albo może lepiej nie... ;-)

    Za pozno :) Juz powiedzialem dealerowi zeby ogranicznik wyciagnal.

> [...]
    > trzeba płacić 8x drożej w serwisie. Za to w Bolandzie czas dostępu do
    > części jest nieporównywalnie lepszy na korzyść ryżowozów.

    Mieszkam w Australii i tutaj cos co nosi naklejke "europejskie" najczesciej
    wiaze sie z wyzsza cena. WR jest najpopularniejszym motocyklem enduro
    sprzedawanym na tutejszym rynku. Wiec z czesciam oraz wiedza serwisantow nie
    bedzie (mam nadzieje) problemu.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 20. Data: 2011-04-12 16:36:37
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iguan007" napisał w wiadomości grup

    >Za pozno :) Juz powiedzialem dealerowi zeby ogranicznik wyciagnal.

    bardzo dobry wybór, miałem okazję śmigać nie raz i maszyna jest super,
    bardzo zrywna, lekka i zwinna, jak kuzyn zdecyduje się sprzedać to jestem
    pierwszy w kolejce :) tylko ta moc, trzeba uważać bo moto lubi wyskoczyć z
    pod dupy szczególnie jak złapie lepszą przyczepność :) a jak jeszcze
    zmienisz ten fabryczny pierdzący wydech to rogal nie znika ;) acha jak nie
    masz kup sobie zaraz myjkę ciśnieniową i nie żałuj na dobre ubranie (buty,
    buzzer, kask )!!!!