  • 21. Data: 2011-04-12 22:42:05
    Temat: Re: enduro
    Od: Rafał Tomaszewski <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-12 18:36, blur pisze:
    tylko ta moc, trzeba uważać bo moto lubi
    > wyskoczyć z pod dupy szczególnie jak złapie lepszą przyczepność :)

    chłopaki opowiadacie jakieś kosmiczne historie i opowieści dziwnej
    treści, nie trzeba winić moc ani zmianę przyczepności trzeba dobierać
    sprzęt do swoich umiejętności ot i wszystko. Gaz w motorze nie ma dwóch
    pozycji 0 i otwarta manetka, pomiędzy tym jest tysiąc innych ustawień w
    połączeniu z dodatkowym tysiącem które daje sprzęgło sytuacja o której
    piszesz świadczy tylko o tym że siedzisz na czymś na czym nie
    powinieneś. Kupujesz 450 lub 525 bo taki ponoć najlepszy a potem rodzą
    się mistrzowie prostej i asy co robią zakręt na kwadrat.

    Ja jak się wypierdolę to nie zwalam winy na moc, zawias czy inne
    pierdoły tylko wiem że była to moja wina że pojechałem jak pizda,

    a jak
    > jeszcze zmienisz ten fabryczny pierdzący wydech to rogal nie znika ;)

    dlaczego bo buczy i wkurwia innych czy dla tego że reakcja na gaz jest
    taka że wyjazd z pod dupy jest częściejszy?

    > acha jak nie masz kup sobie zaraz myjkę ciśnieniową

    no no bo moto musi być czyste takie śliczne, a uwierz że simeringi i
    łożyska szybciej zajedzie tą myjką niż jak by go w ogóle nie mył

    pozdrawiam
    rafał
    250sxf
    250excf
    450exc

  • 22. Data: 2011-04-13 06:51:33
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 13 Apr 2011 00:42:05 +0200) ktos podajacy sie za Rafał Tomaszewski
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > no no bo moto musi być czyste takie śliczne, a uwierz że simeringi i
    > łożyska szybciej zajedzie tą myjką niż jak by go w ogóle nie mył

    No wlasnie, jak to jest z myciem enduro? Ma to sens, czy raczej nie?
    Pomijam oczywiscie aspekty wizualne.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 23. Data: 2011-04-13 07:32:09
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-04-13 08:51:33 +0200, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> said:

    > No wlasnie, jak to jest z myciem enduro? Ma to sens, czy raczej nie?

    Oczywiście że ma, ino trzeba to robić z głową - nie walić Karczerem z 5
    cm po łożyskach, łańcuchu itp. Notorycznej pracy w piachu i błocie też
    one nie lubią.

    > Pomijam oczywiscie aspekty wizualne.

    Endurak jak czoper, ma się błyszczeć! ;-)

    de Fresz

  • 24. Data: 2011-04-13 07:35:09
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-04-13 00:42:05 +0200, Rafał Tomaszewski <s...@p...onet.pl> said:

    > a jak
    >
    > dlaczego bo buczy i wkurwia innych

    Po to są chyba enduraki, nie? ;-)

    > czy dla tego że reakcja na gaz jest taka że wyjazd z pod dupy jest częściejszy?

    To nie jest sport dla mientkich fajek, o! ;-)

    > no no bo moto musi być czyste takie śliczne, a uwierz że simeringi i
    > łożyska szybciej zajedzie tą myjką niż jak by go w ogóle nie mył

    To dość kontrowersyjna teza. Ale fakt faktem, że bezmyślne posługiwanie
    Karczerem szybko wykańcza łożyska.

    de Fresz

  • 25. Data: 2011-04-13 08:32:43
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-04-13 09:32, de Fresz pisze:

    > Endurak jak czoper, ma się błyszczeć! ;-)

    sie smiej, ja se kiedys po umyciu wypryskalem Plak-iem, nie zeby sie
    blyszczal ale zeby brud sie mniej czepial.

    Z rozpedu siodelko tez.

    ojajebie, jaka to potem byla jazda we winklach - dosiad, gaz i siedzisz
    na miejsu pasazera, hampel i sprawdzasz jakosc zarnika w przedniej lampce.

    Bym se krzywde ta higiena zrobil!

    KJ

  • 26. Data: 2011-04-13 08:46:44
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "blur" <b...@p...onet.pl> wrote in message
    > zmienisz ten fabryczny pierdzący wydech to rogal nie znika ;) acha jak nie
    > masz kup sobie zaraz myjkę ciśnieniową i nie żałuj na dobre ubranie (buty,
    > buzzer, kask )!!!!

    Dostalem myjke do motocykla (taka promocja) z czego sie nie ciesze bo juz
    dwie mam :)
    Ale nie dalo sie zamienic na nic innego, niestety.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 27. Data: 2011-04-13 08:56:55
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-04-13 10:32:43 +0200, KJ Siła Słów <K...@n...com> said:

    > sie smiej, ja se kiedys po umyciu wypryskalem Plak-iem, nie zeby sie
    > blyszczal ale zeby brud sie mniej czepial.

    I jak, sprawdziło się z tym brudem?

> [...]
    >
    > ojajebie, jaka to potem byla jazda we winklach - dosiad, gaz i siedzisz
    > na miejsu pasazera, hampel i sprawdzasz jakosc zarnika w przedniej

    ;-)))

    de Fresz

  • 28. Data: 2011-04-13 08:58:49
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-04-13 10:56, de Fresz pisze:

    > I jak, sprawdziło się z tym brudem?

    generalnie tak.

    KJ

  • 29. Data: 2011-04-13 09:48:43
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 13 Apr 2011 09:32:09 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Oczywiście że ma, ino trzeba to robić z głową - nie walić Karczerem z 5
    > cm po łożyskach, łańcuchu itp. Notorycznej pracy w piachu i błocie też
    > one nie lubią.

    No dobrze, ale po co mam go myc po kazdej jezdzie? Zeby stal czysty w
    garazu? Pytam serio...

  • 30. Data: 2011-04-13 10:05:02
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-04-13 11:48:43 +0200, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> said:

    > No dobrze, ale po co mam go myc po kazdej jezdzie? Zeby stal czysty w
    > garazu? Pytam serio...

    Bo świeże błocko i kurz schodzą dużo łatwiej niż zaschnięte na wiór. A
    kiedyś, jak będzisz chciał zrobić serwis, oskrobanie rzadko mytego
    motocykla będzie bardziej upierdliwe.
    Jak nie chcesz myć całego motura, to absolutnie nikt Cię do tego nie
    zmusi, jednak warto choć opłukać: przednią i tylną piastę oraz obręcze,
    przedni zawias (co jakiś czas zajrzeć też pod osłony przeciwkurzowe i
    tam przeczyścić), tylny zawias (układ dźwigni itd., przesmarować
    kalamitki jeśli są), przedni i tylny hebel, napęd (w okolicach
    przedniej zębatki i napinacza niezły syf się potrafi zebrać). No i
    siodło, bo po ubłoconym dupa się potrafi strasznie ślizgać. Ale to nie
    jest obligatoryjne ;-)

    de Fresz