    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: enduro
    Date: Mon, 11 Apr 2011 16:06:01 +0200

    On 2011-04-11 10:54:13 +0200, "Iguan007" <i...@p...onet.pl> said:

    > Po kilku tygodniach ogladania motocykli, czytania recenzji i rozmow z ludzmi
    > zdecydowalem sie jednak na kupno WR450F.

    No i git. IMHO będziesz żałował tej pojemności (jeśli nie ważysz z
    90+), ale to dopiero za jakiś czas ;-)

    > Wbrew temu co wczesniej
    > planowalem,kupilem nowy motocykl. To troche zasluga/wina de Fresza -
    > postraszyl mnie tymi czestymi regulacjami i pomyslalem ze jak kupie uzywany
    > to nie wiem czy komus sie chcialo tak czesto zagladac do silnika. Nie zeby
    > mi sie chcialo ;)

    Uważaj, bo to może być prosta droga do przerobienia tego sprzęta na
    "zadbanego strucla" - z zewnątrz wszystko piknie, a w silniku masakra.
    Te sprzęty nie wybaczają olewania serwisu. Tłok, korba - czasookresy z
    instrukcji można nagiąć ze 2 razy (albo i 3), ale olej, zawory, zawias
    - to musowo trzeba robić regularnie.

    > WR250 calkiem mi si podobala ale wazy tylko kilka kg mniej od 450. Dodatkowo
    > kosztuje prawie tyle samo co 450. Wiec jesli mam wybor pomiedzy mocniejszym
    > a slabszym motocyklem w podobnej cenie to jednak wole ten mocniejszy.

    Normalnie syndrom er-łana ;-) Spoko, i tak Cię będą objeżdżać małolaty
    na setach 2t i ćwiartkach 4t ;-)

    > Ktos
    > pisal ze przy 450 potrzebna jest polisa na zycie, ale tak jak juz wczesniej
    > wspomnialem - bedzie to moj trzeci motocykl terenowy wiec moze i bez polisy
    > sie obejdzie.

    Po dotarciu sprawdź czy w gaźniku nie masz kagańca, swego czasu
    Yamahaha lubowała się we wsadzania ogranicznika skoku przepustnicy w
    homologowanych WRach. Albo może lepiej nie... ;-)

    > Dodatkowo Yamaha jest w moich
    > rejonach znacznie popularniejsza wiec spodziewam sie nizszych cen czesci
    > zamiennych.

    Tańsze raczej nie będą, zwłaszcza łożyska itp. stuff - w europejskich
    motocyklach w większości są standardowe, od traktorów i snopowiązałej,
    w dżapsach już nie ma tak dobrze, czasem idzie coś dobrać, ale
    nierzadko trzeba płacić 8x drożej w serwisie. Za to w Bolandzie czas
    dostępu do części jest nieporównywalnie lepszy na korzyść ryżowozów.

    > Jeszcze pytanie do posiadaczy Yamahhy - znacie jakis sensowny sklep
    > internetowy gdzie moge kupic takie drobnostki jak np. filtry w dobrej
    > cenie?

    Larsson, Olekmotocykle.

    de Fresz