    From: Rafał Tomaszewski <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: enduro
    Date: Mon, 11 Apr 2011 12:35:55 +0200

    W dniu 2011-04-11 10:54, Iguan007 pisze:
    > WR250 calkiem mi si podobala ale wazy tylko kilka kg mniej od 450. Dodatkowo
    > kosztuje prawie tyle samo co 450. Wiec jesli mam wybor pomiedzy mocniejszym
    > a slabszym motocyklem w podobnej cenie to jednak wole ten mocniejszy. Ktos
    > pisal ze przy 450 potrzebna jest polisa na zycie, ale tak jak juz wczesniej
    > wspomnialem - bedzie to moj trzeci motocykl terenowy wiec moze i bez polisy
    > sie obejdzie.

    wybór pomiędzy 250 a 450 nie powinien być kwestią ceny bo ta powinna być
    identyczna ( 200cm3 pojemności nie stanowi różnicy w kosztach produkcji )
    Wybór pojemności powinien być podyktowany takimi kryteriami jak:
    Doświadczenie
    Chęć nauki poprawnej techniki jazdy
    Poręczność
    Waga szofera
    Przeznaczenie motocykla

    Jeśli mało ważysz, nie masz doświadczenia a chcesz się nauczyć jeździć w
    taki sposób do jakiego ten motor został stworzony to jedynym wyborem
    jest mała pojemność

    Jeśli ważysz dużo i w planie masz turystyczną jazdę to wr450f jest
    bardzo dobrym wyborem

    Ja zaczynałem od małych pojemności/mocy aż doszedłem do 450 i tak
    jeździłem nim wszędzie: zawody, rumunia i gdzie tam sie dało, było super
    a przynajmniej mi się tak wydawało:)

    Po przesiadce na 250sxf na tor i 250excf do enduro jak siadam na 450exc
    to czuje się jak bym jechał choperem po lesie takim z owiewkami
    frędzelkami od kierownicy i takie tam.....:)

    Różnica w mocy jest tak na dobrą sprawę nie istotna bo kolosalne
    znaczenie ma poręczność.

    A co do możliwości nauki dobrej techniki na 450 to jest to możliwe ale
    na 250 przychodzi to 20razy łatwiej więc po co się męczyć.

    Podsumowując powiedział bym tak że wadami 450tek są zalety 250tek i na
    odwrót. Jak polatasz 4ipół i siądziesz na 250 to będziesz wiedział o
    czym mówię.

    Pozdrawiam
    Rafał
    250sxf