  • Data: 2010-10-26 23:43:57
    Temat: Re: encoder wolnoobrotowy
    Od: Andrzej <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-26 20:48, pawel pisze:
    > Ten który mam jest jakiś przedpotopowy.
    >
    > Jest zamontowane kółko z otworami na obwodzie zesprzęglone z wałem, otwory
    > obracając się przechodzą przez transoptor umocowany na stałę i z tego
    > wszystkiego wychodzą impulsy 0-5V.
    >
    > Problem jest tego typu że chyba wyrobiło się kółko i obraca się nie osiowo w
    > stosunku do transoptora.
    > Impulsy raz są a raz nie ma. Ciężko ustawić jest w prawidłowej pozycji.
    >
    > Więc szukam jakiegoś zamiennika.
    > Pozdrawiam
    > Paweł

    To podaj chociaż ile otworów masz na obwodzie i jaki jest stosunek
    tego koła do wału (obwiednia koła do obwiedni wału).
    Co do impulsów - czy jest to jeden impuls (typu otwór=impuls)
    czy więcej (inaczej - ile masz przewodów do tego enkodera).
    To pomoże w dobraniu odpowiedniego enkodera.

    Pozdrawiam
    A.