  • Data: 2010-10-27 09:29:00
    Temat: Re: encoder wolnoobrotowy
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 26.10.2010 22:45, schrieb Jarosław Sokołowski:

    > Też można, ale to by trzeba jakoś wprzęgać się do tej tarczy ze
    > szparkami (nie wiem do czego to, może da się to zrobić prosto,
    > a może nie) albo robić własną tarczę. Natomiast optyczną wystarczy
    > przyłożyć do jakiegoś chropawego wała, a kamera i cała mysia
    > inteligencja załatwi resztę. Zinterfejsować się do jednej i drugiej
    > jednakowo łatwo -- można choćby zajrzeć do źródeł programu "gpm".

    Ale po ośkę musi Paweł wszystko zmieniać? Sztuka dla sztuki? Jak ma
    międzymordzie TTL dla transoptora, to powinien tak zostawić i reszty nie
    zmieniać, bo po co? To, co się zdupcyło, to mechanika i ją trzeba
    zoptymalizować. Czyli: zostawić transoptor i coś zrobić z tym kółkiem:
    albo dać go bezpośrednio na wał, albo poprawić sprzęg. Jak się dziad
    wyrobił: zrobić nowe i zamiast dziurek dać szczeliny. Jak się transoptor
    świni bo otoczenie zasyfione, to wymienić transoptor na czujnik
    indukcyjny, a kółko na zębatkę o odpowiedniej liczbie zębów.

    Paweł nie napisał, czy jest to jedna maszyna w laboratorium, czy 100000
    instalacji w pompowni szamba, czy cokolwiek po drodze. No i co dla niego
    jest drogie, mechanika, elektronika, czy wysłanie człowieka na Sybir w
    celu dokonania naprawy.

    Waldek