  • Data: 2010-10-28 08:47:16
    Temat: Re: encoder wolnoobrotowy
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-26 20:08, pawel pisze:
    > Witam.
    > Potrzebuje co? na kszta?t encodera do pomiaru predko?ci obrotowej silnika.
    > Mo?e nie chodzi mi o sam encoder bo nie zale?y mi na kierunku obrotów.
    > Wal silnika obraca sie ?rednio 1 obrót na 2 minuty wiec potrzebowa?bym
    > jakie? 100 impulsów na obrót.
    > S? jakie? gotowce?
    A twórczość własna w postaci przyklejonej do wału odpowiedniej wielkości
    tarczy wykonanej w programie graficznym (szczeliny/kreski na obwodzie),
    wydrukowanej na folii przeźroczystej drukarką laserową, gdzie te kreski
    przysłaniają tor dioda nadawcza+dioda odbiorcza (lub kilka diód),
    tranzystor, bramka schmita (czy jak to się tam pisze, z histerezą) albo
    jakiś komparator, bo przy tej prędkości to obojętne, i też zadziała.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173