    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: elektryfikacja 2
    Date: Sat, 30 Jul 2022 15:17:21 +0100

    On 30.07.2022 00:08, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Przesadzasz. Jeżdżę samochodem z silnikiem 170 KM i 36 litrowym
    > zbiornikiem LPG w kole. Żeby dojść do spalania 18 l/100 km trzeba
    > jechać ciągle 180-190 km/h a to na polskiej autostradzie da się obecnie
    > wykonać jedynie na krańcowym, wschodnim odcinku A4

    ale dlaczego 18/100? przecież napisałem, że przejeżdżałem 300km, ale
    przy 200km zaczynałem myśleć o tankowaniu (w nieznanym terenie po
    150km). Dla mnie to zbyt męczące było. I bez znaczenia jest to, że w
    jednym ciągu nie robiłem 300km, bo zatrzymywałem się u klienta, który
    nie miał stacji LPG i zgaduję że jeszcze długo nie będzie miał
    stanowiska szybkiego ładowania... Z drugiej strony tak jak nie po to
    miałem auto na gaz, żeby jeździć na benzynie, tak nie wyobrażam sobie
    wyjeżdżać elektryka do zera, bo się może okazać, że stacja akurat nie
    działa albo jest bardzo zajęta.
    Nie mówię że elektryka mieć nie będę - ale na razie nie wyobrażam go
    sobie jako jedyne auto w domu. Wiem, że mogą mnie do niego zmusić, ale z
    własnej woli jest to dla mnie bezsensowny wydatek

    . Sprawdzone
    > własnoręcznie. Przy normalnych prędkościach spalanie wynosi 12 l/100
    > km i zbiornik wystarcza na 300 km. Szukać stacji? Co kilka km jest
    > jakaś stacja z LPG. Tyle można dojechać na benzynie.

    może teraz jest, jak miałem auto na lpg to nie było. Pamiętam że z A4
    gdzieś między Wrocławiem a Zgorzelcem zjeżdżałem ładnych kilka km na
    jakieś zadupie żeby zatankować - ale może to też wina nawigacji, bo map
    google się wtedy jeszcze nie używało

    Lukasz