    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: elektronika
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6DLAF.111300$M07.8833@fx01.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5dd3a34e$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 19 Nov 2019 09:19:57 +0100

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Ta nazwa nie jest jednoznaczna. Powinno być dichlorodifenylo
    > trichlorometylometan. Nie na Robaki :-)

    Historia zna też inne przypadki, gdy coś przeznaczone na owady, stosowane
    było inaczej.

    > To "świństwo" uratowało życie milionów ludzi. Decyzja o zakazie zabiła
    > więcej ludzi niż druga wojna światowa.

    Częste dylematy. Czasem nie da się jednoznacznie powiedzieć, co gorsze.
    Po zakazie z czasem wymyślono inne środki, zdało by się, bezpieczne.
    Teraz w ciągu ostatnich dwudziestu lat populacja *wszystkich* owadów
    spadła dziesięciokrotnie. Nie wiem...

    Jarek

    --
    Daj byśmy nie byli jako te owady