    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: efekt "gaźnikowy"
    Date: Wed, 06 Mar 2013 13:46:56 +0100

    W dniu 2013-03-06 10:34, J.F pisze:
> [...]
    taką sytuację korygować. Więc silnik dostaje "trochę" więcej mieszanki niż przed
    otwarciem przepustnicy, i zaczyna się rozpędzać

    > Tak jest.
    > Tym niemniej ... po wdepnieciu pedalu widac mieszanka jest zbyt uboga,
    > bo wiele gaznikow mialo "pompke przyspieszania", ktora podawala dodatkowa porcje
    paliwa w czasie wciskania pedalu (tzn poki coraz glebiej wciskalismy).

    Zgadza się ale tłumaczą to zjawisko nieco inaczej:

    "Podczas pracy silnika na biegu jałowym w rurze ssącej panuje dość duże podciśnienie
    dochodzące do 300 mm słupa rtęci.
    Wo­bec tak niskiego ciśnienia benzyna bardzo szybko paruje i nie wykazuje skłonności
    do skraplania się na ściankach rury ssącej.
    Jeżeli jednak nagle otworzy się przepustnicę gaźnika (odsłoni cały przekrój
    przelo­towy), ciśnienie powietrza w gardzieli
    zbliża się do ciśnienia atmosfe­rycznego (podciśnienie zanika), co utrudnia
    odparowanie benzyny. Jednocześnie wydajność
    rozpylaczy zwiększa się stosunkowo powoli, wskutek czego przez krótki okres do
    cylindrów napływa mieszanka zawierająca
    zbyt mało paliwa. Ponadto obniżenie się temperatury mie­szanki, wskutek napływu
    dużych ilości zimnego powietrza po gwałtow­nym
    uchyleniu przepustnicy, powoduje znaczne pogorszenie się jakości mieszanki.
    Występowanie tych zjawisk w chwilach nagłego
    otwarcia przepust­nicy powoduje dławienie się pracującego silnika"

    http://afk.com.pl/?nieprawidlowa-regulacja-pompki-pr
    zyspieszajacej,357

    Z tego pewne moje wątpliwości budzi owa "wydajność rozpylaczy" która "zwiększa się
    stosunkowo powoli", no bo niby
    czemu: dysza, podciśnienie, Bernoulli; gdzie to opóźnienie? Ale reszta brzmi
    rozsądnie, zwłaszcza na zimnym silniku,
    i to by się zgadzało.