  • 1. Data: 2012-01-12 11:00:20
    Temat: ecoenergia w domowej sieci 230V
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    produkowanie energi z alternatywnych zrodel i odsprzedanie nadwyzki do
    sieci wymaga odpowiedniego wyposazenia. "dwukierunkowy" licznik i
    zsynchronizowanie sie z siecia (50Hz). Oczywiscie sa to spore koszty.

    Ale gdyby chciec tylko i wylacznie pompowac energie pozyskiwana z
    wiatraka/fotowoltaiki do wlasnej domowej czesci, to wystarczyloby
    tylko zsynchronizowanie sie z siecia aby dolozyc troche sie do
    amplitudy sinusoidy.

    Macie pomysl jak skonstruowac maly inwerter zsynchronizowany z siecia,
    ktory pompowalby energie do domowej instalacji. Moc rzedu
    kilkudziesiecu/kilkuset watow.

    Np. mamy wiatrak, ktory sie kreci i produkuje niewielkie ilosci
    energii i energie te przeznaczyc np. na granie radia, swiecenie
    zarowek, prace komputera....W kazdym domu jest staly pobor na poziomie
    kilkudziesieciu watow. Jak nie ma swojej energii lub jest jej za malo,
    to wszystko lub roznica pobierana jest z sieci.

    Potraktujmy to jako hobby proekologiczne i nie zawsze musi sie
    oplacac. Natomiast mogloby cieszyc.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2012-01-12 11:07:55
    Temat: Re: ecoenergia w domowej sieci 230V
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    a...@p...pl napisał:

    > produkowanie energi z alternatywnych zrodel i odsprzedanie nadwyzki
    > do sieci wymaga odpowiedniego wyposazenia. "dwukierunkowy" licznik i
    > zsynchronizowanie sie z siecia (50Hz). Oczywiscie sa to spore koszty.

    Ten dwukierunkowy licznik, to jakiś specjalny musi być? Taki zwykły
    z tarczą potrafi kręcić się w obie strony i powinno to wiernie oddawać
    dwukierunkowy przepływ energii. Chodzi mi tylko o stronę techniczną,
    nie o umowy z energetykami.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2012-01-12 11:38:43
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Jak to jest że na siłę instaluje się fotoogniwa i wiatraczki do zasilania
    przydrożnych znaków nawet w miejscach gdzie dosłownie 2m dalej znajduje się
    linia zasilająca np. oświetlenie uliczne czy też do gospodarstw domowych? K
    Koszt urządzenia oraz eksploatacji i dozoru wystarczył by z powodzeniem na
    instalację urządzenia zasilającego tradycyjnie a kasy pozostałoby na około
    100lat na opłacanie rachunków elektrycznych. Przecież od czasu kiedy w
    Polsce upadają molochy pracujące w trybie wielozmianowym energetycy mają
    nadwyżki prądu po godzinach szczytu. Kuszą nas dwoma taryfami aby tylko był
    odbiór energii w godzinach nocnych. Akurat wtedy te świecidełka przydrożne
    mogłyby z powodzeniem być zasilane z takiej drugiej taryfy.
    Niech mi ktoś powie jaki jest sens na siłę instalować te "cuda" przydrożne
    obok sieci energetycznych. Buduje się i remontuje odcinki dróg, często
    energetycy przy okazji kładą albo przewieszają kable do oświetlenia
    ulicznego. W czym problem zasilić przy okazji jakiś durny znak drogowy?
    Szczytem takiego idiotyzmu jest w gminie Chełmiec koło Nowego Sącza parking
    przylegający do budynku urzędu gminy i policji który oświetlany jest kilkoma
    lampami a na każdej z nich wiatraki i fotoogniwa. Ile razy tamtędy jeżdżę to
    wiatraki stoją bezczynnie. Niech mi jakiś urzędnik co to wymyślił napisze
    ile wydano na te "cuda" ile kasy wydaje się na dozór i wymianę akumulatorów.
    Tymczasem do domu przychodzą reklamówki z ZE namawiające do zmiany taryfy na
    dwustrefową bo energetycy mają potężne nadwyżki w godzinach nocnych.

    Marek

  • 4. Data: 2012-01-12 12:03:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >powodzeniem na instalację urządzenia zasilającego tradycyjnie a kasy
    >pozostałoby na około 100lat na opłacanie rachunków elektrycznych.

    a) byc moze do ekologicznych rozwiazan sa doplaty unijne,
    b) zamawiajacy moze sie pochwalic "ekologia",
    c) firma przyjezdza, instaluje, odjezdza i wysyla fakture, a nie
    projekt, zatwierdzenia, elektrycy z uprawnieniami ... moze lepiej
    wiatraczek :-)

    J.

  • 5. Data: 2012-01-12 12:31:38
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > a) byc moze do ekologicznych rozwiazan sa doplaty unijne,
    A pieniądze się drukuje czy też na końcu tego łańcuszka znajdują się
    płatnicy podatków czyli ty, ja, on, ona, ono, my, wy, oni.

    > b) zamawiajacy moze sie pochwalic "ekologia",
    "Proszę państwa oto miś..." A wiatraki stoją w bezruchu...

    > c) firma przyjezdza, instaluje, odjezdza i wysyla fakture, a nie projekt,
    > zatwierdzenia, elektrycy z uprawnieniami ... moze lepiej wiatraczek :-)

    Ależ do postawienia takiego czegoś, tymbardziej w pasie drogowym, też masz
    projekt, zatwierdzenia i elektryków.
    W wiatraczek co przejeżdżam to stoi...

    Założę się że taki wiatrak na allegro kosztuje jakieś 5-7tys zł a w
    przetargu jego cena to już mocno powyżej 10tys zł.

    Marek

  • 6. Data: 2012-01-12 13:46:54
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 12.01.2012 12:07, schrieb Jarosław Sokołowski:

> [...]
    > z tarczą potrafi kręcić się w obie strony i powinno to wiernie oddawać
    > dwukierunkowy przepływ energii. Chodzi mi tylko o stronę techniczną,

    Niekoniecznie. Na ogół mają hamulec odwrotnego kierunku.

    Waldek

  • 7. Data: 2012-01-12 14:00:42
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 12.01.2012 12:38, schrieb 4CX250:
> [...]
    > przychodzą reklamówki z ZE namawiające do zmiany taryfy na dwustrefową
    > bo energetycy mają potężne nadwyżki w godzinach nocnych.

    Niekiedy, jak już pisałeś, jest to szpanowanie. Jednak bardzo często
    jest tak (przynajmniej u nas, czyli w .de), że różne elementy
    wyposażenia drogi są eksploatowane przez różne firmy. Te mają je,
    zgodnie z umową z gminą, postawić i utrzymywać w ruchu. Kabel
    energetyczny jest kogo innego. Wtedy trzeba postawić szafkę (kosztuje
    czynsz), przyłącze z licznikiem (umowa z ZE) itd. A to tylko wtedy, gdy
    okablowanie w pobliżu jest i można się przyłączyć. W sumie koszty
    instalacji są porównywalne, a eksploatacji niższe. Kolega, który pracuje
    w takiej firmie (wiaty dla autobusów) twierdzi, że sprawa amortyzuje się
    po 2-3 latach.

    Waldek

  • 8. Data: 2012-01-12 14:00:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Jan 2012 12:00:20 +0100, a...@p...pl napisał(a):

    > Macie pomysl jak skonstruowac maly inwerter zsynchronizowany z siecia,
    > ktory pompowalby energie do domowej instalacji. Moc rzedu
    > kilkudziesiecu/kilkuset watow.

    Mam pomysł ale nie do końca dopracowany i napewno nie oparty na
    istniejących rozwiązaniach. Jak jesteś elektronikiem, to moglibyśmy pogadać
    bo nie mam z kim.
    A na rynku brak jest inwerterów w tych widełkach mocowych, niestety. Kiedyś
    był jeden ale wycofano z produkcji a na pytanie czemu odpowiadali że "bo
    tak i już" :)

    --
    Jacek

  • 9. Data: 2012-01-12 14:46:45
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:
> [...]
    > sieci wymaga odpowiedniego wyposazenia. "dwukierunkowy" licznik i
    > zsynchronizowanie sie z siecia (50Hz). Oczywiscie sa to spore koszty.
    [..]

    Zorientuj się na początek czy przypadkiem nie jest tak że podpinając
    jakiekolwiek źródło energii elektrycznej do sieci energetycznej nie
    musisz spełnić tysiąca warunków oraz posiadać sprzętu ze stosownymi
    certyfikatami.

    http://mala-elektrownia.ovh.org/prawo.php

    Coś interesującego może znajdziesz tu:
    http://www.electro-tech-online.com/alternative-energ
    y/86777-grid-tie-inverter-schematic-8.html

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 10. Data: 2012-01-12 15:04:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Niekoniecznie. Na ogół mają hamulec odwrotnego kierunku.

    Kiedyś podłączyłem taki jeden odwrotnie i chodził do tyłu. Widać mu nie
    zamontowali tego hamulca. Taki z dodatkowym hamulcem wygląda mi na bardziej
    specjalny niż ten bez.

    Jarek

    --
    Bąk złośliwie huczał basem, jakby straszył kwiaty,
    Rdzawe guzy na słońcu wygrzewał liść chory,