  • 31. Data: 2012-01-16 21:21:09
    Temat: Re: ecoenergia w domowej sieci 230V
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    badworm napisał:

    > Pytanie z którego roku był.

    To było gdzieś w latach osiemdziesiątych, więc pewnie pamiętał Gierka.

    > Liczniki z zabezpieczeniem przed biegiem wstecznym posiadają na
    > tabliczce znamionowej symbol koła zębatego z zapadką.

    Któregoś dnia, rok czy dwa lata temu, przyszli do mnie panowie od pradu
    i wymienili licznik. Powiedzieli, że temu co go miałem, skończyła się
    legalizacja. Nigdy wcześniej się mu nie przyglądałem, teraz poszedłem
    obejrzeć. Ani zębatki ani zapadki na obrazku nie ma. Jest rok -- 1989.
    I jest też napis: PRL. Nie zdawałem sobie sprawy, że mi wcisnęli taki
    relikt epoki słusznie minionej.

    A tak w ogóle, to po co ta zapadka jest? Z obawy przed pajęczarzami,
    którzy by mogli sobie coś poprzełączać i odkręcić co im wcześniej
    licznik nabił? Hmm... to chyba lepiej po prostu zabezpieczyć obwody,
    a jak się tego nie zrobi, to pajęczarzowi wystarczy unieruchomienie
    kręciołka. Za to taki hamulec chyba wprowadza jakieś opory stayczne,
    które podwyższają próg zadziałania licznika. Elektrownia traci na
    ładowarkach, ledach czy innych standbajach, jeśli jako jedyne mogą
    są włączone w domu.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2012-01-17 00:41:46
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...active.com>

    W dniu 2012-01-12 12:00, a...@p...pl pisze:
> [...]
    >
    > produkowanie energi z alternatywnych zrodel i odsprzedanie nadwyzki do
    > sieci wymaga odpowiedniego wyposazenia. "dwukierunkowy" licznik i
    > zsynchronizowanie sie z siecia (50Hz). Oczywiscie sa to spore koszty.
    >
    > Ale gdyby chciec tylko i wylacznie pompowac energie pozyskiwana z
    > wiatraka/fotowoltaiki do wlasnej domowej czesci, to wystarczyloby
    > tylko zsynchronizowanie sie z siecia aby dolozyc troche sie do
    > amplitudy sinusoidy.
    >
    > Macie pomysl jak skonstruowac maly inwerter zsynchronizowany z siecia,
    > ktory pompowalby energie do domowej instalacji. Moc rzedu

    Przede wszystkim istotna jest sprawa bezpieczeństwa. Odłączenie budynku
    od sieci (np. przez Straż Pożarną) MUSI spowodować wyłączenie takiego
    inwertera i na to muszą być odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa
    (SEP,VDE czy coś w tym guście). Tak więc o amatorce nawet nie myśl, bo
    nie stać cię będzie na certyfikat.

    W przeciwnym przypadku, takie 30W pompowane do odłączonej sieci
    budynkowej to prąd 130mA, a więc z powodzeniem mogący zabić człowieka.
    Wystarczy że strażaka by tylko zaswędziało, a ty już byś posiedział 5
    lat za spowodowanie zagrożenia życia. Nie mówiąc nawet o tym, jakie to
    może powodować zagrożenie w razie np. wycieku gazu.

  • 33. Data: 2012-01-17 07:45:35
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Może zrobić zasilacz (dokładnie dwa zasilacze) prądowy?
    Mniej więcej tak:
    Mamy zasilacz, który przy stwierdzeniu że na wyjściu jest napięcie
    (dodatnie) podaje na wyjście prąd. Kiedy napięcie spadnie do ~0V odłącza się
    od obciążenia.
    Teraz drugi zasilacz robi to samo dla napięcia ujemnego.
    Zasilacz(e) można zasiliać z dowolnego źródła, mamy synchronizację z siecią
    i nawet automatyczne wyłączenie (brak napięcia sieci).

> [...]
    > inwertera i na to muszą być odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa
    > (SEP,VDE czy coś w tym guście). Tak więc o amatorce nawet nie myśl, bo nie

    Myślałem że przemyślana konstrukcja zabezpiecza przed nieprzewidzianymi
    sytuacjami, a nie certyfikat.

    > W przeciwnym przypadku, takie 30W pompowane do odłączonej sieci budynkowej
    > to prąd 130mA, a więc z powodzeniem mogący zabić człowieka.

    Przemilczasz brak obciążenia? Nie wiedziałem że strażacy wyłączają napięcie
    i lecą odłączać lodówki.
    U mnie w standby idzie 66W.

    --
    Desoft

  • 34. Data: 2012-01-22 18:59:38
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Zenek <t...@p...pl> wrote:

    > To teraz ropmek zerknij prosze na jakis firmowy produkt i na ten artykul
    > napisany przez jakiegos przyglupa.
    >
    > Wedlug tego arta moje CISCO ma podrabiany znak CE o qrwa.

    Może masz Cisco zrobione 'po godzinach'? Tu masz tak samo:
    http://en.wikipedia.org/wiki/CE_mark

    a.