  • 11. Data: 2012-01-12 16:45:54
    Temat: Re: ecoenergia w domowej sieci 230V
    Od: "michal" <...@b...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    news:qnetg7ll075ei7q13m0o6r0bdk4ptlqhgd@4ax.com...
    > Czesc,
    >
    > produkowanie energi z alternatywnych zrodel i odsprzedanie nadwyzki do
    > sieci wymaga odpowiedniego wyposazenia. "dwukierunkowy" licznik i
    > zsynchronizowanie sie z siecia (50Hz). Oczywiscie sa to spore koszty.
    >
    > Ale gdyby chciec tylko i wylacznie pompowac energie pozyskiwana z
    > wiatraka/fotowoltaiki do wlasnej domowej czesci, to wystarczyloby
    > tylko zsynchronizowanie sie z siecia aby dolozyc troche sie do
    > amplitudy sinusoidy.

    witam.
    Jezeli idzie o PV to
    tu mozna cokolwiek poczytac jak zrobil to jeden facet.
    http://www.timnolan.com/index.php?page=solar-grid-in
    tertie-inverter
    jest tez dokument microchipa:
    http://ww1.microchip.com/downloads/en/AppNotes/PV_Ap
    pNotes.pdf

    w sumie zadna filozofia, jakkolwiek nie jest to sprawa calkiem banalna.
    z wiatrakiem bedzie podobnie.
    pozdrawiam.
    m.m.

  • 12. Data: 2012-01-12 20:21:00
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 12 Sty, 12:00, a...@p...pl wrote:
    > Potraktujmy to jako hobby proekologiczne i nie zawsze musi sie
    > oplacac. Natomiast mogloby cieszyc.

    Pomijając to, że synchronizacja z siecią to niepotrzebne zawracanie
    głowy (lepiej puścić prąd w grzałki) to wystarczy zamontować na tyczce
    mały silnik indukcyjny i załączać go do sieci jak będzie miał prędkość
    obrotową nadsynchroniczną. Dopóki będzie miał parę w śmigle to będzie
    produkował energię, a jak przestanie dmuchać to trzeba go odłączyć i
    tyle :>

    Pzdr.
    L.

  • 13. Data: 2012-01-12 21:27:37
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Tak, są.

    > A pieniądze się drukuje czy też na końcu tego łańcuszka znajdują się
    > płatnicy podatków czyli ty, ja, on, ona, ono, my, wy, oni.

    Zaczynasz dobrze kombinować.

    > "Proszę państwa oto miś..." A wiatraki stoją w bezruchu...

    To nie ma znaczenia, ważne jest brzmienie słowa "ekologia" odmienianego na
    wszystkie sposoby.

    > Ależ do postawienia takiego czegoś, tymbardziej w pasie drogowym, też masz
    > projekt, zatwierdzenia i elektryków.

    Ale nie trzeba tylu uzgodnień z Zakładem Geodezji i nie trzeba elektryków.
    Lampy nie potrzebują prądu.

    > W wiatraczek co przejeżdżam to stoi...
    >
    > Założę się że taki wiatrak na allegro kosztuje jakieś 5-7tys zł a w
    > przetargu jego cena to już mocno powyżej 10tys zł.

    Ponieważ do przetargu musi mieć wszystkie papiery w porządku. CE musi być
    prawdziwe, a nie "China Export". Firma musi zebrać zaświadczenia z ZUS, US
    itp. Same wymogi formalne podnoszą ostateczną cenę do oferty.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 14. Data: 2012-01-12 22:44:19
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 12/01/2012 16:45, michal wrote:
    > witam.
    > Jezeli idzie o PV to
    > tu mozna cokolwiek poczytac jak zrobil to jeden facet.
    > http://www.timnolan.com/index.php?page=solar-grid-in
    tertie-inverter

    Jeden problem - nie widze nigdzie sprzezenia zwrotnego z 120VAC do
    procka. On zaklada ze pomiedzy przejsciami przez zero jest perfekcyjny
    sinus. Takie cos nie przejdzie badan.

    --
    Jerry1111

  • 15. Data: 2012-01-13 03:05:20
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    > Ponieważ do przetargu musi mieć wszystkie papiery w porządku. CE musi
    > być prawdziwe, a nie "China Export". Firma musi zebrać zaświadczenia z
    > ZUS, US itp. Same wymogi formalne podnoszą ostateczną cenę do oferty.

    Ciekawi mnie to okreslenie: prawdziwe CE.

  • 16. Data: 2012-01-13 07:40:09
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    > Ciekawi mnie to okreslenie: prawdziwe CE.

    http://www.strefabiznesu.pomorska.pl/artykul/symbol-
    jakosci-made-china-42206.html

  • 17. Data: 2012-01-13 07:56:50
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:jenj87$8bu$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale nie trzeba tylu uzgodnień z Zakładem Geodezji i nie trzeba elektryków.

    O ile się nei mylę to te uzgodnienia są maluczkim promilem w kosztach.

    > Lampy nie potrzebują prądu.
    Ależ one są na prąd. Ten prąd przeważnie jak da się zaobserwować jest często
    już w pasie drogowym.

    > Ponieważ do przetargu musi mieć wszystkie papiery w porządku. CE musi być
    > prawdziwe, a nie "China Export". Firma musi zebrać zaświadczenia z ZUS, US
    > itp. Same wymogi formalne podnoszą ostateczną cenę do oferty.

    Kolega zza biurka sprzedał tych różnych wiatraków i paneli już kontener. Ale
    nie bój, nie przez allegro. Inwestycji powaznych nie realizuje się zakupami
    na allegro.
    Zaręczam cię że to ten sam produkt i posiada stosowne papiery. A znak China
    Export to kryminał dla tego co wprowadza taki towar na rynek unijny,.
    Zasłanianie się tym że ma być papier i dlatego tyle kosztuje jest zwykłym
    naciągactwem. Papier ma być tak czy siak, ma spełniać normy unijne tak czy
    siak oraz normy budowlane.

    Marek

  • 18. Data: 2012-01-13 08:10:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.01.2012 22:27, yabba pisze:

    > To nie ma znaczenia, ważne jest brzmienie słowa "ekologia" odmienianego
    > na wszystkie sposoby.

    Skrajny przykład: "pralnia chemiczna" przemianowana na "pralnię
    ekologiczną". Sposób prania - taki sam.

  • 19. Data: 2012-01-13 08:31:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zenek,

    Friday, January 13, 2012, 4:05:20 AM, you wrote:

    > Ciekawi mnie to okreslenie: prawdziwe CE.

    Chińczycy używają znaczka podobnego do CE w swoich podróbkach:
    http://www.komputerswiat.pl/jak-to-dziala/2010/09/ws
    zystko-o-znaku-ce-na-elektronice-i-komputerach.aspx

    Zenek, ja Ci dobrze radzę - przemyśl zanim coś napiszesz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2012-01-13 09:08:01
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:jenj87$8bu$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak, są.

    > Zaczynasz dobrze kombinować.

    Jak słyszę w TV, że Unia coś nam dofinansowuje to otwiera mi się nóż w
    kieszeni.
    Od razu wyobrażam sobie drogę tych pieniędzy z mojej kieszeni poprzez nasze
    urzędy (strzelam -20%), unijne urzędy (strzelam -40%) i znów nasze urzędy
    (strzelam -20%) w końcu do firmy wykonującej coś, co czasem ma sens, a
    czasem tylko domniemany sens.
    To i tak lepiej niż remontowanie statków za ruble transferowe (całe
    wyposażenie celowo zdewastowane, a nowe obowiązkowo za USD), ale to mnie
    tylko trochę pociesza.
    P.G.