  • 1. Data: 2012-01-12 21:17:09
    Temat: [usb] jak to nazwać?
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    chodzi mi o programową realizację obsługi USB w mikroprocesorach, jak to się
    fachowo nazywa jednym wyrazem?

  • 2. Data: 2012-01-12 21:49:32
    Temat: Re: [usb] jak to nazwać?
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    identifikator: 20040501 pisze:
    > chodzi mi o programową realizację obsługi USB w mikroprocesorach, jak to
    > się fachowo nazywa jednym wyrazem?

    Jednym wyrazem - pomyślmy...
    Może: prousb.
    Pewnie będą inne propozycje bo temat ciekawy :-)

    Podejrzewam, że jednak nie chodzi Ci o nazwę, ale chcesz coś takiego
    zrobić i potrzebujesz materiałów. Jeśli tak to określ czy chcesz być
    hostem, któremu się wkłada, czy dzievicem wkładającym, na jaki procek,
    jaki język, jakie usługi (włóż wyjmij są podstawowymi, ale później jest
    całą prezentacja - nie wiesz kim ja jestem? a ja mogę to, a nawet tamto,
    daj mi mocy... itd.)
    Rozwiązaniem może być sprytna biblioteczka w C, która załatwi robotę -
    ale okreśł swoje potrzeby.

  • 3. Data: 2012-01-12 22:12:28
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Rozwiązaniem może być sprytna biblioteczka w C, która załatwi robotę - ale
    > okreśł swoje potrzeby.

    potrzeba mi nazwać jakimś krótkim sloganem progrmową realizację obsługi USB,

    a biblioteczki zarówno hosta jak i devica to chętnie, chętnie.

  • 4. Data: 2012-01-12 22:26:34
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identifikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > potrzeba mi nazwać jakimś krótkim sloganem progrmową realizację obsługi
    > USB,

    Chyba nie ma takiego sloganu. Jak już to software-based albo software-only.

    http://www.obdev.at/products/vusb/index.html

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2012-01-13 09:51:08
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    dzięki, a jak to ugryźć od strony PC?

  • 6. Data: 2012-01-13 10:07:16
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identifikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > dzięki, a jak to ugryźć od strony PC?

    Chcesz na PC robić software'owe USB???
    Czy pytasz ogólnie o obsługę USB np. pod Windows?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2012-01-13 10:08:14
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Czy pytasz ogólnie o obsługę USB np. pod Windows?

    tak, ale na wbudowanych sterownikach np. hid i (kosmos) mass storage...

  • 8. Data: 2012-01-13 10:18:17
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    > tak, ale na wbudowanych sterownikach np. hid i (kosmos) mass storage...

    Nie rozumiem. Skoro masz wbudowany sterownik to po prostu działa. Np. Twoje
    urządzenie identyfikuje się jako klawiatura, wtedy w systemie widać je jako
    klawiatura. Masz na myśli wysyłanie jakichś niestandardowych komend do
    urządzenia HID? Tego nie testowałem.
    Jeśli (pod Windows) masz własny sterownik albo WinUSB, to z Twoim
    urządzeniem skojarzony jest interfejs o konkretnym GUID. Możesz sobie
    wyenumerować interfejsy o tym GUIDzie i w ten sposób dostać listę
    podłączonych Twoich urządzeń. Używa się do tego funkcji
    SetupDiEnumDeviceInterfaces i SetupDiGetDeviceInterfaceDetail. Dostajesz
    ścieżkę do urządzenia. Jak ją masz, to otwierasz je jak zwykły plik funkcją
    CreateFile. I teraz możesz już gadać z urządzeniem. Transfery kontrolne
    możesz wykonywać za pomocą funkcji DeviceIoControl. Z kolei bulk zazwyczaj
    (zależnie od sterownika) przez po prostu WriteFile i ReadFile. Zapewne do
    urządzenia HID też można wysłać pakiet kontrolny za pomocą DeviceIoControl.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 9. Data: 2012-01-13 10:35:54
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Jeśli (pod Windows) masz własny sterownik albo WinUSB,

    no jestem zielony w tej kwestii, kupiłem tą pomarańczową książkę o USB, ale
    z niej też się nic nie dowiedziałem... a ten WinUSB całkiem ciekawy, widzę,
    że nawet jakiś opis jest na wiki... możesz napisac parę słów komentarza?

  • 10. Data: 2012-01-13 17:48:04
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identifikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > no jestem zielony w tej kwestii, kupiłem tą pomarańczową książkę o USB,
    > ale z niej też się nic nie dowiedziałem...

    Pewnie Andrzeja Daniuka? Mam, ale nie czytałem :) Widziałem jakiś komentarz,
    że ta książka do tłumaczenie MSDN. Coś w tym jest.

    > a ten WinUSB całkiem
    > ciekawy, widzę, że nawet jakiś opis jest na wiki... możesz napisac parę
    > słów komentarza?

    WinUSB to bardzo fajna sprawa, bo do wielu urządzeń nie musisz pisać
    sterownika tylko masz gotowy. Nie obsługuje on transferów isonochrous i
    czegoś tam jeszcze mało ważnego więc nadaje się do większości urządzeń.
    Wystarczy, że zrobisz plik inf i już możesz gadać z urządzeniem. A jak
    urządzenie samo w sobie wspiera WinUSB, czyli ma kilka odpowiednich
    deskryptorów, to nawet inf nie jest potrzebny, podłączasz i działa. No
    chyba, że ktoś ma zabytek zwany XP, tam WinUSB nie ma, ale jak ściągniesz z
    netu to też śmiga.

    Ostatnio testowałem konfigurację: urządzonko z ATmega32U4 + sofcik dla niego
    oparty o bibliotekę LUFA + WinUSB + programik na PC napisany w C++. Działało
    poprawnie i było proste do zrobienia. Taki zestaw chyba jest najlepszy do
    rozpoczęcia przygody z USB.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/