    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: e-ink, czyli bialy do bialego.
    Date: Mon, 9 May 2011 16:34:47 +0200

    "Mateusz" iq8osk$op7$...@n...onet.pl

    > rze co? :) chyba nie myslales o odbiciach od czarnej dziury :)

    Nie myślałem. (i nie pisałem o takich odbiciach)
    A jeśli nie myślałem o odbiciach od czarnych dziur,
    o jakich odbiciach myślałem, myśląc i pisząc o rzutniku
    i czarnych literach na białym tle?

    Zapewne o takich -- światło pada na ścianę (i w miejscu czarnych liter,
    i poza tymi literami) odbija się od ściany, pada na inne ściany (i na
    rzutnik być może także) i na inne przedmioty, po czym, ponownie pada
    na ścianę, w miejscu liter...

    Zauważ, że pomiędzy pisaniem o czarnych kolorach ssących światło ;)
    i czarnych dziurach a pisaniem o odbiciach -- jest pusta linia.
    I ona po coś zapewne jest. :)

    -=-

    Problem czarnego koloru jest wbrew pozorom bardzo poważny.
    Można zbudować jasne źródło światła, ale nie można zbudować
    ciemnego ekranu. Problem ten widoczny jest w CMYKach. Tak
    zwany kontrast luminacji nie może tam przekroczyć stosunku
    1:30 -- bo nie można zbudować czerni. :) W RGB można po
    prostu dodawać kolejne waty ;) światła tam, gdzie ma być
    jasno -- dlatego papier (gdzie ujmuje się światła dla
    wyrażenia/wywołania wrażenia kolorów) ma zawsze mniejszy
    kontrast luminancji niż dobre monitory RGB, w których
    światło jest dodawane dla uzyskania wrażenia koloru.

    Dlaczego piszę o kolorach, ale nie o kontraście chrominancji,
    ale o kontraście luminancji? Też mam wytłumaczyć? :) Czy może
    to już pojmiesz bez wyjaśniania? :) [albo --> po co tłumaczyć
    mu kolejny problem -- istnienia różnorakich kontrastów, skoro
    wyjaśnienie bieżącego problemu zabierze mu dwa tygodnie?]

    -=-

    Aby było jasne -- w całej tej wypowiedzi istotny jest ten
    stosunek 1:30 przeciwstawiany kontrastom telewizyjnym
    sięgającym liczby jeden do kilku milionów. :)

    Albo inaczej o sednie moich wypowiedzi w tym wątku: czerń -- jest trudna do
    uzyskania. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'