  • Data: 2017-03-09 14:47:55
    Temat: Re: dziwny problem
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> napisał w wiadomości
    news:58c15170$0$5163$65785112@news.neostrada.pl...
    > Jego sprzętowość jest taka sobie. Teraz już nie pamiętam dokładnie, ale
    > jeżeli stanie zegar systemowy to tu może być problem z odliczaniem
    > czasu. Nie mówiąc i tym, że jeżeli wyładowanie może przestawić bity, to
    > może też przestawić bity odpowiedzialne za włączenie watchdoga. Dlatego
    > powinna tu być co najmniej inna struktura, najlepiej oparta na układzie
    > RC bez licznika i podłączona do sprzętowego resetu procka.

    Na mojej centrali, do kontroli impulsów taryfikacyjnych, stosowane były
    proste uniwibratory, gdzie impuls wyzwalał/resetował odmierzanie czasu,
    jeśli przyszedł w porę, odliczanie biegło od początku. Jeśli się choć trochę
    spóźnił, czy go nie było, uniwibrator kończył cykl, i zapodawał impuls do
    układu, który wyzwalał alarm. Rozwiązanie banalnie proste, niezwykle
    skuteczne (momentami nawet nieco za bardzo, ale bardzo rzadko fałszywie
    alarmował, jeśli, to raczej był nieco nadgorliwy, niż leniwy), niezależne od
    jakichkolwiek układów z logiką wyższego rzędu. AUTONOMICZNE.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.