-
Data: 2017-03-10 01:02:45
Temat: Re: dziwny problem
Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:o9siri$i2j$1@node1.news.atman.pl...
> On 2017-03-09 22:32, HF5BS wrote:
>> programowi się popitoli (sam, celowo zresztą, byłem w windzie, gdy jej
>> się to stało), to winda zatrzyma się, najwyżej na ostatnim piętrze
>
> Czy ja wiem... U mnie w bloku winda w momencie zgubienia znacznika
> ostatniego piętra przywała w ogranicznik z wielkim hukiem i gubieniem
> plomb w zębach. Oraz oczywiście w tym momencie zatrzymuje się w pozycji
> przy której wyjśc się nie da. Zremb. Widać różne robili.
Wszystko wygląda na to, że monterzy, jak to zestawiali, pochrzanili
umiejscowienie wyłaczników krańcowych.
W jednej z poprzednich wersji windy, udało im się jednak i w takiej sytuacji
wyjeżdżała może 10 cm poza piętro i halt, stawała. Łapa w szparę (bez
skojarzeń), pociągnąć za kółko w stronę kabiny, otworzyc drzwi. W nowszych
wersjach rygiel był tak zrobiony, że można było drzwi zamknąć z powrotem.
> Ponadto bezustannie gubi znaczniki pięter (takie na żarówkach). I
> zatrzymuje sie między piętrami. Jak ktoś nie wie co robić to ciśnienie
> skacze.
Bo pewnie czujniki źle poustawiane, byle jak, analizując nawet psucie się
aut, to przeważnie człowiek jest winny, stosując chu^Hałowe materiały i byle
jak wykonując naprawę. Gubienie ostatniego piętra, raz mi się zdarzyło przy
jeszcze windzie bez logiki, z zachowania wyglądało, jakby krzywka sterująca
takim kółkiem, co przez przełącznik dawało znać automatyce, które piętro
obrabia, nie przełączała obwodu do końca, przez co automatyka głupiała i
dopiero krańcówka wyłączała napęd. Z waleniem o ogranicznik - jest to
zrobione na wypadek, gdyby krańcówka nie odłączyła napędu, aby nie było
nieszczęścia - długość liny jest dobierana tak, aby byłą większa, niż
długość szybu, dzięki czemu, gdy czy to kabina, czy przeciwwaga osiądzie na
odbojniku, druga strona ma zapas na długość, jednocześnie przez brak
przeciwważenia siła tarcia między liną a bębnem maleje do wartości
umożliwiającej ślizganie się liny bez uszkadzania napędu. Muszę powiedzieć,
ze jak kiedyś konserwatorzy co 2 tygodnie przychodzili konserwować windę, co
zresztą było wpisywane do dziennika, obowiazkowo wykonywali próbę ślizgu
liny na bębnie. Jest gdzieś na YT film który przedstawia taki zabieg.
>
> Nie przesadzajmy z ta super techniką z lat 70. Zwykłe dziadostwo tyle że
> pracowało 30 lat.
Cóż, skoro wszystko pozużywane, to nie dziwota, skoro krańcówki
przytwierdzone w złym miejscu, to nic na to nie poradzę, powiem tyle, że
połowy wind ja osobiście bym nie dopuścił do ruchu. Ale co ja mogę...? Po
prostu starsza technika wymaga innego podejścia.
Ja swego czasu, mnóstwo się przyglądałem pracy konserwatorów i widziałem,
jak wykonują próbę haltowania awaryjnego - na kółku mechanizmu odśrodkowego
jest jakby drugie, mniejsze. Przekłada się na nie linę (nie pamiętam jej
oficjalnej nazwy) bezpieczeństwa, przez co przy normalnej prędkości windy,
kółko to kręci się odpowiednio szybciej, by zadziałać na przekroczenie
prędkości, następnie puszcza się windę normalnym kursem w dół. Prędkość koła
oczywiście, zostaje przekroczona, kółko jest hamowane, a dalej dzieje się
to, co powinno.
Powstaje pewnie pytanie, co w sytuacji, gdy zerwie się ta lina? Otóż, jest
to przewidziane - u dołu jest ciężar z kołem, przez które przetacza się
lina. Pod ciężarem jest wyłącznik. Jeśli lina się zerwie, ciężar opada,
wyłączając wyłącznik, który odłącza napęd i zatrzymuje kabinę.
A jak się odblokowuje zahamowaną windę? Bardzo prosto - konserwator
uruchamia ręcznie napęd podciągając kabinę w górę (może nawet ominąć
wyłączniki krańcowe, jeśli jest taka potrzeba), kliny jakby to powiedzieć,
luzują się i kabina jest uwolniona. Lina bezpieczeństwa z powrotem jest
przekładana na koło robocze i winda wraca do normalnego ruchu. A jak nie mia
miejsca na podciągnięcie kabiny? No, to jakoś musi się inną drogą dostać,
np. tak :)) https://www.youtube.com/watch?v=SR3IDVeqn0o gość właśnie grzebie
przy klinach hamujących.
O, a tu znalazłem, jak zadziaływa mechanizm ochrony przed przekroczeniem
prędkości. https://www.youtube.com/watch?v=dBoufhjHdTU
A tutaj nie dla klaustrofobików :))
https://www.youtube.com/watch?v=j7_X68paook Gadają po portugalsku. Ciekawe,
co zawiodło, czy komputer, czy sam napęd? Czy może siłownik, wygląda mi to
na napęd hydrauliczny...?
--
Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz
700 złotych miesięcznie emerytury. I kto jest złodziejem?
(C) Kabaret Neo-Nówka.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.03.17 01:19 J.F.
- 10.03.17 07:22 slawek
- 10.03.17 07:29 Piotr Wyderski
- 10.03.17 10:04 Piotr Wyderski
- 10.03.17 10:38 HF5BS
- 10.03.17 16:39 Adam Wysocki
- 10.03.17 16:41 Adam Wysocki
- 10.03.17 16:43 Adam Wysocki
- 10.03.17 16:44 Adam Wysocki
- 10.03.17 16:55 Adam Wysocki
- 10.03.17 16:59 Adam Wysocki
- 10.03.17 17:24 HF5BS
- 10.03.17 17:28 HF5BS
- 10.03.17 18:52 HF5BS
- 10.03.17 19:10 HF5BS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo