  • 1. Data: 2010-08-13 17:56:30
    Temat: dziwne zjawisko w akumulatorkach
    Od: "Wojtek B" <a...@o...pl>

    Od kilku lat posiadam ladowarke BC700 ktora umozliwia mi "zarzadzanie"
    ladowaniem i sprawdzanie wydajnosci akumulatorow. Przez te kilka lat
    przewinelo sie przez nia wiele akumulatorkow roznych firm, ktore zachowywaly
    sie w miare tak samo, czyli pokazywaly max. pojemosc naladowania mniej
    wiecej zgodna z tym co bylo na nich napisane ( + - 100mAh). Pewnego dnia
    zakupilem Duracell2650mAh made in Japan. Ladowalem je juz z 10 razy i za
    kazdym ponownym ladowaniem ich pojemnosc wzrasta. Po pierwszym ladowaniu
    (szt.4) ich pojemnosc wynosila od 2650 do 2750mAh (co wprawilo mnie w dobry
    nastroj bo producent nie oszukal z pojemnoscia co sie czesto zdarza). Jednak
    teraz zaczynam sie martwic bo moje akumulatorki osiagnely mega pojemnosc od
    2990 do 3490mAh i wydaja sie pracowac prawidlowo. Martwi mnie jednak czy
    wkrotce nie "wyleja" niszczac urzadzenie w ktorym sie znajduja. Czy
    spotkaliscie sie z podobna sytuacja

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-08-13 19:52:47
    Temat: Re: dziwne zjawisko w akumulatorkach
    Od: limies <l...@g...com>

    A może z Twoją ładowarka jest cos nie tak, a raczej ze sprawdzaniem
    wydajności ?

    pozdr, li

  • 3. Data: 2010-08-13 20:02:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Wojtek B pisze:
> [...]
    > co sie czesto zdarza). Jednak teraz zaczynam sie martwic bo moje
    > akumulatorki osiagnely mega pojemnosc od 2990 do 3490mAh i wydaja sie

    Połóż je na trzy dni i podaj rozładowanie prądem 200mA i dopiero wtedy
    będzie wiadomo ile tam naprawdę siedzi prądu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 4. Data: 2010-08-13 20:05:19
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2010-08-13 21:52, limies pisze:
    > A może z Twoją ładowarka jest cos nie tak, a raczej ze sprawdzaniem
    > wydajności ?

    Nie znam jej zasady mierzenia, wystarczy ze poziom odniesienia np dolny
    sie obnizyl, pojemnosc pozornie wzrosla, czy na odwrot ...

    Tak jak pisal jankomuzykant, jest to przyblizone, ladowarka nie jest w
    stanie tak zmierzyc, jak by to sie wg norm i zwyczajów robilo.

  • 5. Data: 2010-08-13 20:08:02
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    > Nie znam jej zasady mierzenia, wystarczy ze poziom odniesienia np dolny
    > sie obnizyl, pojemnosc pozornie wzrosla, czy na odwrot ...

    Przy normalnym ladowaniu BC-700 podaje ilosc wpompowanego w ogniwo ladunku.
    Zbyt duza wartosc moze oznaczac, ze ladowarka ma problemy z rozpoznaniem
    momentu naladowania ogniwa (ladowanie zbyt malym pradem?).

    --
    KILu

  • 6. Data: 2010-08-13 21:01:48
    Temat: Odp: dziwne zjawisko w akumulatorkach
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Uzytkownik "Wojtek B" <a...@o...pl> napisal w wiadomosci grup
> [...]
    > prawidlowo. Martwi mnie jednak czy wkrotce nie "wyleja" niszczac
    > urzadzenie w ktorym sie znajduja. Czy spotkaliscie sie z podobna sytuacja
    -----------------------
    Jesli chcesz sprawdzic pojemnosc akumulatorów to zapusc
    funkcje TEST. Wtedy dowiesz sie prawdy, bo to, co ladowarka
    pokazuje podczas ladowania nie jest rzeczywista pojemnoscia
    ogniwa.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa malpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mala Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 7. Data: 2010-08-14 06:26:12
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik KILu napisał:
    > Przy normalnym ladowaniu BC-700 podaje ilosc wpompowanego w ogniwo
    > ladunku. Zbyt duza wartosc moze oznaczac, ze ladowarka ma problemy z
    > rozpoznaniem momentu naladowania ogniwa (ladowanie zbyt malym pradem?).

    Ładowarka zawsze da więcej prądu - wciśnie więcej mAh, niż się odzyska z
    akumulatorów. To jest normalne. Proces ładowania/rozładowania nie ma
    100% sprawności. Trzeba zrobić tak jak radził Janko, czyli po
    naładowaniu dać im odpocząć a potem rozładować i wtedy dopiero
    fascynować się pojemnością. Nie mam BC700 ale takie informacje powinny
    być nawet w instrukcji obsługi.
    Maciek

  • 8. Data: 2010-08-14 07:23:09
    Temat: Re: Odp: dziwne zjawisko w akumulatorkach
    Od: "Wojtek B" <a...@o...pl>

    racja, poczekam kilka dni i zrobie im "test". Dzieki za zainteresowanie i
    podpowiedzi

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-08-14 21:59:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maciek" 4c663705$0$22812$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > rozładować i wtedy dopiero fascynować się pojemnością. Nie mam BC700 ale takie
    informacje powinny być nawet w instrukcji obsługi.

    A nie jest tak, że ładowarka pokazuje, ile można zabrać, nie zaś, ile
    można włożyć? Moja pokazuje i jedno, i drugie. Ładuję 5 AH, odbieram
    5 mAh -- może nie aż tak strasznie, ale różnie bywa ze starymi
    akumulatorkami. :)

    Zaś wątkotwórca może sprawdzić, co się dzieje z innymi
    akumulatorkami, skoro efekt pojawił się dopiero w Duracellach. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2010-08-14 22:43:00
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
    > A nie jest tak, że ładowarka pokazuje, ile można zabrać, nie zaś, ile
    > można włożyć?

    Nie w trakcie ładowania. Standardowe ładowanie prądem o wartości jednej
    dziesiątej pojemności - 0,1C trwa 14 a nie 10 godzin. Dla akumulatora
    2000mAh 0,1C = 200mA. W trakcie ładowania pokazuje ile dała (a musi dać
    dużo więcej) a dopiero w trakcie rozładowania pokaże ile jest naprawdę
    zmagazynowane.
    Maciek