  • Data: 2012-04-13 03:23:35
    Temat: Re: dyski SATA
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Q" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    news:jm7bpu$gbj$1@node2.news.atman.pl...

    > Raczej nie - teraz wieksza role odgrywa tworzenie partycji
    > z zachowaniem np. 8-krotnosci sektora (4kB):
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Format

    ale o ile dobrze zrozumiałem, dla zachowania wstecznej zgodności,
    translacji dokonuje firmware dysku, co może wrózyć jeszcze gorzej...

    TestDisk ostrzega:
    A partition's CHS values are based on disk translations which is make
    then different than its physical geometry. The most common values are:
    255, 240, and sometimes 16.
    Wiec może ta wartość u mnie: 240, nie jest błędna lecz zamierzona?

    sTav