  • Data: 2012-04-13 03:45:56
    Temat: Re: dyski SATA
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rafal Lukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    news:jm7aos$4r4$1@inews.gazeta.pl...

    > Dla formalności - BIOS dysk zobaczy na 100%, czy program bootujący
    > 'zobaczy' partycje to już inna sprawa. Owszem na tym poziomie startu
    > systemu bootstrap korzysta z BIOS (nie z własnych driverów), więc
    > prawdopodobnie przy zmianie tablicy partycji na dysku... zgłupieje.
    >
    > więc a) jeżeli CHS zmieni się tylko w BIOS, to zawsze można
    > przywrócić -> do BIOS można wejść

    W BIOS nic nie ma o CHS
    jest tylko enable/disable channel

    > b) jeżeli zmieni się tablice partycji na dysku, to też to można
    > zmienić/poprawić po testach, ale najlepiej z jakiegoś LiveCD (linux +
    > fdisk)

    Mam bootable pen z DOSowymi narzędziami, m.in. Cute Partition Manager
    (CPM).
    Boje się dwóch rzeczy:
    1) że BIOS zgłupieje i nie zabootuje z pena (w trybie ZIP)
    2) że po uruchomieniu już po ewentualnych zmianach, Vista wstanie -
    (jest na pierwszej partycji i zmiana CHS jej raczej nie dotknie bo 18GB
    chyba nie siega poza
    239H) - i zacznie coś "naprawiać" z wiadomym skutkiem.

    sTav