  • 1. Data: 2011-10-15 15:29:48
    Temat: dysk twardy 1 tera zasilany z usb
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    chyba czegoś nie rozumiem, proszę o wyjaśnienie. Potrzebny jest dysk
    który będzie pracował jako przenośny( estetyka nie istotna). Pojemność 1
    tera lub więcej. Czynnik ograniczający to zasilanie z USB - czyli 5V.

    przenośny ( w obudowie) 2.5cala usb - 269zł ( drogo, poszukamy inaczej)
    przenośny ( w obudowie) 3.5cala usb - 195zł - zasilacz w komplecie.
    tanio ale przez zasilacz odpada
    sam dysk, bez obudowy 3.5/sata/1TB - 160zł. drogo, w porównaniu do ceny
    w obudowie. ale moment. dało by sie chyba kupić sam dysk 2.5 cala i jego
    podłączyć przez przelotkę sata-usb! chwila szukania i.... za terabajtowy
    dysk 2.5 cala trzeba zapłacić 399zł!
    Allegro "ma" porąbane ceny czy ja czegoś nie kumam?

    Może są dyski 3.5 cala które nie wymagają 12V do działania i wystarczy
    im 5V z USB?

    ToMasz

  • 2. Data: 2011-10-15 16:14:56
    Temat: Re: dysk twardy 1 tera zasilany z usb
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "ToMasz" <> sam dysk, bez obudowy 3.5/sata/1TB - 160zł. drogo, w porównaniu
> [...]
    > dysk 2.5 cala trzeba zapłacić 399zł!
    > Allegro "ma" porąbane ceny czy ja czegoś nie kumam?

    Masz typowy problem - jeśli chodzi o płacenie masz wymagania jak dziad
    kościelny, ale jeśłi już chodzi o jakość sprzętu, to jak Rockefeller.
    Zerknij sobie na specifikację portu USB, zobacz jaki prąd z niego można
    pociągnąć, to sam sobie odpowiesz. Myślisz, że te "Y" kabelki dołączane do
    dużej części 2,5 calówek o dużej pojemności to tylko dla ozdoby?

  • 3. Data: 2011-10-15 19:26:32
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    > Masz typowy problem - jeśli chodzi o płacenie masz wymagania jak dziad
    > kościelny, ale jeśłi już chodzi o jakość sprzętu, to jak Rockefeller.

    :):):):):)

  • 4. Data: 2011-10-15 20:10:34
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    ToMasz wrote:
    > Allegro "ma" porąbane ceny czy ja czegoś nie kumam?

    to co masz w tej obudowie obudowie to jakis energooszczedny ale wolny dysk,
    kupiony w dziesiatkach tysiecy sztuk, zapakowany w blaszke aluminiowa z
    gniazdkiem usb i jakims scalakiem

    w kazdym razie cena obudowy jest tu praktycznie pomijalna

    jak znajdziesz ten sam model dysku to moze bedzie kosztowal podobnie, ale
    porownujesz to najwyrazniej z jakims spinpointem m8 czy wd blue ktore
    sa znacznie szybsze niz to co wlozyli do przenosnego a za to sie placi

    > Może są dyski 3.5 cala które nie wymagają 12V do działania i wystarczy
    > im 5V z USB?

    nie

  • 5. Data: 2011-10-15 20:11:42
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sat, 15 Oct 2011 17:29:48 +0200, ToMasz napisał(a):

    > Może są dyski 3.5 cala które nie wymagają 12V do działania i wystarczy
    > im 5V z USB?

    Nie. Nie ma. A nawet jakby były to na pewno 0,5 A z USB by im nie
    wystarczyło.

  • 6. Data: 2011-10-15 20:11:55
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-15 17:29, ToMasz wrote:
> [...]
    > który będzie pracował jako przenośny( estetyka nie istotna). Pojemność 1
    > tera lub więcej. Czynnik ograniczający to zasilanie z USB - czyli 5V.

    Napiecie jest ok, problemem jest prad w przypadku USB2.0 (nie USB3.0)

> [...]
    > dysk 2.5 cala trzeba zapłacić 399zł!
    > Allegro "ma" porąbane ceny czy ja czegoś nie kumam?

    ??

    > Może są dyski 3.5 cala które nie wymagają 12V do działania i wystarczy
    > im 5V z USB?

    Nie ma

    Napisz dokladnie o co Ci chodzi, generalnie dyski 2.5" nie powinny
    dzialac bez dodatkowego zasilania (prad nie napiecie!!!!!!!!) na usb2.0.
    To ze dzialaja, to tylko niezgodnosc produkcji ze specyfikacja.

    USB3.0 posiada dostateczny prad do zasilania dyskow 2.5", do 3.5"
    potrzebujesz napiecia 12v i dodatkowego zasilacza

  • 7. Data: 2011-10-15 20:36:10
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    ToMasz wrote:

    > Może są dyski 3.5 cala które nie wymagają 12V do działania i wystarczy
    > im 5V z USB?

    USB 2.0 ma ograniczenie do 500 mA, a to oznacza, że przy 5 V
    jest w stanie przekazać 2.5 W
    Obecne najlepsze 3.5” green’y mają moc 3W
    Więc odpowiedź brzmi NIE,
    ale… USB 3.0, które jest kompatybilne w dół może przekazać
    już 900 mA, a to już wystarcza. Między innymi dlatego podniesiono
    ten prąd by móc zasilać 3.5” dyski.
    Jednak kieszeni na dysk 3.5” USB 3.0 jeszcze nie widziałem.
    Być może źle patrzyłem, ale teoretycznie taka kieszeń mogła by istnieć.

  • 8. Data: 2011-10-15 22:00:33
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "Andrzej" <a...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Jednak kieszeni na dysk 3.5” USB 3.0 jeszcze nie widziałem.
    > Być może źle patrzyłem, ale teoretycznie taka kieszeń mogła by istnieć.

    A proszę bardzo:

    http://www.pc-cooling.de/Externe+HDD+Gehaeuse/Icy+Bo
    x/600300891/Icy+Box+IB318StU3-B.html

  • 9. Data: 2011-10-15 22:36:09
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Andy Niwiński wrote:
    > "Andrzej" <a...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > A proszę bardzo:
    >
    > http://www.pc-cooling.de/Externe+HDD+Gehaeuse/Icy+Bo
    x/600300891/Icy+Box+IB318StU3-B.html

    ale to dalej nie rozwiazuje problemu "niemania" 12V, nawet przy uzyciu jakiegos
    dc to dc, z wiekszymi kondensatorami na rozruch zostaje kwestia ilosci portow usb

    3TB EZRS Green is rated to draw a maximum of 0.45 amps off the 12V line (5.4 watts)
    and 0.60 amps off the 5 volt line (3 watts), for a combined total of 8.4 watts.

    wiec nawet gdyby powstalo to kosztowac bedzie nie mniej a stosunek wielkosci
    urzadzenia
    do ilosci danych na nim zostaje praktycznie ten sam...

  • 10. Data: 2011-10-16 02:03:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" j7c8td$k5n$...@i...gazeta.pl

    > przenośny ( w obudowie) 2.5cala usb - 269zł ( drogo, poszukamy inaczej)

    Gdzie można kupić tak tanio? :) 1 TB 2.5 calowego w obudowie?
    Nie mącisz aby? :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'