  • 1. Data: 2011-10-14 13:35:13
    Temat: [OPENGL] Karta grafiki update
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Witam. Posiadam starą kartę grafiki GeForce Fx 5500 obsługującą OpenGL w
    wersji 2.0.1. Moje pytanie brzmi: Czy można w jakiś sposób zmienić
    obsługiwaną wersje OGL na wyższą np.3.0? Jeżeli tak to jak to zrobić?

    --
    Pozdrawiam - krzysiek

  • 2. Data: 2011-10-14 14:07:07
    Temat: Re: [OPENGL] Karta grafiki update
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Witam. Posiadam starą kartę grafiki GeForce Fx 5500 obsługującą OpenGL w
    > wersji 2.0.1. Moje pytanie brzmi: Czy można w jakiś sposób zmienić
    > obsługiwaną wersje OGL na wyższą np.3.0? Jeżeli tak to jak to zrobić?

    Wyjac tego FX, a w to miejsce wstawic dowolnego Radeona HD
    albo nForce'a od 8200 w zwyz (jesli dobrze pamietam).

    To rozwiazanie sprzetowe, bo i grupa dotyczy sprzetu. :)

    Aczkolwiek programowo tez IMHO sie nie da.
    Patrz: http://developer.nvidia.com/opengl-driver punkty 6 i 7.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2011-10-14 15:16:42
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Raczej na 100% wymiana karty graf.

    Twoja grafa jest prawie na 100% na AGP, więc (o ile masz łącze AGPx8)
    zostają Ci karty ATI (pomijając wymianę sprzętu). W grę wchodzą karty HD
    2xxx, HD 3xxx i HD 4xxx - tylko one obsługują OpenGL 3.x.

    Nowe (za 2 stówki) kupisz:
    Radeon HD3450 Asus 512MB DDR2, DVI, HDMI, AGPx8, Low Profile

    Ale raczej nie jest to najszybszy sprzęt do gier.
    Jeszcze rok temu można było nabyć karty seri HD 4xxx a teraz to chyba
    tylko na aukcjach.

    Obczaj sobie tabelkę porównawczą
    http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-geforce-g
    raphics,2086-7.html

  • 4. Data: 2011-10-15 13:27:12
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Użytkownik "Szyk" napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Nowe (za 2 stówki) kupisz:
    > Radeon HD3450 Asus 512MB DDR2, DVI, HDMI, AGPx8, Low Profile

    Znalazłem takie o to coś:
    http://www.agito.pl/karty-graficzne/gigabyte-radeon-
    hd-4650-1gb-ddr2-agp-box.0.358104.html

    I nie zabardzo rozumiem o co w tym chodzi bo w opisie podają że obsługuje
    opengl 3.0 a dalej że 2.1. Wie ktoś co jest grane?

  • 5. Data: 2011-10-16 10:01:13
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    W dniu 2011-10-15 15:27, krzysztof posłuszny pisze:

> [...]
    >

    > I nie zabardzo rozumiem o co w tym chodzi bo w opisie podają że
    > obsługuje opengl 3.0 a dalej że 2.1. Wie ktoś co jest grane?

    To chyba niedbalstwo. Spotkałem się z takim opisem w innych miejscach.
    Jednak na stronie AMD wyraźnie podają OpenGL 3.2 support
    http://tinyurl.com/3qq3pfg

    Aby to sprawdzić specjalnie ściągnąłem program GPU_Caps_Viewer_1.14.3 i
    tam wyświetla (dla tego samego układu tylko karta ASUS i sterów AMD/ATI
    11.9 HOTFIX - hot fix to stery dla AGP):
    gl_renderer: ATI Radeon HD 4600 Series
    gl_version: 3.3.11079 Compatibility Profile/Debug Context
    glsl version: 3.30
    opengl extensions: 206 (gl=186, wgl=20)

    Jak się zajmujesz programowaniem OpenGL to powinno Ci to coś mówić.

    Tak poza tym, to najmocniejszą kartą na AGP była PowerColor 4670 1GB DDR3...

  • 6. Data: 2011-10-16 10:16:01
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    > Aby to sprawdzić specjalnie ściągnąłem program GPU_Caps_Viewer_1.14.3 i
    > tam wyświetla (dla tego samego układu tylko karta ASUS i sterów AMD/ATI
    > 11.9 HOTFIX - hot fix to stery dla AGP):

    Dodatkowo w tym programie są demka. I jak wybrałem demo dla OpenGL 4.x
    to zgłosił błąd. Natomiast dema dla OpenGL 3.x, 2.1 i 1.2 poszły bez
    problemów. Zaś dema na OpenCL nie poszły wcale (Win7 HP 32bit)

  • 7. Data: 2011-10-16 10:37:27
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Do Użytkownik "Szyk"
    Bardzo, bardzo Ci dziękuję za poświęcony dla mnie czas... Myślę że teraz dam
    już sobie radę z wyborem karty. Miłego dnia!