  • 1. Data: 2011-10-14 15:38:45
    Temat: Kabel sygnałowy VGA do monitora.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Hi!
    Spotyka się czasem stare monitory CRT bez kabla sygnałowego zamontowanego
    na stałe. Czy ten kabel sygnałowy (z jednego końca jest DB9 a z drugiego
    DB15 bez kilku pinów) który się dołącza do gniazda VGA z tyłu monitora jest
    znormalizowany na tyle żeby bez obaw wykorzystać do jednego monitora kabel
    pochodzący od innego typu?
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2011-10-14 15:41:20
    Temat: Re: Kabel sygnałowy VGA do monitora.
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

> [...]
    > znormalizowany na tyle żeby bez obaw wykorzystać do jednego monitora kabel

    Tak.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

  • 3. Data: 2011-10-14 16:54:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 14 Oct 2011 17:41:20 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Tak.

    No i właśnie nie. Wykopałem kabel o którym wiedziałem że gdzieś leży i
    spróbowałem go zastosować. I okazało się że w monitorze gniazdo jest
    15-pinowe a nie 9-pinowe... A kabelek ma 9 pinów. To jest taki monitor jak
    na linku:
    http://www.dooyoo.co.uk/crt-monitor/sony-gdm-w900/de
    tails/.
    Nie znam tego złącza. Czy tu powinien być zastosowany kabel 15/15 pinów
    połączonych wprost? Czy jakiś inny wynalazek?

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2011-10-14 18:37:59
    Od: Antoni Adamiak <a...@o...net>

    Dnia Fri, 14 Oct 2011 18:54:26 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > No i właśnie nie. Wykopałem kabel o którym wiedziałem że gdzieś leży i
    > spróbowałem go zastosować. I okazało się że w monitorze gniazdo jest
    > 15-pinowe a nie 9-pinowe... A kabelek ma 9 pinów. To jest taki monitor jak

    AFAIR DB9 to miały Herculesy i CGA...

    DB15 VGA jest znormalizowany.

    Antoni Adamiak

  • 5. Data: 2011-10-15 03:57:35
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-10-14 20:37, Użytkownik Antoni Adamiak napisał:

    > AFAIR DB9 to miały Herculesy i CGA...

    Nie tylko.
    http://www.hardwarebook.info/9_to_15_pin_VGA
    Miałem kiedyś monitor VGA z gniazdem 9pin.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-10-15 08:34:28
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

> [...]
    > Nie znam tego złącza. Czy tu powinien być zastosowany kabel 15/15 pinów
    > połączonych wprost? Czy jakiś inny wynalazek?

    DB15 jest normalnym i typowym złączem VGA i kablem DB15-DB15 powinieneś go
    łączyć z komputerem.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    A world is supported by four things ... the learning of the wise,

  • 7. Data: 2011-10-15 13:33:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> wrote in message
    > Spotyka się czasem stare monitory CRT bez kabla sygnałowego zamontowanego
    > na stałe. Czy ten kabel sygnałowy (z jednego końca jest DB9 a z drugiego
    > DB15 bez kilku pinów)

    Ja widziałem tylko kable które po obu stronach mają DB15.
    Jesteś pewny, że dobrze sprawdziłeś że tam jest DB9 a nie DB15?

  • 8. Data: 2011-10-15 14:33:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 15 Oct 2011 08:33:01 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Jesteś pewny, że dobrze sprawdziłeś że tam jest DB9 a nie DB15?

    Na pewno.
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2011-10-15 14:47:13
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 15.10.2011 16:33, Jacek Maciejewski pisze:
    > Na pewno.

    No to na moje kaprawe oko, albo to jest np RS-232 albo wyjście video
    standardu CGA/EGA czyli mocno historyczny komputer.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 10. Data: 2011-10-15 16:29:36
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-10-15 16:47, Użytkownik Tom01 napisał:

    > No to na moje kaprawe oko, albo to jest np RS-232 albo wyjście video
    > standardu CGA/EGA czyli mocno historyczny komputer.

    A to jest RS czy CGA/EGA ?
    :-)