  • 11. Data: 2011-10-16 02:36:26
    Temat: Re: dysk twardy 1 tera zasilany z usb
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Jednak kieszeni na dysk 3.5” USB 3.0 jeszcze nie widziałem.
    > Być może źle patrzyłem, ale teoretycznie taka kieszeń mogła by istnieć.

    Trzeba poszukać ;)
    Np:
    http://luktronik.pl/pl_PL/p/Revoltec-Obudowa-HDD-3.5
    -USB3.0-EX303-ALU-Line/369

  • 12. Data: 2011-10-16 08:07:42
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Andrzej" napisał:

    > USB 2.0 ma ograniczenie do 500 mA, a to oznacza, że przy 5 V
    > jest w stanie przekazać 2.5 W
    > Obecne najlepsze 3.5” green’y mają moc 3W

    I nie wymagają zasilania 12V? Możesz podać jakiś model?

    > ale… USB 3.0, które jest kompatybilne w dół może przekazać
    > już 900 mA, a to już wystarcza. Między innymi dlatego podniesiono
    > ten prąd by móc zasilać 3.5” dyski.

    Mhm... dużo jeszcze masz takich rewelacji?

    JoteR

  • 13. Data: 2011-10-16 08:07:53
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Rafał Łukawski" napisał:

    > Trzeba poszukać ;)
    > Np:
    > http://luktronik.pl/pl_PL/p/Revoltec-Obudowa-HDD-3.5
    -USB3.0-EX303-ALU-Line/369

    Czy dyskami 3,5", które nie wymagają 12V, również handlujesz, czy tylko
    wykorzystujesz dowolny temat do zaspamowania grupy reklamą swojej firmy?

    JoteR

  • 14. Data: 2011-10-16 08:07:58
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Rafał Łukawski" napisał:

    > Napiecie jest ok, problemem jest prad w przypadku USB2.0 (nie USB3.0)

    Uwielbiam takie qui-pro-quo.

    JoteR

  • 15. Data: 2011-10-16 08:16:23
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-16 10:07, JoteR wrote:

    -USB3.0-EX303-ALU-Line/369

    > Czy dyskami 3,5", które nie wymagają 12V, również handlujesz, czy tylko
    > wykorzystujesz dowolny temat do zaspamowania grupy reklamą swojej firmy?

    Po pierwsze mowa o kieszeni. Podałem konkretny przykład zgodnie z wątkiem.

    Jeżeli linki to komputronika nie wydają się nikomu złe, to dziwne jest
    że linki do innej (malutkiej) firmy komputerowej wydają się już złe (no
    bo ktoś coś zrobił, to zgodnie z polską pseudo-kulturą trzeba mu dokopać
    ;)) Taki polski zaściankowy folklor.

    Uwaga do Jotera - nie spamuj, w odpowiedzi nie ma mowy nic o dyskach
    3.5" na 5V.

  • 16. Data: 2011-10-16 08:17:29
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-16 10:07, JoteR wrote:

    > Uwielbiam takie qui-pro-quo.

    Możesz bardziej merytorycznie? pl.comp.pecet.

  • 17. Data: 2011-10-16 08:29:49
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 16.10.2011 04:36, Rafał Łukawski pisze:

    > Trzeba poszukać ;)
    > Np:
    > http://luktronik.pl/pl_PL/p/Revoltec-Obudowa-HDD-3.5
    -USB3.0-EX303-ALU-Line/369

    cytuje:
    Elegancka i solidna obudowa na dyski 3.5" z interfejsem zewnętrznym
    USB3.0, wewnętrznym SATAII oraz _zasilaczem_

    ZASILACZEM! czyli w kontekscie tego wątku trochę nie trafiłeś..

    ToMasz

  • 18. Data: 2011-10-16 08:35:09
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-16 10:29, ToMasz wrote:

> [...]
    > USB3.0, wewnętrznym SATAII oraz _zasilaczem_
    >
    > ZASILACZEM! czyli w kontekscie tego wątku trochę nie trafiłeś..

    No dobra, jeżeli słowem kluczowym faktycznie tu było tylko i wyłącznie
    zasilanie z USB, to przepraszam za pomyłke. Aczkolwiek innych obudów
    3.5" (na razie) nie ma.

    Reklama na grupie to jakiś margines sprzedaży (0,1%), sklep nie działa
    długo, ale moim zdaniem uwagi kogoś kto doczynienia ze sprzętem ma
    codziennie są 100x więcej warte od usera, który kupuje 1 dysk na 3 lata,
    padnie mu i już np. firma x jest be...

  • 19. Data: 2011-10-16 08:39:54
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Rafał Łukawski" napisał:

    > Po pierwsze mowa o kieszeni. Podałem konkretny przykład zgodnie z wątkiem.

    Nie rżnij głupa. Zgodnie z wątkiem chodzi o rozwiązanie bez zewnętrznego
    zasilacza.

    > Uwaga do Jotera - nie spamuj, w odpowiedzi nie ma mowy nic o dyskach 3.5"
    > na 5V.

    Przeczytaj jeszcze raz wistujący post, tym razem dla odmiany uważnie, i
    napisz, w jaki sposób owa obudowa rozwiązuje problem ToMasza.
    I przeczytaj też, co oznacza słowo "spam".
    Przy okazji wyjaśnij też, co oznacza następujący fragment opisu owej
    obudowy:
    "zasilacz (dla USB2.0)"
    Tylko merytorycznie tym razem, proszę.

    JoteR

  • 20. Data: 2011-10-16 08:43:02
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-15 22:36, Andrzej wrote:

> [...]
    > ale… USB 3.0, które jest kompatybilne w dół może przekazać
    > już 900 mA, a to już wystarcza. Między innymi dlatego podniesiono

    Andrzej, bardziej chodziło o dyski 2.5", które prąd rozruchowy (jeżeli
    nie są profilowane na niski pobor) maja na poziomie 1A/5V

    > Jednak kieszeni na dysk 3.5” USB 3.0 jeszcze nie widziałem.
    > Być może źle patrzyłem, ale teoretycznie taka kieszeń mogła by istnieć.

    Czysto teoretycznie można stworzyć kieszeń, tylko że to bedzie sztuka
    dla sztuki.

    Mamy dwa etapy
    a) rozruch, jak w starej lampie błyskowej - elektronika gromadzi energie
    by przez kilka sekund dać większy prąd

    b) przetworniki DC-DC mogą dać 12V, pytanie jednak z ilu portów USB2.0
    trzeba będzie skorzystać, a to już bez stworzenia specjalnego dysku 3.5"
    bedzie absurdalne

    tyle