eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetdysk samsung hd154ui +welland me-752 +usb = co chwile spin downRe: dysk samsung hd154ui +welland me-752 +usb = co chwile spin down
    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: dysk samsung hd154ui +welland me-752 +usb = co chwile spin down
    Date: Sat, 4 Dec 2010 12:13:11 -0800 (PST)

    On 18 Lis, 20:43, ptoki <s...@g...com> wrote:
    > grrr...
    > Dysk co chwile zasypia.
    > Tak pi* oko minuta bezczynnosci skutkuje zaprzestaniem wirowania
    > dysku.
    > Ponowne odwolanie sie do niego go budzi ale trwa to chwile.
    > Takie samo zachowanie przy windzie jak i przy linuxie.
    > Oba podpinane przez usb.
    > Zasilacz do tej obudowy jest osobny.
    > Czym ustawic dluzszy czas oczekiwania na zasniecie?
    > Kto jest winny obudowa czy dysk?
    >
    > Mam dwa takie zestawy i zachowuja sie identycznie.

    Juz rozwiazane. Okazalo sie ze cosik firmware w tej obudowie byl zle
    wgrany przez producenta. Z supportu dostalem instalke programu do
    flaszowania tej obudowy i tam sobie pogmyralem i przestawilem czas
    zasypiania. Teraz obudowa zachowuje sie normalnie.
    Pewnie wiecej takich baboli bedzie bo z tego co widzialem to ten
    programik mial opcje seryjnego flaszowania takich obudów wiec jak moja
    byla felerna to pewnie jeszcze pare sztuk tak samo moglo byc
    niepoprawnie skonfigurowanych.