    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: dysk hdd przez usb nie widoczny
    Date: Tue, 12 Jan 2010 18:41:04 +0100

    On Tue, 12 Jan 2010, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Maciek" hifvm6$asp$...@a...news.neostrada.pl

    > Nie ma o co pytać -- już mu odpowiedziałem, że pisze bzdury,
    > bo jednak nie można kontrolować prądu bez zmieniania napięcia,

    Daj sobie powiedzieć (napisać?) że to (jednak) Ty piszesz
    bzdury.
    Wiesz jak działa *ogranicznik prądowy* czy nie wiesz?

    Bo z tego:

    > a to musi być dokładnie (z dokładnością zadaną przez specyfikację)
    > stałe -- ma wynosić 5 V, czyli prąd nie zależy od regulacji portu
    > USB, ale od obciążnika, jakim jest dysk podpięty do tegoż portu. :)

    ...wynika, że na zmianę mylisz ogranicznik prądowy ze źródłem prądowym
    bądź (jak niżej) wyobrażasz sobie ograniczenie prądu jedynie opornością.

    A ogranicznik prądowy to taki klucz, który do "limitu"
    działa jak źródło NAPIĘCIOWE (jakby to ująć: "normalne
    zasilanie"), a dopiero przy próbie PRZEKROCZENIA PROGU
    zaczyna ograniczać prąd.

    > Wprawdzie można zwiększać opór wewnętrzny portu USB, ale chyba
    > takie tłumaczenie nie ma sensu -- gniazdko ma dać 5 V na wyjściu
    > przy 500 mA i koniec. Może dać mniejszy prąd przy tym napięciu,
    > ale linie sygnałowe nie są potrzebne do tego, aby napięcie nie
    > spadało przy wyższym prądzie niż 100 mA. :)

    No więc przyjmij do wiadomości, że po resecie komputera (i po
    każdym "resecie" gniazda USB), prąd na zasilaniu gniazda USB
    *powinien* być ustawiony na limit 100mA, a *nie* 500mA!
    I dopiero po "wynegocjowaniu", driver powinien przełączyć
    ogranicznik na 500mA.
    Tak, ogranicznik prądu *powinien* być *programowany*!
    A że nie jest... no to dyski działają ;) (na zwartych USB,
    bez "zaprogramowania" drugiego portu, wbrew specyfikacji).

    Robisz filizofię z oczywistej rzeczy...

    pzdr, Gotfryd