  • Data: 2010-02-23 06:42:36
    Temat: Re: dylematy przed zakupem szkiełka do canona
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Feb., 01:17, rob budowniczy <b...@g...com> wrote:
    > Wybór już praktycznie padł na Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM ale
    > chcialem sie zapytać
    > o jakieś alternatywy. Wadą tego szkła jest łapanie brudu i
    > zastanawiałem sie nad jakąś L-ką .
    > Co doradzacie?

    odpowiedz jest natychmiastowa.

    jesli zachowasz podstawowe zasady higieny kurz nie bedzie stanowil
    problemu - moze po paru latach uzytkowania wpadnie jakis pylek do
    wnetza jesli wogole.
    przechowoj obiektyw w torbie , wnetrze torby co jakis czas odkurz.
    wymianiaj obiektyw szybko i sprawnie unikajac miejsc zakurzinych ,
    zapylonych .

    alternatywy.
    wsrod L-ek nie ma alternatywy.
    17-40 , jasnosc 4.0 bez Is . gorzej wspolpracuje z formatem aps-c

    jedyna alternatywa moglby byc tamron 17-50 .wersja VR jak wykazuja
    pomiary nie ma zbyt skutecznego IS

    wersja bez VR ( IS ) jest fajna . lekka , nizbyt droga , swietnie
    rysujaca , ale mniej szczelna od canona.

    no i oczywiscie naped USM -tylko w canonie.

    Jesli raz sie zdecydujesz na ten obiektyw - bedziesz zadowolony.
    L-ki sa dla formatu FF , szerokokatne wspopracuja z aps-c gorzej od
    obektywow dedykowanych do tego formatu , do tego bez is w tym kacie
    widzenia.

    Nie lam sie - kupuj , wybor jest dobry.
    Do tego odpowiedni tele ( moze byc L - gdyz na dl ugniskowych
    wspolpracuja dobrze z aps-c) i bedziesz mial najlepszy z mozliwach
    zestawow , bez koniecznosci kombinowania z obiektywami , stalkami itd
    itp.
    dwa dobre obiektywy zalatwwiaja praktycznie 99% potrzeb na cale zycie.