  • Data: 2010-02-25 11:40:01
    Temat: Re: dylematy przed zakupem szkiełka do canona
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Feb., 09:49, "Robert_J" <r...@w...pl> wrote:

    > Ja mia em podobny dylemat :-). M j wyb r pad na 17-40/4.
    > Cena L-ki to ok. 3/4 ceny tego pierwszego, poza tym wg
    > test w, kt re uda o mi si przeczyta , L-ka wypada lepiej
    > :-). Opar em si te na opinii znajomych fotograf w. Z tym
    > e dla mnie nie by istotny d u szy koniec, 40 w zupe no ci
    > wystarcza bo nast pne szk o mam 28-.... i tego u ywam
    > najcz ciej. Natomiast wiat o? Hmmm... rzecz gustu, dla
    > mnie jest wystarczaj ce, a jak czasem brakuje to mog
    > zwi kszy ISO :-).

    zaden z powaznych testow , ktore znam nie wykazuje lepszych wlasnosci
    optycznych 17-40 L od 17-55/2,8 IS na aps-c.

    nie ma logicznych argumnetow dla aps -c na korzysc 17-40L
    istnieje caly szereg na korzysc 17-55 IS

    17 -55 jasniejszy i IS to daje przewage czesto 3-4 EV . to jest
    potezna roznica - decydujaca czy wogole mozna zdobic zdjecie w
    warunkach naturalnych czy nie?
    Np imprezy w swietle zastanym 17-40 raczej nie masz szans
    sfotografowac , 17-55 masz do 4 ev zapasu .
    I zakres ogniskowych tez jest powaznym argumnetem. 17-55 w zasadzie
    pokrywa caly zakres " wnetrzowo-portretowy"
    40 mm to b czesto jednak krotkawo.
    17-55 jest obiektywem zdecydowanie bardziej wszechstronnym.

    L-ki sa produkowane i przeznaczone dla formatu FF - tam pracuja
    optymalnie. Na aps-c na krotkich zoomach lepsze wyniki daja obiektywy
    dedykowane dla tego formatu a takim jest 17-55 IS.

    Kazdy ma swoje doswiadczenia.
    Ja mam nastepujace - nie ma miejsca na kompromis. jesli chce sie miec
    jakosc to lepsze wyniki daja dobre obiektywy ef-s od L na formacie
    aps-c i w zakresie krotszych ogniskowych.

    mozliwy uniwersalny zestaw:

    17-55 /2,8 IS
    70-200 / 4 IS ( ew 70-200/2,8 tamron optyczne cudo ale bez IS i USM)

    ten zestaw w zasadzie daje najlepsza mozliwa jakosc optyczna na aps-c
    w canonie i b szerokie mozliwosci.