    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: dwa dni
    Date: Thu, 13 Sep 2018 02:10:19 +0200
    <5b969dfb$0$606$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@t...no1>
    <pnapc2$365$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@t...no1>

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    news:32c15f8f-ca12-4ad3-993a-64b806cc9168@trust.no1.
    ..

    > Na pewno z klubu bo pamiętam pomieszczenie :) tylko nie pamiętałem radia /
    > pasma.

    > Czemu przekłamywał?

    Choroba pecetów tamtych czasów, a jeszcze nie byłem na nią tak mądry, jak
    dzisiaj - nie wyrabiały pamięci, jakby przezegarowane, albo coś ze zboczami
    było. Na obrazaie objawiało się, jak artefakty. Do tego stopnia, że (przy
    celowym, kontrolowanym przetaktowaniu, później wróciłem do normy; to był
    jednak inny pecet, niż to FBB pędzone), grając w DOSowego Dooma (nie
    pamietam, czy jedynka, czy dwójka), miałem prawie negatyw obrazu, tak silnie
    przekłamywało. Zresztą, w pecetach zaczynałem od 386 i do 20 MB wsadzonej
    RAM, wszystko grało. Ale jak więcej dałem, to pierwszy sygnał też dostałem
    od FBB, choć to była piątka... chyba 5.15d, a ten mój przekłamujący jechał
    pod W98SE. No i pod tym 386 przyuważzyłem, co jakiś czas krzaki w pierwszych
    2 linijkach ekranu od góry. Jak w jakiś sposób niedoskonały sprawdziłem i
    stwierdziłem, co zacz, to usiadłem i czym prędzej wróciłem z 32 do 20 MB (o
    dziwo, i tak wystarczało z zapasem, W95 ruszył już przy 4 MB i chodził o ok.
    20% szybciej, niż W3.11).
    Cóż, prawdopodobnie srakapadaka kontrolera pamięci, bo podmiana nawzajem
    modułów (krótkie SIMy, droższe były niż dzisiejsze ponadstokroć większe)

    > Chyba nie, chociaż SQ9MDD jakiś czas temu (liczony w latach) coś
    > kombinował. Wiem że APRS lata, no i QSO cyfrowe różnymi emisjami na KF.

    Czyli trzeba będzie się przelecieć przez internety i wyczaić, czy jest sens
    podchodzić, czy wyciągać swego C64 z szafy, czy niech się kurzy (wiecie, że
    ma on nawet program do odbioru SSTV? Czynnikiem technicznym jest modem PR
    (Przy okazji, błagam - niech nie będzie mylone P_A_cket Radio z P_o_cket
    Radio, bo to dwie całkowicie różne rzeczy!!! I zawsze przygadam, jeśli ktoś
    to jednak pomyli... a może "pomyli"?)

    > Jest też Hamnet -- radiowa sieć w 2.4 GHz na przerobionych Ubiquiti, był

    Ale w wycinku pasma dla amatorów, czy obok? Hamnet... Hamnet... czy ta nazwa
    nie występowała juz wcześniej? Bo wydaje mi się, jakbym już ją kiedy
    spotkał.

    > też pomysł reaktywacji Fidonetu i powstały jakieś BBSy (ale z dostępem
    > jedynie po TCP, przez Internet).

    Jak do Maloki :P
    Sam telnetowałem w '93... 10 minut można było...

    > BBSów ani innych automatycznych bramek na radiu nie kojarzę, ale może
    > istnieją?

    Mogę odpalić, sprzęt jest i się nudzi...

    > Tak samo. Nie widzę potrzeby korzystania z APRS.

    Nawet w swoim FT817ND mam namiastkę fejzbuka, jest własciwość, która wydaje
    mi się, jakby namierzać innych posiadaczy tego radia, lub innego, zgodnego z
    tą cechą. (nie używam chwastów językowych typy "feature", anu tym bardziej
    rzygopędnego "fi(u)czer", yuck...) Alarmuje, jeśli się wyjdzie z zasięgu
    tegoż... nie wgłębiłem się jeszcze, jak to działa, choć znak swój ustawiłem,
    na zaś, moze się mimo wszystko przydać.

    > Ten z klubu był Sz. :)

    Tylko imię ich łączyło.
    J. jawnie się przyznał, że mnie do PAR podpierdolił...

    > Dobrze że anteny nie połamał. Był na CB w Warszawie taki człowiek

    Już ja bym wzruszył przysłowiową kopę guana, gdyby coś się stało moim
    sprzętom. Ale, do tego ewentualny sprawca musiałby conajmniej pojawić się u
    mnie i wyjść na balkon, bo tam mam swoje anteny (a mimo to Watykam na 50 MHz
    zrobiłem moca 5W), a za takie wejście naruszenie miru, włam, coś z tych
    rzeczy. Czasem tylko jakiś zapóźniony gołąb jebnie się o sztycę promiennika,
    wywołując trochę hałasu...

    > (Turysta), który często puszczał muzykę lub stawiał nośną. Pewnego dnia
    > "nieznani sprawcy" połamali mu antenę na kawałki i przez jakieś pół roku
    > był spokój.

    Z dawnych opowieści miałem okazję poznać inny przypadek, początek jak z
    "Turystą", a koniec, to rakiś rotary beam, no, kierunkowa w każdym razie,
    skierowana w stronę anteny sprawcy i pierdut z pieca 3 kilowaty, podobno
    bardzo pomogło...
    BTW... T... Michał SQ5(...) (nie ten z książki w PDF do znalezienia w
    sieci)... Ja kojarzę na (puszczane chyba z magnetofonu) przemienniku,
    śpiewy, polityka z lat PRL, megaprzeszkadzanie. Niedługo potem sie
    dowiedziałem, chyba z komunikatu-biuletynu, kto i co zarobił tym
    przeszkadzaniem (w kazdym razie licencję stracił). Jakoś niedługo po wejściu
    do UE.
    Słyszałem też jednak o innym przypadku, jeszcze z ubiegłego millenium -
    zakłócacz, "ciągnik", chap za kabel i ciagniemy. Jednak, jak ekipa się
    przekonała, ze nie temu wyciagnęli, to pokryli mu wszystkie straty... Nie
    pamiętam (po ponad 20 latach), czy znaleźli właściwego zakłócacza.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.