  • Data: 2018-09-13 08:09:33
    Temat: Re: dwa dni
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 12 Sep 2018 20:53:17 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > Tzn. 16-bitowy wsadzałeś do 8-bitowego XT?

    Tak.

    > Z powodzeniem używałem 8-bitowych kart w 16-bitowym AT (pod warunkiem że
    > szybszy zegar nie był problemem; u mnie nigdy nie był), ale w drugą stronę
    > to się chyba nie dało? :) Chyba że były karty, które umiały pracować w 16
    > bitach jak były podłączone do 16-bitowej magistrali, ale umiały też w 8
    > bitach na 8-bitowej. Tego nie wiem.

    NE2000 obslugiwalo sie rozkazami INSW/OUTSW, ktore procesor
    automatycznie zamienial na dwa IN/OUT 8-bitowe.
    Jesli hardware karty prawidlowo to obslugiwal, to powinno dzialac.

    Jesli mnie pamiec nie myli, to podobnie bylo z dyskami ATA, tylko tam
    pod tym samym adresem byl rejestr sterujacy i rejestr danych, wiec
    konieczne bylo uzywanie 16-bit transferow.

    J.