eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › droga hamowania motocykla
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 102

  • 41. Data: 2009-07-28 08:03:01
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Kuba (aka cita) pisze:

    > jakoś jednak da sie to zmierzyc - wszak niektórzy producentci podają
    > takie wartości dla nowych maszyn

    Tak, ale w warunkach testowych, z zawodowym kierowca. To sie ma nijak do
    codziennego uzytkowania.
    > i w zasadzie wszyscy producenci samochodow.

    I przyspieszenia tez. W warunkach testowych z kierowca testowym. Zwykly
    kierowca nie osiaga na ogol przyspieszen katalogowych bo albo spali
    opony albo sprzeglo.
    Poza tym hamowanie w dzisiejszych autach wlasciwie sprowadza sie do
    nacisniecia pedalu hamulca przez kierowce. Reszte robi elektronika. Tu
    akurat nie trzeba miec mega zdolnosci, wystarczy zaprzec sie pedalem
    hamulca w podloge. Auto zrobi reszte. W przypadku motocykli nie jest to
    takie proste.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 42. Data: 2009-07-28 08:10:07
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>


    Uzytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:h4mb5g$q4e$1@news.onet.pl...
    > Marcin N pisze:
    >
    >> A jak ilosc tarcz wplywa na przyczepnosc opony? Wlasnie niedawno o tym
    >> dyskutowalem ze znajomym.
    >
    > Wcale ?
    >
    >> Wyszlo nam, ze ilosc tarcz i jakosc klocków moze decydowac o sile, z jaka
    >> naciskam dzwignie hamulca, ale ostatecznie i tak waskim gardlem staje sie
    >> styk opona-asfalt.
    >
    > Zgadza sie. Ale z nalepszymi slickami nie wyhamujesz jesli bedziesz mial
    > drewniane klocki hamulcowe i wywalona zawieche przez ktora przod bedzie
    > podskakiwal jak pilka. Dlatego problem trzeba rozwazac calosciowo a nie na
    > przykladzie pojedynczych elementow. I zeby nie bylo to umiejetnosci
    > kierowcy tez odgrywaja role. Jeden nacisnie hampel do oporu i bedzie sie
    > modlil o cud a drugi bedzie potrafil dozowac hamulce tak aby hamowac a nie
    > sie slizgac. No i nie zapominajmy ze tylny hamulec tez bierze udzial w
    > eksperymencie. Umiejetnosc dozowania sily hamowania przod/tyl tez jest
    > dosyc wazna.
    >
    >> Jesli wiec na GS500 z jedna tarcza z predkosci 40km/h zatrzymam sie w 5m
    >> (mniej wiecej), to na tym samym GS500 z dwiema tarczami mialbym sie
    >> zatrzymac szybciej? Niby czemu?
    >
    > Bo dwie tarcze daja wieksza sile hamowania niz jedna ?

    Alez ja sie nie spieram, ze dwie tarcze i dobre inne elementy moga dawac
    lepsza kontrole nad klockami.
    Tyle, ze wplywaja na komfort i latwosc uzywania hamulców, a nie na droge
    hamowania. Wiadomo, ze im latwiej precyzyjnie dozowac hamulce tym wieksza
    grupa motocyklistów bedzie hamowala skuteczniej. Podobnie jak ABS w
    samochodzie: pozwala laikowi zahamowac niemal tak skutecznie jak kierowcy
    rajdowemu ale oczywiscie drogi hamowania (pojazdu) nie skraca.

    MN


  • 43. Data: 2009-07-28 08:24:40
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Kuczu wydusił z siebie te słowy:

    > Kuba (aka cita) pisze:
    >
    >> jakoś jednak da sie to zmierzyc - wszak niektórzy producentci podają
    >> takie wartości dla nowych maszyn
    >
    > Tak, ale w warunkach testowych, z zawodowym kierowca. To sie ma nijak
    > do codziennego uzytkowania.

    >
    > I przyspieszenia tez. W warunkach testowych z kierowca testowym.


    > Zwykly kierowca nie osiaga na ogol przyspieszen katalogowych bo albo
    > spali opony albo sprzeglo.


    Ależ zgadzam sie - co nie znaczy, ze nie da sie tego zmierzyc. To, ze
    warunki są zmienne - to oczywiste, jednak daje pewien obraz.
    I tak jak testowe warunki dają porównanie między maszynami, tak warunki
    'nietestowe' też dają pewnien obraz. Bo przecież nie powiesz mi, ze nie ma
    czegoś takiego jak zwykły/przeciętny kierowca - zawsze jakąś srednia da sie
    wyciągnąć, podobnie ze srednią z długości hamowania. I założe sie, ze
    odchylenia od sredniej wcale nie będą takei duze (na prostym odcinku, bez
    udziwnien). Wiec mozna okreslic czy to będzie 10, 20, 30, 40, czy 50m z
    jakiejs tam prędkości.
    Przecież nie mówimy tu o dokladności do pół metra - a o jakiejs skali
    porównawczej.

    ps. nawet warunki testowe i kierowcy zawodowi nie muszą byc powtarzalni.


    --
    Pozdrawiam
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI


  • 44. Data: 2009-07-28 08:25:15
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Marcin N pisze:

    > Alez ja sie nie spieram, ze dwie tarcze i dobre inne elementy moga dawac
    > lepsza kontrole nad klockami.
    > Tyle, ze wplywaja na komfort i latwosc uzywania hamulców, a nie na droge
    > hamowania.

    I tu sie bede spierac. Wez 250 kg turystyczny motocykl i zdemontuj mu
    jedna tarcze. Zapewniam Cie ze droga hamowania wzrosnie dosyc drastycznie.

    > Wiadomo, ze im latwiej precyzyjnie dozowac hamulce tym
    > wieksza grupa motocyklistów bedzie hamowala skuteczniej.

    Dozowalnosc mozna zwiekszyc bez zwiekszania ilosci tarcz hamulcowych.


    > Podobnie jak ABS w samochodzie: pozwala laikowi zahamowac niemal tak skutecznie jak

    > kierowcy rajdowemu ale oczywiscie drogi hamowania (pojazdu) nie skraca.

    No wlasnie ABS czesto wydluza droge hamowania. On nie ma za zadanie
    hamowania skrocic, ma odciazyc kierowce i umozliwic sterowalnosc pojazdu
    nawet przy hamulcu wcisnietym do oporu.


    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 45. Data: 2009-07-28 08:27:35
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Jasio wydusil z siebie te slowy:


    >
    > Jezeli Twoim zdaniem ilosc tarcz, ich wielkosc, miekkosc opon i rodzaj
    > klocków nie maja znaczenia w drodze hamowania, lub sa pomijalne -
    > powinienes sie wziac za cokolwiek innego, a nie za dyskusje ponizej
    > wszelkiego poziomu merytorycznego.

    ale kiedy mowa o niezawodowych kierowcach, warunkach normalo-drogowych, a
    nei torowych i przy dosc duzym bledzie pomiaru - rodzaj opony i klocków
    faktycznie ma mniejsze znaczenie niz mogloby sie wydawac.
    Poza tym - jesli pytamy o rzad wielkosci dlugosci drogi hamowania dla
    przecietnego uzyszkodnika .. to taki uzyszkodnik bedzie wlasnie jechal na
    przecietnych oponach, przecietnych klockach i przecietnych warunkach. No
    nie?


    --
    Pozdrawiam
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI


  • 46. Data: 2009-07-28 08:31:39
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>


    Uzytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:h4mcll$uqc$1@news.onet.pl...
    > Marcin N pisze:
    >
    >> Alez ja sie nie spieram, ze dwie tarcze i dobre inne elementy moga dawac
    >> lepsza kontrole nad klockami.
    >> Tyle, ze wplywaja na komfort i latwosc uzywania hamulców, a nie na droge
    >> hamowania.
    >
    > I tu sie bede spierac. Wez 250 kg turystyczny motocykl i zdemontuj mu
    > jedna tarcze. Zapewniam Cie ze droga hamowania wzrosnie dosyc drastycznie.


    Dlaczego?


  • 47. Data: 2009-07-28 08:36:34
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Kuba (aka cita) pisze:

    > Ależ zgadzam sie - co nie znaczy, ze nie da sie tego zmierzyc. To, ze
    > warunki są zmienne - to oczywiste, jednak daje pewien obraz.

    Wszystko da sie zmierzyc. Tyle ze dane katalogowe maja sie czesto nijak
    do zycia i sluza wylacznie podnietom kupujacych prase motoryzacyjna i
    przegladajacych internet. Takim typowym Mustafom :)

    > I tak jak testowe warunki dają porównanie między maszynami, tak warunki
    > 'nietestowe' też dają pewnien obraz. Bo przecież nie powiesz mi, ze nie
    > ma czegoś takiego jak zwykły/przeciętny kierowca - zawsze jakąś srednia
    > da sie wyciągnąć, podobnie ze srednią z długości hamowania.

    Nie ma przecietnego kierowcy ! Mozna co najwyzej usrednic dane mierzone
    dla 100, 200, 1000 roznych kierowcow. I to bedzie kierowca statystyczny.

    > I założe sie, ze odchylenia od sredniej wcale nie będą takei duze (na prostym
    > odcinku, bez udziwnien). Wiec mozna okreslic czy to będzie 10, 20, 30,
    > 40, czy 50m z jakiejs tam prędkości.

    Mozna podac w przyblizeniu, zgadza sie. Jednak przyblizenie wymaga
    pewnej ilosci danych. Co z tego ze ja wsiade na jakis motocykl i zmierze
    sobie droge hamowania ? A nawet zmierze kilka razy, przy roznej temp
    hamulcow, na roznych asfaltach ? Czy to da jakis reprezentatywny obraz ?
    Nie, bo juz jutro bede mial slabszy dzien i zamiast na 15 metrach,
    wyhamuje na 18 co juz da duze odchylenie rzedu 20% od podanych przeze
    mnie dzisiaj danych. Koles lepiej obcykany ode mnie, lzejszy, na
    lepszych oponach i klockach wyhamuje na metrach 12. To nam daje
    odhylenie w druga manke, znowu o jakies 20%. A 20% to, jak dla mnie,
    mala dokladnosc jest. Oczywiscie mozna to usrednic i podac te 15 metrow,
    bo tak wychodz ze zwyklej sredniej arytmetycznej ale czy moge powiedziec
    ze to bedzie wiazacy wynik ? Podam 15, chlopaczek poczyta w necie,
    uwierzy, zechce sprawdzic i sie wjebie w dupe auta bo mu akurat wyjdzie
    droga hamowania 18 metrow i te 3 metry mu zabrakna. Rozumiesz juz o co
    mi kaman ?


    > ps. nawet warunki testowe i kierowcy zawodowi nie muszą byc powtarzalni.

    Dlatego producenci podaja jedno a fachowcom na testach wychodzi co innego.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 48. Data: 2009-07-28 08:37:29
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Marcin N pisze:

    >> I tu sie bede spierac. Wez 250 kg turystyczny motocykl i zdemontuj mu
    >> jedna tarcze. Zapewniam Cie ze droga hamowania wzrosnie dosyc
    >> drastycznie.
    >
    >
    > Dlaczego?


    A nie wiem, sprobuj :)

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 49. Data: 2009-07-28 09:15:48
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: Marek Borowski <m...@l...com>

    Ivam wrote:
    > "Mustafa" <M...@B...xx> wrote in message
    > news:h4l0jj$6nm$1@news.onet.pl...
    >> Ci powiem, ze
    >> opony, ilosc tarcz, klocki maja w swietle pytania znaczenie delikatnie
    >> mówiac takie sobie.
    > (...)
    >> Czyli rzeczy które wymieniasz jako najwazniejsze maja takie znaczenie
    >> ze róznica opóznienia to bedzie kilka-kilkanascie % (zwlaszcza ze
    >> zalezy przede wszystkim od warunków na drodze)
    >
    > Wez pozycz np. GS'a albo, zahamuj z 80km/h, a potem pozycz fazera, albo
    > jakas szlifierke i zahamuj z tych samych 80km/h... mowisz, ze ilosc
    > tarcz, rodzaj klockow i przedniego zawieszenia nie ma znaczenia?
    >
    Doklanie. Przy OSZACOWYWANIU 10 % nie ma znaczenia.

    > Wez przeczytaj swoje wypociny zanim wyslesz. Wiem, ze starasz sie jak
    > najbardziej udowodnic Kuczowi (Kuczemu? Kuczu'owi?), ze sie chlopak nie
    > zna, ale przeginasz totalna "atechnicznoscia" swoich wypowiedzi.
    >
    IMHO Kuczu jest beznadziejny jesli chodzi o merytorycznosc rozmowy.
    Strata czasu na probe udowodnienia czegokolwiek. Typowy Katolik.


    Pozdr

    Marek




  • 50. Data: 2009-07-28 09:17:13
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Marek Borowski pisze:

    > IMHO Kuczu jest beznadziejny jesli chodzi o merytorycznosc rozmowy.
    > Strata czasu na probe udowodnienia czegokolwiek. Typowy Katolik.

    O !! Wreszcie mnie ktos rozgryzl :)

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: