eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykledroga hamowania motocyklaRe: droga hamowania motocykla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: droga hamowania motocykla
    Date: Tue, 28 Jul 2009 10:10:07 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 40
    Message-ID: <h4mboq$rrj$1@news.onet.pl>
    References: <h4jm46$ifb$1@news.onet.pl> <14hz1tbxzlb35$.ildsomy0yln1$.dlg@40tude.net>
    <h4jq1a$uq5$1@news.onet.pl> <h4jqao$mo2$2@news.wp.pl>
    <5...@b...googlegroups.com>
    <h4k84n$mo2$3@news.wp.pl>
    <d...@c...googlegroups.com>
    <h4k8q2$mo2$5@news.wp.pl> <h4l0jj$6nm$1@news.onet.pl>
    <h4m474$s87$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h4m5er$ag1$1@news.onet.pl>
    <h4mb5g$q4e$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello087207189233.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="ISO-8859-1"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1248768602 28531 87.207.189.233 (28 Jul 2009 08:10:02 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Jul 2009 08:10:02 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Antivirus: avast! (VPS 090726-1, 2009-07-26), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Not-Tested
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:606066
    [ ukryj nagłówki ]


    Uzytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:h4mb5g$q4e$1@news.onet.pl...
    > Marcin N pisze:
    >
    >> A jak ilosc tarcz wplywa na przyczepnosc opony? Wlasnie niedawno o tym
    >> dyskutowalem ze znajomym.
    >
    > Wcale ?
    >
    >> Wyszlo nam, ze ilosc tarcz i jakosc klocków moze decydowac o sile, z jaka
    >> naciskam dzwignie hamulca, ale ostatecznie i tak waskim gardlem staje sie
    >> styk opona-asfalt.
    >
    > Zgadza sie. Ale z nalepszymi slickami nie wyhamujesz jesli bedziesz mial
    > drewniane klocki hamulcowe i wywalona zawieche przez ktora przod bedzie
    > podskakiwal jak pilka. Dlatego problem trzeba rozwazac calosciowo a nie na
    > przykladzie pojedynczych elementow. I zeby nie bylo to umiejetnosci
    > kierowcy tez odgrywaja role. Jeden nacisnie hampel do oporu i bedzie sie
    > modlil o cud a drugi bedzie potrafil dozowac hamulce tak aby hamowac a nie
    > sie slizgac. No i nie zapominajmy ze tylny hamulec tez bierze udzial w
    > eksperymencie. Umiejetnosc dozowania sily hamowania przod/tyl tez jest
    > dosyc wazna.
    >
    >> Jesli wiec na GS500 z jedna tarcza z predkosci 40km/h zatrzymam sie w 5m
    >> (mniej wiecej), to na tym samym GS500 z dwiema tarczami mialbym sie
    >> zatrzymac szybciej? Niby czemu?
    >
    > Bo dwie tarcze daja wieksza sile hamowania niz jedna ?

    Alez ja sie nie spieram, ze dwie tarcze i dobre inne elementy moga dawac
    lepsza kontrole nad klockami.
    Tyle, ze wplywaja na komfort i latwosc uzywania hamulców, a nie na droge
    hamowania. Wiadomo, ze im latwiej precyzyjnie dozowac hamulce tym wieksza
    grupa motocyklistów bedzie hamowala skuteczniej. Podobnie jak ABS w
    samochodzie: pozwala laikowi zahamowac niemal tak skutecznie jak kierowcy
    rajdowemu ale oczywiscie drogi hamowania (pojazdu) nie skraca.

    MN

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: