eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykledroga hamowania motocyklaRe: droga hamowania motocykla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Kuczu <q...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: droga hamowania motocykla
    Date: Tue, 28 Jul 2009 10:36:34 +0200
    Organization: 666 Products
    Lines: 48
    Message-ID: <h4mdas$117$1@news.onet.pl>
    References: <h4jm46$ifb$1@news.onet.pl> <14hz1tbxzlb35$.ildsomy0yln1$.dlg@40tude.net>
    <h4jq1a$uq5$1@news.onet.pl> <h4jqao$mo2$2@news.wp.pl>
    <5...@b...googlegroups.com>
    <h4k5m2$41$1@inews.gazeta.pl> <h4k772$62l$1@inews.gazeta.pl>
    <h4mbbu$qlj$1@news.onet.pl> <h4mcka$ml8$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ffi242.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1248770204 1063 83.13.138.242 (28 Jul 2009 08:36:44 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Jul 2009 08:36:44 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.22 (Windows/20090605)
    In-Reply-To: <h4mcka$ml8$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:606073
    [ ukryj nagłówki ]

    Kuba (aka cita) pisze:

    > Ależ zgadzam sie - co nie znaczy, ze nie da sie tego zmierzyc. To, ze
    > warunki są zmienne - to oczywiste, jednak daje pewien obraz.

    Wszystko da sie zmierzyc. Tyle ze dane katalogowe maja sie czesto nijak
    do zycia i sluza wylacznie podnietom kupujacych prase motoryzacyjna i
    przegladajacych internet. Takim typowym Mustafom :)

    > I tak jak testowe warunki dają porównanie między maszynami, tak warunki
    > 'nietestowe' też dają pewnien obraz. Bo przecież nie powiesz mi, ze nie
    > ma czegoś takiego jak zwykły/przeciętny kierowca - zawsze jakąś srednia
    > da sie wyciągnąć, podobnie ze srednią z długości hamowania.

    Nie ma przecietnego kierowcy ! Mozna co najwyzej usrednic dane mierzone
    dla 100, 200, 1000 roznych kierowcow. I to bedzie kierowca statystyczny.

    > I założe sie, ze odchylenia od sredniej wcale nie będą takei duze (na prostym
    > odcinku, bez udziwnien). Wiec mozna okreslic czy to będzie 10, 20, 30,
    > 40, czy 50m z jakiejs tam prędkości.

    Mozna podac w przyblizeniu, zgadza sie. Jednak przyblizenie wymaga
    pewnej ilosci danych. Co z tego ze ja wsiade na jakis motocykl i zmierze
    sobie droge hamowania ? A nawet zmierze kilka razy, przy roznej temp
    hamulcow, na roznych asfaltach ? Czy to da jakis reprezentatywny obraz ?
    Nie, bo juz jutro bede mial slabszy dzien i zamiast na 15 metrach,
    wyhamuje na 18 co juz da duze odchylenie rzedu 20% od podanych przeze
    mnie dzisiaj danych. Koles lepiej obcykany ode mnie, lzejszy, na
    lepszych oponach i klockach wyhamuje na metrach 12. To nam daje
    odhylenie w druga manke, znowu o jakies 20%. A 20% to, jak dla mnie,
    mala dokladnosc jest. Oczywiscie mozna to usrednic i podac te 15 metrow,
    bo tak wychodz ze zwyklej sredniej arytmetycznej ale czy moge powiedziec
    ze to bedzie wiazacy wynik ? Podam 15, chlopaczek poczyta w necie,
    uwierzy, zechce sprawdzic i sie wjebie w dupe auta bo mu akurat wyjdzie
    droga hamowania 18 metrow i te 3 metry mu zabrakna. Rozumiesz juz o co
    mi kaman ?


    > ps. nawet warunki testowe i kierowcy zawodowi nie muszą byc powtarzalni.

    Dlatego producenci podaja jedno a fachowcom na testach wychodzi co innego.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: